2020-03-27, 18:17
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Jag tycker att regeringen och myndigheterna är väldigt öppna och transparenta. Glöm ej heller den myndighetskultur av öppenhet och folklighet vi har i Sverige.

Jag tror att du ser vad du vill tro på. Spöken som inte finns.

Vilket skämt.

FHM och Regeringen har inte redovisat ett skit. Förmodligen är de skiträdda för att deras 20k-döda-modell ska skrämma folk från arbetsplatsen.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Är Stallone smittad av corona?

Nej, inte vad jag vet. Menar bara att fler kändisar än man tror är över 70. Och eftersom viruset inte bryr sig om pengar och samhällsklass, så kan även rika och kända bli sjuka. T ex Rammsteins sångare har legat på intensiven och varit kritiskt illa, men är nu på bättringsvägen.
Citera
Medlem
763 på sjukhus för Corona

Hur många klarar vården innan den överrumplas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Inga kända sjukdomar. Förstå skillnaden

Det finns ju ekonomiska incitament för media att INTE rapportera om några heller eftersom de tjänar pengar på panik.

Är det ytterligare någon med dolt hjärtproblem så klirrar det inte så mycket i kassan.
Citera
2020-03-27, 18:18
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
969 döda i Italien senaste dygnet.

Anders Tegnell hade tokfel. Igen.
Att killgissa höjer inte direkt trovärdighet. Fel och åter fel. Pinsamt att läsa hur andra länders stora tidningar kritiserar Sverige. DN bjuder på reportage från landsbygden där inga stockholmare är välkomna.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Har det varit 105 döda rapporterat tidigare?

https://c19.se/
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bl.a. det svenska kungaparet och engelska drottningen sitter isolerade i sina slott.

Ja. Och hur länge ska de göra det? Till om ett år då ett vaccin eventuellt kommer?
Citera
Medlem
Eoppoyzs avatar
Den svenska metoden har nått Vietnam nu. Mitt vietnamesiska ex har skickat en artikel till mig. Hon hade svårt att tro på innehållet, men jag fick läsa artikeln via Google Översätt. Såvitt jag kan se är innehållet korrekt.

https://vnexpress.net/the-gioi/thuy-dien-mot-minh-mot-kieu-chong-covid-19-4075851.html?fbclid=IwAR0Kcc4e5oOH4f-OCBG2eDR0BJfS9vzZnPl sVpc_OJ41y1pTjmJzwNoGQPg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
De drabbade områdena har ungefär samma befolkning som Sverige. Det är ett rätt stort misstag att räkna antal döda/hela Italiens befolkning då inte hela Italien är drabbat . Det är i princip bara Lombardiet och de norra delarna som har en omfattande epidemi. Tex har vare sig Rom eller Neapel nån särskilt stor smittspridning och ytterst få döda.
Kan du visa siffror som stödjer dina påståenden?

Jag tittar på två kartor, en som visar antal coronafall per region, en som visar befolkningstäthet. jag tycker de två kartorna ser väldigt likartade ut.

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Italy#/media/File:COVID-19_Outbreak_Cases_in_Italy_(Density).svg
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Map_of_population_density_in_Italy_(2011_cens us)_alt_colours.jpg

Mitt intryck är att det är ungefär som Sverige. Hälften av fallen är koncentrerade till Stockhomsregionen, övriga mestadels i Östergötland och övriga regioner där det bor mycket folk. Norrbotten är rätt så förskonat, liksom Sicilien.

Men, som sagt, visa gärna siffror som stödjer din hypotes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Var och handlade igår och hade handspriten i fickan.
Spritade av varukorgen, spritade handen mellan varje gång jag tex öppnade en kyl.

Ingen i butiken gjorde någonting liknande.

Det var ju lätt att se scenariot med hemtjänstpersonal som går och handlar på dagen och sen kommer gå på ett kvällspass.

Pang så har man det bland de gamla.

Butiken hade öppet på morgonen för riskgrupper, men när jag var där framåt dagen så kom det ju in Rullatorer.

Ingen spritade händerna ingen hade handskar, ingenting.

De som blir smittade idag kommer ju dö om 2-3 veckor från nu pga luddiga och saktfärdiga rekommendationer.

Hela hanteringen från myndighetshåll är bara så oerhört bisarr.

Nu slår man sig för bröstet och säger att Svenskar är bra på att lyssna på vad myndigheterna säger.
Det är ju exakt det som kommer bli mångas död, just detta.

Ett sånt oerhört folkförakt och psykopatbeteende.

Kliv in på Livsmedelsverkets hemsida och läs om Corona.
Sen kan du sluta använda så jävla mycket handsprit...
Citera
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Tegnells egna hobby-beräkningar att kurvan i Italien plattat ut verkar inte ha varit riktiga. Jag är chockad. Han som brukar har rätt med allt jämnt..

Redan i januari satt han ju och hade fel om allt gällande Corona. Minns när han sa att utbrottet i Kina inte var så farligt och bara gamla väldigt sjuka människor dog. Han missade lite små detaljer som att kineserna fick sätta in 45 000 läkare och sjuksköterskor från andra provinser, bygga ett antal stora akutsjukhus, stänga av en hel tiomiljonsstad i två månader och sanera allt innan smittar var under tillfällig kontroll..

Idiot!
Jo men du vet Tegnell och hans anhängare använder sig av härskartekniker och helt felaktig ”fakta” för att försvara sig. Härskartekniker i form av att kalla dem som hade rätt för domedagsprofeter, högerextremister, foliehattar osv. Och felaktig fakta i den mening att de kommer med underliga påståenden som inte finns vetenskapligt uppbackade någonstans, oftast precis tvärtom.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
969 döda i Italien senaste dygnet.

Anders Tegnell hade tokfel. Igen.

Fy fan. Italien har verkligen inte sett ljuset i tunneln ännu. Data över provinserna:

https://github.com/pcm-dpc/COVID-19/blob/master/schede-riepilogative/province/dpc-covid19-ita-scheda-province-20200327.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in