2020-03-27, 20:17
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Att koppla bort respiratorvård måste gå på ngt kriterium, ålder känns mest rättvist. Spanien drar ur pluggen för alla över 65 nu, vilket känns lågt.

Usch, dvs. direkt in i döden, direkt från ett livslångt arbetsliv. Så härligt. Men billigt och bra blir det ju för skattebetalarna...
Citera
2020-03-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Att koppla bort respiratorvård måste gå på ngt kriterium, ålder känns mest rättvist. Spanien drar ur pluggen för alla över 65 nu, vilket känns lågt.

Fast här blir dom nekad vård, helt och hållet pga ålder. Känns så fel.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Åkesson har gjort en video som nog setts av över en halv miljon nu på olika plattformar (Facebook, Youtube och Instagram). SD gör vad de kan men de får inte vara med och bestämma.

https://www.youtube.com/watch?v=d1ZqwLzRBQk&t=717s

Dessutom tror jag faktiskt det är snyggare att ligga lite lågt med kritiken just nu men att så fort det lugnat ner sig ha laddat upp rejält för det här sköts inte på ett bra sätt från regeringens sida.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Otippat att man omedelbart skulle få den värsta olyckskorpen att hugga på kroken...

Tack för att du så snabbt bekräftade min poäng!
Vadå bekräftade din poäng? Hur bekräftade jag att jag är en kinesrysk antidemokratiagent? Vilken jävla vattenskalle, jag kunde ha svarat med mormors kakrecept och du hade ändå svamlat om bekräftade poänger... Ditt efterblivna fanskap...
Citera
2020-03-27, 20:19
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Åkesson har gjort en video som nog setts av över en halv miljon nu på olika plattformar (Facebook, Youtube och Instagram). SD gör vad de kan men de får inte vara med och bestämma.

https://www.youtube.com/watch?v=d1ZqwLzRBQk&t=717s
Allt han gör är att skylla på de styrande. Kom med ngt själv då. Detta ska vi gå igenom som enat land!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hela den övriga världen kan väl ändå inte göra det de gör bara för det.
Inte ens alla experter i Sverige är eniga med FHM. Flera tusen hade skrivit på ett upprop för att få svenska myndigheter att börja göra något.
Hela världens länder förutom Sverige stänger ned. WHO säger att det är det enda rätta att göra i det här läget.
Sverige har rätt och hela resten av världen fel? Jag har svårt att tro det.

Ska villigt ge FHM beröm och erkänna att jag hade fel om det nu är så. Om jag lever så länge.
Fast jag tvivlar.
Vet inte om WHO har sagt så, men de har faktiskt även sagt att alla länder bör hantera det på det sätt som deras egna myndigheter och regeringar bedömer lämpligast. Det där uppropet skickades för övrigt till alla möjliga akademiker, varav många med noll akademisk kunskap i ämnet.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Vad är du för white trash Tegnellsk skitstövel? Nej för fan. Sverige är helt fel ute. Du borde skämmas din neanderthalisk idiot! Sveriges felaktiga, arroganta och senfärdiga hantering av krisen kommer att kosta oss vår ekonomi OCH vår hälsa.

Håll käften, white trash kan du själv vara. Du vet naturligtvis mer än folk som har jobbat med detta i över 30 år. Javisstja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Jag hör dig här. Han är inte medietränad för fem öre, en riktig Excell kille som gör rätt i att hålla sig ifrån patienter. Men, som du också beskriver det, utveckla tankarna och ha lite mer transparens. Alla är inte " bönder" och även vi bönder behöver känna att vi är informerade. Alla medborgare i ett land har rätt till allmän info i krislägen, detta missar doktor Tengell som så många av hans kollegor, då de på något märkligt vis står lite " över" oss andra, dödliga, vad avser kunskap om medicin och hälsa. Önskar mer ödmjukhet generellt från den yrkeskåren,( troligt..) Vi har alla rätt att förvänta oss uppdaterade data och kunskap förmedlad via skattefinansierade medier, för att själva fatta väl underbyggda beslut, detta måste förbättras.

Det där stämmer nog helt och hållet, men man ska inte heller bortse från det att de inte vågar säga sanningen. De har inte den känslomässiga styrkan att tala om hur det ser ut. De är rädda för att bryta ihop om de måste se sanningen i vitögat. Så därför ljuger de för sig själv, också.
Citera
2020-03-27, 20:20
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Ålder och ekonomisk status ska inte påverkas.
Det som i högre grad ska ha betydelse är överlevnadschanserna för den enskilde med vård. Det kan betyda att en yngre person med små chanser till överlevnad kan väljas bort till förmån för en med högre chanser som är äldre.
I teorin ja, i ptaktiken nej.
"Biologisk ålder" väger väldigt tungt dels i nytta, hur många levnadsår vinner man och statistisk skörhet med ålder.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Fast Danmark och Sverige verkar ha samma dödstal per kapita? Detta trots att Danmark gjort exakt allt det som ni skriker att "förrädaren" Tegnell borde göra?

För 2-3 veckor sedan var Danmark dramatiskt före Sverige i kurvan. Sen dess har de hållit nere den på 10-15% per dygn medan Sverige har skjutit upp med våra 25-30% per dygn. Så nu är vi kanske lika, men mät gärna om en vecka igen.

Norge samma sak, de var strax före oss eller lika efter sportloven. Nu har de 1/3 av dödstalen per capita.

Ja: Jag lovar härmed att göra avbön och därefter avregistrera mitt konto på Flashback, om det visar sig att Tegnells taktik har gett oss en bättre situation än andra länder.
Citera
Medlem
Wheeler88s avatar
Vart tog alla Influensa dödar årligen 25K människor och covid-19 är inte värre än så vägen?
Citera
Medlem
Soterns avatar
Här står 105 döda. Är det fel, eller? Vet snart inte vad man ska tro.

https://c19.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in