2020-03-27, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jasså du tror starkt hat kan försvinna så lätt?

Jag säger inte det men där kunde han ha haft sin chans till avslut, om han varit som de flesta andra.
Citera
2020-03-27, 09:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hade jag inte lite koll på denna soppa, hade jag med lätthet kunnat se en syskonpar på fotot.
Fascinerande likhet i ansiktsdragen ur denna vinkel iaf.

Ja, en del blir kära i människor som faktiskt fysiskt sett liknar dem. Vanligt fenomen. Det är bara att titta på Victoria och Daniel.

SD var/är utan tvekan kär i HD annars hade han knappast tolererat och stannat hos en psykiskt sjuk fru i åratal. Som jag förstått det orkade hon knappt heller med någonting så det var han som skötte såväl barn som hem. Det var även han so arbetade och försörjde dem får man anta. HD har uttryckt tacksamhet för dessa år i någon/några konversationer i FUP och det är troligtvis därför hon förlät hans otrohet.

Lena borde ha förstått att hon bara utnyttjades till sex och att förtjänade bättre än så. Hon skulle funnit sig en man som älskade henne över allt annat istället för att nöja sig med en som älskar någon annan.
Citera
2020-03-27, 09:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Så hon provocerade Stefan när hon ville bjuda på kaka och stämningen var god?

När Stefan efter 3 timmar skrev att han inte skulle komma och äta någon kladdkaka så var plötsligt inte stämningen så god längre. Efter 10 sekunder skickade LW ett foto på en loggremsa som visade att HD inte varit på plats och loggat en av LWs cacher som LW plockat bort HD från. Ett hot om att hon skulle fortsätta att trakassera HD om SD inte gjorde som LW ville.
Citera
2020-03-27, 09:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ja. Det handlar inte om någon utpressning, utan om en man som ville ha kakan kvar och äta upp den.

Du är hjärntvättad av LWs snyfthistorier
och förtalskampanj av SD och HD.
Citera
2020-03-27, 09:27
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ja, en del blir kära i människor som faktiskt fysiskt sett liknar dem. Vanligt fenomen. Det är bara att titta på Victoria och Daniel.

SD var/är utan tvekan kär i HD annars hade han knappast tolererat och stannat hos en psykiskt sjuk fru i åratal. Som jag förstått det orkade hon knappt heller med någonting så det var han som skötte såväl barn som hem. Det var även han so arbetade och försörjde dem får man anta. HD har uttryckt tacksamhet för dessa år i någon/några konversationer i FUP och det är troligtvis därför hon förlät hans otrohet.

Lena borde ha förstått att hon bara utnyttjades till sex och att förtjänade bättre än så. Hon skulle funnit sig en man som älskade henne över allt annat istället för att nöja sig med en som älskar någon annan.
Han visade ju bland annat sin kärlek genom att erbjuda sig mörda Hanna och barnen
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När Stefan efter 3 timmar skrev att han inte skulle komma och äta någon kladdkaka så var plötsligt inte stämningen så god längre. Efter 10 sekunder skickade LW ett foto på en loggremsa som visade att HD inte varit på plats och loggat en av LWs cacher som LW plockat bort HD från. Ett hot om att hon skulle fortsätta att trakassera HD om SD inte gjorde som LW ville.
Naaw stackars Stefan.. Behöva bete sig som en vuxen
Citera
2020-03-27, 09:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hade jag inte lite koll på denna soppa, hade jag med lätthet kunnat se en syskonpar på fotot.
Fascinerande likhet i ansiktsdragen ur denna vinkel iaf.

Det kallas för äktenskapstycke.
Citera
2020-03-27, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ja jag skrev "någon slags utpressning". Det kändes lite så ibland när Lena skrev i stil med "om du backar så kommer jag förstöra ditt liv" och andra liknande formuleringar. Du tycker inte alls det påminner om utpressning?

Ungefär som Stefans "jag kommer döda dej och dina barn om du inte......."
Och många många andra liknande döds-hot.

Hot och utpressning åt båda hållen.
Stefans hot var riktiga döds-hot, och Lenas var verkningslösa tomma fjant hot.
Citera
2020-03-27, 09:30
Medlem
Citat:
Jag tycker att han ser totalt förälskad ut.

Liknande bilder kan man hitta på Peter Madsen, Johanna M, Jonna H, Myra Hindley eller i stort sett vilken empatistörd men (till en viss punkt, ytligt sett) relativt välfungerande person som helst.

Prova hålla för nedre delen av bilderna så ser du att leendet inte riktigt genuint når ögonen på alla bilder.

Men som du skrev så handlar det ju om tyckande och vad man själv lägger in i hur en "totalt förälskad" eller "genuint varm" person ser ut.

