2020-03-27, 09:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför tror du att hon försökte avsluta och
bjöd in till en vänskaplig kladdkakebit?

De hade ju haft sex flera gånger den
helgen men på måndagen så ville hon
plötsligt bara vara ”vän” med honom och
fika? Då krävde hon plötsligt inte sex
längre?

LW-kramarna blir bara mer och mer
pinsamma i sina försök att skönmåla LW
vad hon än gjorde.

Men snälla nån vem vill avsluta en kärleksrelation på ett vänskapligt sätt genom att hota motparten att infinna sig? Knappast.

Ville hon avsluta vänslapligt kunde hon istället väntat tills han återvänt från USA.
Citera
2020-03-27, 09:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag säger inte det men där kunde han ha haft sin chans till avslut, om han varit som de flesta andra.

Citat:
Du är hjärntvättad av LWs snyfthistorier
och förtalskampanj av SD och HD.

Du har så rätt så. Hon grät ut i ändlösa monologer och duperade dom som inte var kloka nog och ställde krav på henne att avsluta med SD. Här ett exempel på ev (björnstjänst) "vän" som uppenbart är tillfreds med att "stötta" Lena på vägen mot undergången.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 147-148

06/11/2015

Lena:
Känner mig orolig i själen över att S kommer hem i morgon
Längtat så mycket. Rädd för hur det ska bli när han verkligen kommer hem Han har haft en fantastisk resa, roligt med familjen. Skrev senast igår att han "Älskar Hanna, vill dela livet med henne"

Har samtidigt också visat mycket tydligt att han längtar efter mig
Vet inte vad jag ska tro om hur det blir
De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så
lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?
Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna

Lena Ja Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger
"Vill vara tydlig"

Lena Jag har slutat kommentera
Lena: På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han
"100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom
. Tror han har två skäl att säga så:

J: Som om han inte bär något ansvar för eran relation - han har ju varit 'rak' mot dig hela
tiden ... 'öppet lekt med dina känslor' är ju ett annat sätt att se det på ...

L: 1. Han skulle inte uthärda att visa världen hur han verkligen ser på mig, det skulle bli så uppenbart
att han hela tiden haft såna känslor och en sån bild av sig själv KAN han inte visa upp, det förintar
hans bild som SNällStefan - som han hatar, men lever av

J: Det låter ju helt skruvat - varför ligger han då med dig nu ... om han inte skulle göra det om han inte
var med henne ...

-L: 2. Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska
förhoppningar. Både för att jag inte ska bli besviken, men kanske allra mest för att själv slippa
hantera det och framstå som en svikare.

---------------
Det är bara trådens genusextremister som inte förstår att Lena dog för hon inte accepterade var älskarinna och inbillade sig att om hon knäckte äktenskapet (HD) så skulle hon vinna Stefan
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-27 kl. 10:04.
Citera
2020-03-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Exakt.
Stefan hade egentligen ingen anledning alls att mörda Lena. Han hade det hur bra som helst och kunde säkert ha hållit på på samma sätt i flera år till.
Men när Lena då börjar peta på Hanna.... Det är DÅ allt spricker.

Ja, det är ALLTID när Hanna kommer på tal som hoten kommer. Fast jag får inte ihop det hela efter skilsmässan. Hur tänker du då, att han hade kunnat fortsatt ett par år till? Jag tror att han ville få tillbaka Hanna och det får jag inte ihop med att han fortsatte träffa Lena.
Citera
2020-03-27, 09:54
Bannlyst
Citat:
??? Det var väl vuxet att inte gå till LW
utan att vara hemma och packa inför resan
till USA med sin fru?

Hade LW kunnat bete sig som en vuxen så
hade hon kanske levt idag.

Nja Gloriouslife.... där har du nog lite fel i alla fall.
Hade inte Stefan slagit ihjäl Lena, så hade hon levt idag.

Man får inte döda någon för att dom beter sig barnsligt, inte ens då, vet du.
Och människor som ursäktar mord är nog inga bra människor, eller hur?
Citera
2020-03-27, 09:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ja, det är ALLTID när Hanna kommer på tal som hoten kommer. Fast jag får inte ihop det hela efter skilsmässan. Hur tänker du då, att han hade kunnat fortsatt ett par år till? Jag tror att han ville få tillbaka Hanna och det får jag inte ihop med att han fortsatte träffa Lena.

Lena hade gjort det ganska tydligt att hon inte skulle släppa honom även om han ville sluta träffas. T o m på mordkvällen hade hon hotat SD med en bild på HD:s loggremsa när han tackade nej till inbjudan till kladdkakan.
Citera
2020-03-27, 10:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har så rätt så. Hon grät ut i ändlösa monologer och duperade dom som inte var kloka nog och ställde krav på henne att avsluta med SD. Här ett exempel på ev "björnstjänstvän" som uppenbart är tillfreds med att stötta Lena på vägen mot undergången

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 147-148

Lena:
Känner mig orolig i själen över att S kommer hem i morgon
Längtat så mycket. Rädd för hur det ska bli när han verkligen kommer hem Han har haft en fantastisk resa, roligt med familjen. Skrev senast igår att han "Älskar Hanna, vill dela livet med henne"

Har samtidigt också visat mycket tydligt att han längtar efter mig
Vet inte vad jag ska tro om hur det blir
De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så
lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?
Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna

Lena Ja Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger
"Vill vara tydlig"

Lena Jag har slutat kommentera
Lena: På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han
"100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom
. Tror han har två skäl att säga så:

J: Som om han inte bär något ansvar för eran relation - han har ju varit 'rak' mot dig hela
tiden ... 'öppet lekt med dina känslor' är ju ett annat sätt att se det på ...

