2020-03-27, 18:12
Medlem
Tegnells egna hobby-beräkningar att kurvan i Italien plattat ut verkar inte ha varit riktiga. Jag är chockad. Han som brukar har rätt med allt jämnt..

Redan i januari satt han ju och hade fel om allt gällande Corona. Minns när han sa att utbrottet i Kina inte var så farligt och bara gamla väldigt sjuka människor dog. Han missade lite små detaljer som att kineserna fick sätta in 45 000 läkare och sjuksköterskor från andra provinser, bygga ett antal stora akutsjukhus, stänga av en hel tiomiljonsstad i två månader och sanera allt innan smittar var under tillfällig kontroll..

Idiot!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Tengele vill experimentera med svenska folket. WHO kan inte stoppa Tengele och FHM.
är inte Dr Tengele som är tokig han är bara smått inkompetent däremot är det WHO som är tokigt, fullt med liberala globalist NWO TECHNOCRACY folk där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Kina har inte löst någonting. De har fortfarande 1.4bn människor utan immunitet mot en sjukdom som snart är lika vanligt som influensa.

Gränserna mellan länder är nu stängda. Åtgärder nu påverkar bara smittspridning inom sitt eget land. Kina har aldrig tagit ansvar för någon annan än sig själva, och det är samma visa nu. De vill att västländer ska ta till drakoniska åtgärder, för att skydda Kina mot smitta, och för att en ekonomisk nedgång i väst gynnar dem geopolitiskt.

Kina är nämligen en auktoritär regim som till skillnad från oss kan hålla igång sin ekonomi trots inhemsk smitta, genom att mörklägga och röja undan nya fall, och visa upp en falsk bild av att smittan är under kontroll i områden där de styr informationsflödet.

Om man går på narrativet att Kina blivit en barmhärtig samarit, som plötsligt är experter på att värna om enskilda medborgare och deras hälsa, och som med demokratiska medel kan stoppa smittspridning motsvarande influensa i en population av 1.4bn personer som spottar öppet på gatan och harklar sig i ansiktet på varandra på bussen, då går man fan på vad som helst.

Ännu en stolle som saknar läsförståelse och ska hoppa in mitt i en diskussion utan att bry sig om vad som är sagt. Jag skrev att Kina lyckades begränsa smittspridningen trots att det var ett helt nytt virus. Inte att Kina är demokratiskt eller ett föredöme på något annat sätt. Inte heller att de har stoppat smittspridningen helt och hållet. De har dock köpt sig tid.

Hur tror du själv läget i Sverige och världen hade sett ut om smittan startade i Sverige och vi var 1,4 miljarder (som det heter på svenska) invånare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Du får gärna utveckla din frågeställning. Vet du vad agonal andning är?
Ja, det vet jag, men det var inte det jag frågade om (för en halvtimme se'n).
Ditt uteblivna svar+att du postat andra inlägg under tiden gör att jag kommer koncentrera mig på att ösa kycklingen i ugnen framför att invänta ett svar från dig.
Patetiskt...
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
De införde karantän för sent, vi är på väg att göra om samma sak, trots att vi har facit på hand. De fallen du ser nu smittades för ca: 2-4 veckor sedan. Jo karantän fungerar! Det tar lite tid för den att verka bara. Ju tidigare ju bättre.

Var och handlade igår och hade handspriten i fickan.
Spritade av varukorgen, spritade handen mellan varje gång jag tex öppnade en kyl.

Ingen i butiken gjorde någonting liknande.

Det var ju lätt att se scenariot med hemtjänstpersonal som går och handlar på dagen och sen kommer gå på ett kvällspass.

Pang så har man det bland de gamla.

Butiken hade öppet på morgonen för riskgrupper, men när jag var där framåt dagen så kom det ju in Rullatorer.

Ingen spritade händerna ingen hade handskar, ingenting.

De som blir smittade idag kommer ju dö om 2-3 veckor från nu pga luddiga och saktfärdiga rekommendationer.

Hela hanteringen från myndighetshåll är bara så oerhört bisarr.

Nu slår man sig för bröstet och säger att Svenskar är bra på att lyssna på vad myndigheterna säger.
Det är ju exakt det som kommer bli mångas död, just detta.

Ett sånt oerhört folkförakt och psykopatbeteende.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han är 71 med dålig hälsa. Vi kommer nog att förlora en och annan kändis i USA som är till åren komna. Sylvester Stallone är 73.

Sen har vi en hel del regenter och politiker som är 70+. T ex England, Danmark, Norge och Danmark har regenter som är 70 eller äldre.

Bl.a. det svenska kungaparet och engelska drottningen sitter isolerade i sina slott.
Citera
2020-03-27, 18:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Det är inte den enda ungdomen som har dött i corona, det finns fall i t,ex USA och andra ställen, där det inte fanns underliggande sjukdomar, så antalet är betydligt fler än något enstaka som sagt.

Inga tidigare kända underliggande sjukdomar
Stor skillnad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Om våra myndigheter kunde vara lite transparenta och redovisa sina modeller, som våra grannländer har gjort, så skulle åtminstone jag känner mer tillit. När de vägrar att göra så, då blir det svårt att inte misstänka att det finns något de försöker dölja.

Vilka modeller pratar du om?
Vi är tidigt i utvecklingen.

Jag vill minnas att från presskonferensen idag talades om en möjlig framtida utveckling, i nästa vecka. När man har datan från de man testar slumpmässigt nu.

Jag är ärligt talat helt cool med agerandet från Sverige. Jag tycker man sköter det fullt klanderfritt utefter omständigheterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
28 döda!!!

Är stormen här?
Vi kommer se en stegring av dödsfall, många kommer dö den närmste tiden. Vi ser början på en stor stegring/ökning som kommer bli högre och högre.
Men efter 7-14 dagar så kommer det stanna av och inte bli fler utan plana ut, för att sedan minska.

Allt är väntat och enligt beräkningarna så du behöver inte få panik. Det är ingen katastrof eller undergång som väntar.
Citera
Medlem
969 döda i Italien senaste dygnet.

Anders Tegnell hade tokfel. Igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
1. Stoppa utresor från Stockholm.

2. Försök att isolera högriskpersonerna bättre. Fram tills för någon dag sedan tycker jag man sett gamlingar överallt centralt. Precis överallt. Högriskgrupper har inte lyssnat och det vi ser är resultatet. Eftersom smittan finns precis överallt så har många av dom givetvis insjuknat under sitt yrande ute på stan, på bussar osv.

Kanske borde vi införa tvångskarantän för folk över 70 år. Det är kanske "diskriminerande" men det kan hjälpa.

Ärligt jag håller med dig- jag skulle vilja ha alla 60+plus och de största riskgrupperna i karantän, då skulle sjukvården hinna med de få fall av de friska som ändå kräver vård.
Staten får skicka in mat till de iförda skyddsdräkter.
Det hade vart något!
Undrar varför ingen tänker på det dock? Vi måste missa något?

Men hellre total jävla lockdown än det vi gör nu iaf.
Citera
2020-03-27, 18:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nope, frisk. Liksom 21-åringen.

Inga kända sjukdomar. Förstå skillnaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto