Citat:
Ursprungligen postat av
Tingstade
Som jag misstänkte har nämnden inte registrerat det beslut som påstås ha fattats 2020-02-28, bara "expidierat" det hela nio dagar därefter. Det är högst troligt nämndens ordförande Eva Ahlin som haft sitt finger med i spelet. När de tre tillsynsärendena till slut är avklarade får vi hoppas att medianox och son tar itu med huvudfrågan - dvs den långtgående "politiskt korrekta" korruption i kommunen som möjliggjort att Özz Nujen med familj fått härja fritt i Tingstäde under hela sex år 2012-2018. Man uppför inte ett asylboende, en hotellanläggning eller en teater svart på Gotland utan att kommunens förtroendemän och tjänstemän är medvetna om vad som pågår.
Tillägg: Felen i min utskrift av överklagandet är helt och hållet mina. Jag fick ett mejl från länsstyrelsen som jag inte lyckades överföra direkt till FB-tråden. Jag skrev därför av texten för hand i min smärta telefon, som ibland väljer bort ovanligare ord och på eget bevåg ersätter dem med helt andra ord. Detta meddelade jag trådens läsare redan igår (2 ggr) men inläggen raderades.
PS. Telefonen tyckte tydligen inte om att kallas smart - föredrog att vara smärt, och den är förvisso väldigt tunn! DS.
Projektilförrådet/Villa Zetterling byggdes om (sannolikt till behandlingshem/HVB av planlösningen att döma och absolut inte till asylboende. Asylboenden med den planlösningen och storleken har aldrig funnits) med bygglov och planritningar. Detta hat sedan slutbesiktigats och gödkännts av regionen. Det var INTE svartbygge.
Det har heller INTE byggts någon "hotellanläggning" svart som du påstår. (Det har däremot hyrts ut till så många personer samtidigt så tillstånd för sådan verksamhet kanske krävs)
Det har heller INTE byggts någon teater svart. I Gazeligården fanns sedan länge en scen byggd och man har kunnat använda skolmatsalen för föreställningar.
Det har INTE funnits något besked från skatteverket att de undersöker familjen Nujens ekonomi. Att de meddelat det hittade du på för några dagar sedan. Det absolut enda i den vägen är ett uttalande från Eva Ahlin i höstas.
Med dina förvrängda fakta och lögner kan du göra stor succe på flashback men du ger öppet mål för MBN, Länsstyrelsen och Nujens. Tyvärr.