Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag tror allt mynnar ut i kontroll. Så länge LW bråkade med SD så var allt lugnt för SD. Då visste han att hon ville ha honom och han kunde styra henne. Likaså HD - henne styrde han också. I slutet när hon tänkte åka till Norge, och då hon sa att "du har ingen makt över mig längre", då brast det för SD. Då skulle han inte ha kontroll över henne längre. Han ville ha henne - men bara för sex. Hon har funnits där i 6 år för honom. Så länge han höll moroten framför henne (resan till Kilimanjaro), så var hon fast med honom. Och då var han nöjd.
SD hade sin familj, och den tänkte han ha kvar. Men kontrollen över LW tänkte han inte släppa. Nu finns hon inte längre och SD är nöjd. Han behöll kontrollen in i det sista. Precis som Tovas mördare, Billy. När Billy var i häktet meddelade hans advokat att "Billy sover gott om nätterna". Tro fan det - han behövde inte oroa sig för var hon var eller vem hon umgicks med. Han har fortfarande kontrollen.
Jag tror det är så enkelt. SD, kontrollfreaket, tänkte INTE låta LW springa lös utom hans kontroll. Hellre dödade han henne. Och det gjorde han. Många problem löstes där.
Jag kan dock inte släppa en tanke jag har:
HD tappade förtroendet för SD.
HD ställde krav på SD, vilka var att han skulle bryta helt med LW för att det ens skulle kunna vara möjligt för dom att hitta tillbaka till varandra.
HD träffade en ny och SD fortsatte att dölja sin relation med LW (eftersom han ändå inte trodde att det var något seriöst mellan HD och Sillen).
LW hotade med att berätta för HD om deras relation om de åkte till USA.
SD försökte dölja det in i det längsta, men LW fick reda på det ändå flera dagar innan avresa.
I deras konversationer tycker jag mig ändå ana ett litet uns av hot mot SD: Nånting i stil med att de kan skicka bilder till varandra när de ligger på hotellrummet i vardera världsdel. Samt att hon triumferande skriver att hon inte är rädd för SD längre och att han inte längre har makten över henne.
I mina öron så låter det som att hon är fri att bryta de regler han satt upp, så som RT osv som skulle kunna få HD att fatta galoppen OCH att hon då får sin hämnd på båda D-ssons.
LW verkar vara på väg bort från honom samt att han tappat kontrollen över henne och att hon samtidigt i princip kan sabba alla hans framtidsplaner med "drömkvinnan" = SD hade kniven mot strupen och LW har övertaget SAMTIDIGT som hon är på väg bort från honom.
Han står som förlorare med alla nitlotter och är slagen i sitt eget spel, för LW har egentligen ingenting att förlora vid det här laget medan SD har ALLT att förlora: Kontrollen, sina kvinnor och sin jävla heder.
Så går det när man både vill äta kakan och ha den kvar.
Nu står han kränkt och NÄSTAN ertappad med handen i tom kakburk?
Låter det helt off??