2020-03-27, 08:20
Medlem
För drygt en månad sen köpte jag Green Maeng Da från SS. Tyckte den var helt ok effektmässigt men att det behövdes lite mer än tidigare. Vad som däremot var mindre roligt är att ett urinprov jag lämnade, visade på THC. Har inte rört gräs på över ett år. Säger inte att det har ett samband men det kan ha. Den som ska lämna urinprov kanske vill fundera på att köpa hem teststickor. Just in case.

Beställde samma sort tidigare i veckan och den var inte fullt lika olivgrön i färgen och jag tyckte den kändes mer potent än vad jag fick hem för drygt en månad sen.
Citera
2020-03-27, 10:39
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Tjenare.
Jag har skaffat lite erfarenheter av olika strains nu. Grön, röd och vit än så länge. Inväntar ett paket med gul borneo som ska komma idag. Den jag än så länge gillat minst är den röda. Ska bli spännande att prova den gula i helgen. Kratom är bra skit, bortsett från huvudvärken man kan få och att det är så jävla svårt att skita. Använde kratom varje dag i två månader, slutade tvärt utan några besvär.

Tror man skall vara lite försiktig med dessa "gula" sorterna. Måmga som säljer det har ingen aning om vad dom sysslar med, ännu mindre vad det är dom säljer. Flera fall har dessa "gula strains" varit av andra arter än Mitragyna Speciosa, typ besläktade, liknande effekter men problematiska. Leverskador. Tycker det är lite oansvarigt att sälja gula sorter just för att det är svårt att kontrollera källan. http://entheogenreview.com/Resources/bogus%20kratom%20arket%20exposed.pdf
Senast redigerad av shurasAcolyte 2020-03-27 kl. 10:46.
Citera
2020-03-27, 11:45
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shurasAcolyte
Tror man skall vara lite försiktig med dessa "gula" sorterna. Måmga som säljer det har ingen aning om vad dom sysslar med, ännu mindre vad det är dom säljer. Flera fall har dessa "gula strains" varit av andra arter än Mitragyna Speciosa, typ besläktade, liknande effekter men problematiska. Leverskador. Tycker det är lite oansvarigt att sälja gula sorter just för att det är svårt att kontrollera källan. http://entheogenreview.com/Resources/bogus%20kratom%20arket%20exposed.pdf
Jag hoppas jag kan lita på min källa då (SS)
Citera
2020-03-27, 21:30
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Tjenare.
Jag har skaffat lite erfarenheter av olika strains nu. Grön, röd och vit än så länge. Inväntar ett paket med gul borneo som ska komma idag. Den jag än så länge gillat minst är den röda. Ska bli spännande att prova den gula i helgen. Kratom är bra skit, bortsett från huvudvärken man kan få och att det är så jävla svårt att skita. Använde kratom varje dag i två månader, slutade tvärt utan några besvär.
Okej! Det är möjligt de var svårt för mig o sluta då jag gått på riktiga opiater innan dem så jag hade fortfarande lite AT kvar från dem att hantera kanske.
Inte i närheten så svårt o skita som på faktiska opiater kan jag lova, måste vara största problemet med riktigt opiater, eller ja finns ju några stora problem men aja haha.
Var de olika färgerna ungefär som jag beskrev då eller hur uppleve du dem? Låt mig veta hur gul var när du testat också.

EDIT: Varför gillar du inte den röda? För mig är det nog favoriten som gammal opiatbrukare/missbrukare. Visst grön var också nice och gav en god kick att göra saker under dagen, det kan röd också ge vid lägre doser men inte lika mycket.
Senast redigerad av Badassmfoka 2020-03-27 kl. 21:34.
Citera
2020-03-28, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
vafan var krypton för något? orkar inte söker mer än de lilla jag gjort.
Kratom spetsat med O-DSMT (O-desmethyltramadol)
Citera
2020-03-29, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
I den här tråden pratar/diskuterar vi ENBART om Kratom och INGET ang kryton, om ni ska prata krypton håll er till någon annan tråd ..

Mvh
Hört mycket om kratom. Rastlös som fan då det inte blir några bajen matcher och krogen är Sten trist för Corona skit. Blir man lugn av kratom eller Sten väck??
Citera
2020-03-30, 00:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
vafan var krypton för något? orkar inte söker mer än de lilla jag gjort.
Det var ungefär som kratom fast det innehöll O-desmetyltramadol. Var några som dog och sedan blev den olaglig.
Citera
2020-03-30, 00:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentakrull
Hört mycket om kratom. Rastlös som fan då det inte blir några bajen matcher och krogen är Sten trist för Corona skit. Blir man lugn av kratom eller Sten väck??

Man blir lugn och fin av kratom.
Citera
2020-03-30, 10:05
Medlem
Citat:
Fint att höra, du kommer dock få en rätt jobbig avtändning när du slutar bara så du vet efter ett så långvarigt bruk.

De verkar variera en hel del. Personligen har ja tagit mer än det under längre perioder utan någon märkbar AT. Men det e juh klart. Bättre att va försiktig.
Citera
2020-03-30, 10:08
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Jag hoppas jag kan lita på min källa då (SS)

Jag tvivlar inte på dom, men jag är inte så säker på deras källa om du förstår vad jag menar. Det har varit ett problem med de gula sorterna generellt och personligen så är jag hellre på den säkra sidan.
Citera
2020-03-30, 17:22
Bannlyst
Tjena, beställde 100g green bali och testa de för första ggn, gilla de grovt, speciellt mär man vill hålla sig clean från andra droger! tyckte effekten va rätt så lik tramadol, man blev glad, social, pigg, pratglad osv fast lite subtilt

snart dags o beställa en ny påse från SS, vilken rekommenderar ni? någon som är ännu mer lik opiater/tramadol kanske? red borneo?
Citera
2020-03-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyBrush
Tjena, beställde 100g green bali och testa de för första ggn, gilla de grovt, speciellt mär man vill hålla sig clean från andra droger! tyckte effekten va rätt så lik tramadol, man blev glad, social, pigg, pratglad osv fast lite subtilt

snart dags o beställa en ny påse från SS, vilken rekommenderar ni? någon som är ännu mer lik opiater/tramadol kanske? red borneo?
Blanda gärna en grön strain, t.ex green Malay ( eller en vit strain) med en röd strain , Red Borneo eller Red Maeng Da....då tycker jag att man närmar sig opiater/tramadol i effekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in