Många med psykopatiska drag kan dessutom ha väldigt genuina leenden och ge ett väldigt empatiskt och varmt intryck "at a first glance". Men vid längre samvaro så kommer ju de kallare sidorna fram relativt snabbt.
(Sorry att en bokstav föll bort i mitt förra inlägg)
Citera
2020-03-27, 09:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Det har jag missat att Lena skickade ett foto på HD:s loggremsa för att tvinga SD att fika med henne på mordkvällen.
Citera
2020-03-27, 09:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag kan dock inte släppa en tanke jag har:
HD tappade förtroendet för SD.
HD ställde krav på SD, vilka var att han skulle bryta helt med LW för att det ens skulle kunna vara möjligt för dom att hitta tillbaka till varandra.
HD träffade en ny och SD fortsatte att dölja sin relation med LW (eftersom han ändå inte trodde att det var något seriöst mellan HD och Sillen).
LW hotade med att berätta för HD om deras relation om de åkte till USA.
SD försökte dölja det in i det längsta, men LW fick reda på det ändå flera dagar innan avresa.
I deras konversationer tycker jag mig ändå ana ett litet uns av hot mot SD: Nånting i stil med att de kan skicka bilder till varandra när de ligger på hotellrummet i vardera världsdel. Samt att hon triumferande skriver att hon inte är rädd för SD längre och att han inte längre har makten över henne.
I mina öron så låter det som att hon är fri att bryta de regler han satt upp, så som RT osv som skulle kunna få HD att fatta galoppen OCH att hon då får sin hämnd på båda D-ssons.
LW verkar vara på väg bort från honom samt att han tappat kontrollen över henne och att hon samtidigt i princip kan sabba alla hans framtidsplaner med "drömkvinnan" = SD hade kniven mot strupen och LW har övertaget SAMTIDIGT som hon är på väg bort från honom.
Han står som förlorare med alla nitlotter och är slagen i sitt eget spel, för LW har egentligen ingenting att förlora vid det här laget medan SD har ALLT att förlora: Kontrollen, sina kvinnor och sin jävla heder.

Så går det när man både vill äta kakan och ha den kvar.
Nu står han kränkt och NÄSTAN ertappad med handen i tom kakburk?

Låter det helt off??

Nej, det låter verkligen inte helt off!

Tvärtom, det känns som att L*ena under så lång tid har kämpat för att inte "bli behandlad som smuts" och hon har blivit alltmer "olydig" och utom hans kontroll.
SD måste ju ha vetat att USA resan skulle bli känt för LW förr eller senare, så frågan är om SD redan när H*anna äntligen bestämt sig för att åka med, börjar planera på riktigt för mordet.

Nu hoppas ju SD att han kanske kan få tillbaka HD och inget ska få förstöra hans möjlighet att få tillbaka det perfekta livet. Det har han en tid sagt till flera personer, att han och HD ska bli ett par igen. Han påminner lite om Trump som sa: Jag kan ställa mig på Fifth Ave och skjuta någon och ni kommer att älska mig ändå...

Och LW blir alltmer "olydig", krävande och hotande. Hon har väl blivit lovad Kilimanjaro ända in i det sista, USA-resan undanhållen och nu kan hon är hon som en tickande bomb.

Det är bara frågan om när den ska brisera....

För SD är LW nu ett stort hot.
Nu har hon påbörjat ett okontrollerat beteende, med att geocacha med många män, åka till Norge och vad kommer härnäst? Hon kommer inte vara lydig nu...hon har förvandlats till en tigrinna.

Istället för att lägga korten på bordet, väljer SD den väg som han tycker är den perfekta lösningen.

Han tar helt enkelt "bort" problemet.
Citera
2020-03-27, 09:34
Bannlyst
Citat:
Hon mördades p g a hat byggd över tid. Knappast enbart p g a det allra senaste Lena sa/gjorde.

Frågan är hur mycket Stefan hatade Lena när han satte på henne på Kontoret där på fredagen innan hon dog, eller hur mycket han hatade henne när han fick sig ett morgon-nyp där på Lördagsmorgonen.
Tänk om alla kunde knulla med den dom hatade, då hade världen varit mycket bättre att leva i och vi hade fått se när Donald Trump hade satt På Kim jong un.
Världen hade i så fall sett helt annorlunda ut.

Stefan hade lätt kunnat fortsätta som vanligt med Hannas tomma fjant hot. Det var nån annan som inte gillade Lena och gissa VEM ?
Citera
2020-03-27, 09:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det har jag missat att Lena skickade ett foto på HD:s loggremsa för att tvinga SD att fika med henne på mordkvällen.

10 sekunder tog det efter att han skrivit att
han inte skulle komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in