Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-03-25, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Nu när tillsynsärendet av Gazeligården (på goda grunder!) är nedlagt står det ju dig eller Medianox fritt att anmäla det. Ni gör det inte utan kommer med en massa falska anklagelser mot MBN och mig i stället.

(Att ta Gazeligårdens nedervåning i bruk som offentlig teaterlokal kräver diverse tillstånd men det har man ju ännu inte gjort)

Du inkompetensförklarar dig själv så fort du postar ett nytt inlägg i den här tråden. Tillsynsärendet är inte alls "nedlagt" eftersom beslutet av MBN att avskriva det utan vidare åtgärd är överklagat av advokat N.N. Har du inte förstått det? Och vad menar du med att det står mig eller medianox fritt att "anmäla" det? Vad är det som ska "anmälas"?

Ingen har vad jag vet kommit med några falska anklagelser mot dig. Och det räcker som sagt med att inreda Gazeligårdens bottenvåning för en kommande teaterverksamhet för att bygglov ska krävas. Är det så svårt för dig att läsa innantill?
Senast redigerad av Tingstade 2020-03-25 kl. 06:58.
Citera
2020-03-25, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Du inkompetensförklarar dig själv så fort du postar ett nytt inlägg i den här tråden. Tillsynsärendet är inte alls "nedlagt" eftersom beslutet av MBN att avskriva det utan vidare åtgärd är överklagat av advokat N.N. Har du inte förstått det? Och vad menar du med att det står mig eller medianox fritt att "anmäla" det? Vad är det som ska "anmälas"?

Ingen har vad jag vet kommit med några falska anklagelser mot dig. Och det räcker som sagt med att inreda Gazeligårdens bottenvåning för en kommande teaterverksamhet för att bygglov ska krävas. Är det så svårt för dig att läsa innantill?

Det fetade: En anonym person som kallar sig advokat ("Advokat N N") kan inte överklaga någonting. Klart han kan sända in en överklagan men den kommer inte behandlas.

Ditt påstående att två skattekontor inlett undersökningar förra våren är sensationellt och vore fantastiskt bra. Källa på det?

Nej det behövs inget bygglov för att sätta upp nytt ljus och ljudanläggning på en redan befintlig scen. Källa på det?
Citera
2020-03-25, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
En lokal som inte används kan samtidigt vara under ombyggnation...

Lokalen var inte "modernt utrustad" innan försäljningen. Ny teknik i form av ljud och ljus kan ha installerats. Möblemang kan ha bytts ut. Den ursprungliga scenen kan ha byggts om etc.

Du begriper väl ändå att sådana åtgärder inte kräver bygglov!
Citera
2020-03-25, 08:38
Medlem
Citat:
Det fetade: En anonym person som kallar sig advokat ("Advokat N N") kan inte överklaga någonting. Klart han kan sända in en överklagan men den kommer inte behandlas.

Ditt påstående att två skattekontor inlett undersökningar förra våren är sensationellt och vore fantastiskt bra. Källa på det?

Nej det behövs inget bygglov för att sätta upp nytt ljus och ljudanläggning på en redan befintlig scen. Källa på det?

Men snälla Hannes, du yttrar dig om allt utan att ha en aning om vad som faktiskt gäller. Det är den överprövande instansen som avgör vem som har klagorätt i ett ärende. Kommunen vars nämnd fattat beslutet att avskriva ärendet har i missiv godkänt överklagandet och översänt samtliga handlingar i ärendet (72 st) till länsstyrelsen. Och självklart måste överklagandet sedan "behandlas" av länsstyrelsen.

Att två skattekontor för ett år sedan inledde utredningar är inte det minsta sensationellt. De har ju fått motta synnerligen väl underbyggda anmälningar om misstänkta skattebrott och av Nujens oriktigt inlämnade deklarationsuppgifter rörande de tre fastigheterna i Tingstäde. Att en advokat ingivit anmälningarna anonymt bryr sig skatteutredare inte alls om. När väl ett skatteärende är initierat behöver man inte heller som skatteutredare bry sig om risken för att de mistänkta brotten ska hinna preskriberas.

Du har redan fått ta del av källan, som ju är lagtexten. Läs långsamt, så går det nog in till slut.
Citera
2020-03-25, 08:46
Medlem
Citat:

Källa på det?
Citera
2020-03-25, 08:49
Medlem
Citat:

Det är inte Enne utan DU HANNES som till slut måste förstå att just dessa åtgärder kräver bygglov. De skulle däremot inte kräva bygglov om de hade utförts när byggnaden användes som matbespisning och samlingslokal för skolans elever. Förstår du
skillnaden nu? Det handlar alltså om inredning
av en byggnad för ett väsentligt annat ändamål. Eller är en kommunal skola just för hannes.muller precis detsamma som en privat teater? Hur löjlig vill du göra dig? Fnns det ingen skamgräns alls för dig?
Citera
2020-03-25, 09:13
Medlem
Jag avslutar nu för min del det här tydligen rätt meningslösa meningsutbytet. För vill man inte, så vill man bara inte...

