Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyMnemonic
Varför har jag helt plötsligt skyldighet att visa något för dig? Jag har frågat dig 3 gånger nu om en källa och du har ingen utan hänvisar bara till "tidigare diskussioner" och "logik". Det är inga källor.
Men eftersom jag ska föregå med gott exempel i stället för att sprida rykten som du håller på med.
Så här var så god.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-homes-insigh/uncounted-among-coronavirus-victims-deaths-sweep-through-italys-nursing-homes-idUSKBN2152V0
Du har naturligtvis ingen skyldighet. Jag sprider inga rykten. Det är väldigt enkelt att förstå. De räknar dödsfall direkt och hinner inte obducera fram den egentliga dödsorsaken. Förstår inte varför det skulle vara så märkligt. De räknar alltså varje person som dör med covid-19 som en person död i covid-19. Eftersom en mycket hög andel redan var svårt sjuka så är det ju i de flesta fall inte viruset enskilt som orsakat dessa personers död. Det blir med andra ord inte korrekt att utgå från dessa siffror för att se hur dödligt covid-19 är.
Sedan kan man naturligtvis föra frågan ännu längre ut och säga att allt som händer nu är direkt, indirekt eller avlägset kopplat till covid-19. Givetvis kommer det att dö personer som har cancer och inte får vård, då vården är överbelastad, utan att personer själva har covid-19
I din länk står det inledningsvis:
Citat:
...where dozens of patients a day are dying untested for the virus, suggests the real total may be higher.
Kan vara högre är ju inte synonymt med
väldigt många fler. Det var ju det där med att inte sprida saltad information.