2020-03-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kollade på Aktuellt klockan 21 ikväll. Det är tydligt att vi nu förbereds på att helt extrema tider ska komma under april och första halvan av maj. Gud bevare oss alla. Dio ci benedica tutti.

Vi kommer att se tillbaka på andra kvartalet 2020 i hundra år framöver. Kanske hundratals år framöver. Mina vänner, det vi står inför är helt avgörande.

Men enligt Mördar-Anders är läget "stabilt" och vi "ser nog början på en flack kurva"
Citera
2020-03-27, 22:22
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Jo, så snart som det finns. Det vill säga så snart som det experiementella stadiet är passerat.
Jag håller inte med om att man har tätt att undanhålla allmänheten vilka experimentella insatser som görs. Varför ska det vara hemligt? Skapar endast misstroende när det blir allmänt känt, stort misstag av FHM.
Citera
2020-03-27, 22:24
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70AbR3/tegnells-besked-sa-har-langt-kanns-det-hoppfullt

Sverige "håller ner kurvan" genom att bara testa svårt sjuka och möjligen smittad sjukvårdspersonal. Antalet officiellt smittade är alltså bara blaj. Det går bra att ljuga på detta vis eftersom det dröjer några veckor innan de som insjuknat idag dör av och sedan när sjukhus, ålderdomshem och bostäder fylls med coronadöda lik så kommer Tegnell hävda att "vi såg inte det komma".
Citera
2020-03-27, 22:25
Medlem
nobbenss avatar
Tänk om FHM idag kunde skicka ut självtestningskit på samma sätt som den där krisbroschyren gick ut till alla hushåll. Vilken enorm landvinning det skulle betyda i kampen mot viruset. Alla dessa människor som bär på smittan idag skulle karantänisoleras (Gotland kanske) och så totalstängda svenska gränser. Då skulle vi segra och resten av världen skulle sluta att skratta/förfäras åt oss!

Inget jävla - "det går inte" för det skulle gå om vi bara vill. Okey "idag" skulle få bli så jävla fort det bara låter sig göras med testerna. Nothing else matters!
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag håller inte med om att man har tätt att undanhålla allmänheten vilka experimentella insatser som görs. Varför ska det vara hemligt? Skapar endast misstroende när det blir allmänt känt, stort misstag av FHM.
Det är inte hemligt, ju. Men myndigheter kan inte föreslå behandlingar utan att det finns ett tillfredsställande underlag för det förslaget. Då kan det gå som med Pandemrix.
Citera
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ja då gör du som jag i kontakten med min gamla mor.

Ja mina 70+ föräldrar bor på annan ort, räknar kallt med att jag och barnen inte kan träffa dem förrän i jul som tidigast. Mamma även i riskgrupp pga KOL osv.

Jävla kineser.
Citera
2020-03-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Inte en chans att bara ca. 3000 är smittade i Sverige.
150 000-500 000
Citera
2020-03-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, de skriver ju ändå bara de uppgifter som de blir tillsagda att de ska skriva.
Det är inte direkt så att de befinner sig ute i virusmolnen och gör några undersökningar.

Jo det finns nog personal som gör det också
Citera
2020-03-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Att människor med högt blodtryck drabbas hårdare beror på att viruset fäster på receptorn för ACE2-enzymet, det enzymet sänker blodtrycket genom konvertering av en kärlsammandragande peptid till en kärlavslappnande peptid, och eftersom det kryllar av ACE2 receptorer i hjärt och kärlsystemet så betyder det att får man infekterade kapillärer i hjärta och lungor så blir blodtrycket lokalt förhöjt där när ACE2 enzymet förhindras att göra sitt jobb.

Detta är liksom inte någon hemlighet, Tegnell och läkarkåren vet mycket väl vad som händer, men de ljuger för att svenne inte ska köpa upp varenda andningskydd och skyddshandske som finns att tillgå. I och med att det är sådan brist på skyddsutrustning och sjukvården inte visat sig klara en omställning till en resurssnål desinfektion och återanvändningsparadigm så har svenska läkare ett egenintresse av att mörka så att de kan garanteras tillgång till skyddsutrustning. Det drabbar ju inte dem att svenne är okunnig om att viruset dödar människor med högt blodtryck. Läkare vet mycket väl hur oinsatta och apatiska medelsvenssons är angående sin egen hälsa.

Ja, “munskydd hjälper inte” var nog det första jag läste om corona överhuvudtaget. Jag undrade lite vad anledningen var att just detta pumpades ut med sådan kraft i Sverige. Sedan förstod man ju, det var för att de inte räckte till vårdpersonal ens.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Vem vet? Våra myndigheter kanske tittar på flashback eller facebook. Då blir det lätt att betrakta oss som idioter.

Masspsykos således! Där den ene idioten bekräftar den andre... haha, jaja, det blir nog bra med detta! :-)
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Nu gäller det att ha disciplin på jobbet nästa vecka. Tror många kollegor utan omvärldskunskap som är ute och käkar och dricker denna lönehelg. Tror att spridningen tar fart rejält nästa vecka, även utanför Stockholm.

Det blir att fixa lite buffar eller bandanas nu i helgen och sedan be arbetskamraterna att backa ut till 2 meters radie. Vill inte ha nån svettig bakfull andedräkt från någon som har hängt på krogen eller i nån affär i helgen.

Har gett mig fan på att jag inte ska dra på mig den här skiten.
Citera
2020-03-27, 22:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Helt avgörande [för vad] eller helt avgrundande [för gott]?

Avgörande för vårt sätt att leva och vårt sätt att se på varandra. Samhället kommer inte att bli detsamma efteråt. Detta extrema hot från våg 1 kommer att prägla andra kvartalet 2020. Men viruset kommer att lägga sordin på åren 2020-2021 och kanske 2022 i och med nya vågor som kommer att komma.

Under tiden lär vi oss att arbeta på distans och att hålla avstånd. Ekonomin kommer in i en ny fas med helt nya typer av stödpaket och en helt ny beredskap för extrema chocker som vi inte varit vana vid tidigare. Allt detta gör att världen förändras för decennier framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in