Men det finns faktiskt en fråga som jag tror signaturen hannes.muller är helt ensam om att kunna besvara. Jag har redan ställt frågan en gång till signaturen Temadag - utan att få något svar. Så här löd och lyder frågan:

Hur kunde signaturen Temadag veta, att du hämtat de fyra foton av sockenmagasinet som du skickade in till miljö- och byggnämnden den 2 maj 2019 från en annons som var införd av HomeAway i nättidningen
helagotland.se på valborgsmässoaftonen?
Citera
2020-03-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Det är inte Enne utan DU HANNES som till slut måste förstå att just dessa åtgärder kräver bygglov. De skulle däremot inte kräva bygglov om de hade utförts när byggnaden användes som matbespisning och samlingslokal för skolans elever. Förstår du
skillnaden nu? Det handlar alltså om inredning
av en byggnad för ett väsentligt annat ändamål. Eller är en kommunal skola just för hannes.muller precis detsamma som en privat teater? Hur löjlig vill du göra dig? Fnns det ingen skamgräns alls för dig?

Man sitter väl inte och begär bygglov för utbyte av belysningar och högtalare. :-)

Det känns faktiskt som du medvetet försöker få bort fokus från Akilovs svartarbete som den här tråden faktiskt handlar om.

Om du sitter och skriver strunt på flashback och påstår en massa absurda saker spelar i alla fall mig inte den minsta roll. Tyvärr ger de här insändaren, skrivelserna, överklagandena och anmälningarna från från dig/er Nujens mycket goda möjligheter att påstå att de är förföljda av rasister som inte vet vad de pratar om och sprider lögner om dem.
Citera
2020-03-25, 10:35
Medlem
Citat:
Kan du visa var jag har skrivit det du påstår?

Om inte kan du väl sluta med oprovocerade påhopp?
Citera
2020-03-25, 10:51
Medlem
Citat:
Kan du visa var jag har skrivit det du påstår?

Om inte kan du väl sluta med oprovocerade påhopp?

Du har absolut inte skrivit några så dumma påståenden som att sådana åtgärder kräver bygglov. Det var inget påhopp utan jag ville få medhåll och antar att du håller med mig, vilket du ju verkar göra.
Citera
2020-03-25, 11:13
Medlem
Nej, jag håller inte med dig.

Jag kan inte PBL tillräckligt för att tvärsäkert kunna bedöma vilka åtgärder som är bygglovspliktiga vid ändrad användning.

Det är väl klart att byggnaden inte längre används som "Samlingslokal" vilket är den beteckning som gällt hittills. Eftersom det i annonserna på HomeAway uppgavs att byggnaden var tillgänglig för tillfällig uthyrning till större sällskap borde användningen ha ändrats. Även lägenheten uthyrs tillfälligt, vilket inte heller bör ha varit den tidigare användningen.

Den här tråden har utveckats till att handla om alla olagliga åtgärder som Nujens gjort, det är inte enbart att anlita en enskild person som svart arbetskraft.
Citera
2020-03-25, 12:03
Medlem
Citat:
Nej, jag håller inte med dig.

Jag kan inte PBL tillräckligt för att tvärsäkert kunna bedöma vilka åtgärder som är bygglovspliktiga vid ändrad användning.

Det är väl klart att byggnaden inte längre används som "Samlingslokal" vilket är den beteckning som gällt hittills. Eftersom det i annonserna på HomeAway uppgavs att byggnaden var tillgänglig för tillfällig uthyrning till större sällskap borde användningen ha ändrats. Även lägenheten uthyrs tillfälligt, vilket inte heller bör ha varit den tidigare användningen.

Den här tråden har utveckats till att handla om alla olagliga åtgärder som Nujens gjort, det är inte enbart att anlita en enskild person som svart arbetskraft.

De ändringar som gjorts kräver planändring, och det sker inte genom att söka bygglov som inte efterlevs.

Det är ett virus likt Corona som förpestat rättsväsendet, myndigheter, beslutsfattare i kommunerna m.m. Det är den enda förklaringen till att den debila Debbie inte blev fälld och utesluten för sin penningtvätt av advokatsamfundet. Att inte åtal skett för transaktionerna med Akilov, är häpnadsväckande med tanke på konsekvenserna av att Akilov hade försörjning och därmed bereddes möjlighet att mörda folk. Just det som var syftet med lagen om penningtvätt, struntade den debila advokaten Debbie i, när hon betalade ut pengar till en terrorist.

I en värld där lag och ordning råder, och där byggnadsnämnd, miljö och hälsan, och politiker tillämpar svensk lag med beaktande av likhetsprincipen, hade klanen Nujen fått olika viten där felaktiga byggen skall rivas eller anpassas till de bedrägligs bygglov de ansökte om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in