L: 1. Han skulle inte uthärda att visa världen hur han verkligen ser på mig, det skulle bli så uppenbart
att han hela tiden haft såna känslor och en sån bild av sig själv KAN han inte visa upp, det förintar
hans bild som SNällStefan - som han hatar, men lever av

J: Det låter ju helt skruvat - varför ligger han då med dig nu ... om han inte skulle göra det om han inte
var med henne ...

-L: 2. Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska
förhoppningar. Både för att jag inte ska bli besviken, men kanske allra mest för att själv slippa
hantera det och framstå som en svikare.

---------------
Det är bara trådens genusextremister som inte förstår att Lena dog för hon inte accepterade var älskarinna och inbillade sig att om hon knäckte äktenskapet (HD) så skulle hon vinna Stefan

Vad var det för vänner som satt och höll
med älskarinnan och tyckte att hon hade
rätt till SD? Hon berättade ju bara om hur
synd det var om henne. Vilket offer hon var. Men att hon hotar till sig tid och sex
med SD råkar hon missa att informera om.

Vad som är konstigt är att dessa utnyttjade
och hjärntvättade krakar inte kan inse
sanningen ens när den stirrar tillbaka på
dem från FUP.
Citera
2020-03-27, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det är helt sinnesrubbat!

Ja. Det är helt sinnes-rubbat, och jag blir fan helt mörkrädd.

Från dag ett så har man skyllt Stefans otrohet på Lena... Ha ha ha ha.
Och det har verkligen varit synd om Stefan skall du veta, som näst intill blev lurad att stoppa in den i Lena.
Hur dum, äcklig och elak Lena är som gjorde så att Stefan var otrogen.
Du förstår, Stefan behöver inte ta nåt eget ansvar utan det är helt och hållet älskarinnans fel.

Så om jag nån gång behöver gifta om mig, så hoppas jag av hela mitt hjärta att det blir med Glorious.
Tänk vad bra.

- Hjärtat, jag går över till grann-kärringen en stund.
- OK, och vad skall du göra där då??
- Jag tänkte sätta på henne överallt i hela deras hus.
- Nämen gud vad elakt gjort av henne, vad är hon för en människa ?? Mår du bra hjärtat.
- Tja, så illa har jag det inte förrutom att jag måste springa över till grann-kärringen hela tiden.
- Nämen hon är ett sånt svin som gör så mot dig, okey då men försök vara hemma till middagen.
Älskar dig min underbara man.
- Älskar dig med min fru, kommer snart.
Citera
2020-03-27, 10:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Men har jag drömt att det stått i tråden att det skulle ha varit JG som kontaktat MP..??

Var det inte så att JG gick med i MPS och att han via facebook(?) uppmanade andra att inte leta på eget bevåg utan kontakta missing people istället?

Aktbilaga 145, sid 149

"FBmess 2018-05-15 16:54:41 JerryGray (till SD)------ Har anmält mig till Missing People (länk)"

När andra via SDs "masutskick" om försvinnandet verkar bli oroliga och skickar tankar på hur man ska agera för att hjälpa till skriver SD:

Aktbilaga 145, sid 151
FB mess 2018--05-15 17:44:04 Stefan Davidsson (till FH)-----Polisen inkopplad sedan i fm Så det är inte Ulf som söker så att säga

Så vad har SD sagt till JG? SD kan ju knappast ha som intresse att L*ena ska hittas. Han vill väl komma iväg till USA och vara borta när hela kalabaliken är igång. Det sista han vill är väl att MPS går runt och rotar i området och hittar henne.

Nu är det så att för att MPS ska ta sig an fallet, behöver släktingar från båda sidor vara med på detta och MPS har även kontakt med polisen för att kolla att det är ok. I det här fallet har säkert polisen sagt nej (minns inte längre om vi fått veta hur det låg till?) eftersom det handlade tidigt om ett misstänkt människorov.

När var det som JG ringde och anmälde att man skulle kolla i HDs (och SDs?) bostad?
Citera
2020-03-27, 10:13
Medlem
Citat:
När Stefan efter 3 timmar skrev att han inte skulle komma och äta någon kladdkaka så var plötsligt inte stämningen så god längre. Efter 10 sekunder skickade LW ett foto på en loggremsa som visade att HD inte varit på plats och loggat en av LWs cacher som LW plockat bort HD från. Ett hot om att hon skulle fortsätta att trakassera HD om SD inte gjorde som LW ville.
Skrev SD verkligen att han inte skulle komma och äta kladdkaka?

Jag har för mig att han skrev något om att han hade en del att göra...

Men du kanske kan visa var han avböjde något fikande... Akt?
Citera
2020-03-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Han skrev att han hade en del "måsten". Glorian ljuger gärna om det hjälper SD. Så några timmar handlar det inte om. Minuter möjligen.
Citera
2020-03-27, 10:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Det här har redan diskuterats i tråden.
Om du är intresserad så får du söka
själv.
Citera
2020-03-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena hade gjort det ganska tydligt att hon inte skulle släppa honom även om han ville sluta träffas. T o m på mordkvällen hade hon hotat SD med en bild på HD:s loggremsa när han tackade nej till inbjudan till kladdkakan.

Ja precis, det var inte det som var min fråga. Jag har läst i FUP att Stefan är tydlig med att det är Hanna som han vill satsa på efter Hannas tillfrisknande. Men har du eller någon annan läst att han uttalat något liknande efter skilsmässan eller i anslutning till mordet? Ville han verkligen sluta träffa Lena? De hade sex senast 3 dagar innan mordet...

Jag undrar så vad de raderade messen kan ha handlat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in