Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochro
Då skulle nästa fråga vara att: Ok, peaken var var några importerade ströfall från Italien alltså, de som du nämnde i media. Men varför berättade du inte att vi samtidigt hade ca 100000 fall här redan? För den peaken med ströfall spelar väl ingen roll i sammanhanget.
Mitt första svar var ganska hårt till dig.
Men förhoppningsvis när du själv börja binda ihop påståenden, frågor och förhållningssätt i kronologisk ordning så kommer du fram till mitt initiala påstående inte är helt obefogat. Eller kanske någon annan som läser här.
Men det visste ju ingen i det läget, det var ju innan vi såg att samhällsspridning tycktes pågå lite överallt i Europa, och USA. Och om jag för en gångs skull ska försvara FHM så har ju även Tegnell sagt att de blivit överraskade av viruset. Jag skulle aldrig trott att vi hade 100 000 fall för flera veckor sedan, och då är jag ändå rätt så påläst. Inte säker att jag tror på det ännu heller, även om FHM tycks bedöma det så nu.
Jo, jag tycker det var ganska obefogat att lättvindigt att avfärda media som gåendes maktens ärenden i denna fråga. Men, vi får väl agree to disagree antar jag. Vi får en shit storm oavsett..