2020-03-25, 10:43
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag vet inte om du läst mina inlägg genom tråden, jag ligger fullinvesterad i skrivande stund och har köpt genom hela kraschen och ligger dessutom plus sedan igår... går det upp till ny ATH ligger jag sannolikt 50-70% plus...

Låter lite för riskfyllt att ligga 100% investerad eftersom ingenting är säkert.. Men jag skulle se det som sannolikt att du blir en rik man inom ett år om du investerat i rätt grejer.

Själv kommer jag fylla på varje dippar förutom om vi får indikationer att det ekonomiska systemet börjar krascha eller om det kommer upp något oförväntat med corona.
Citera
2020-03-25, 10:45
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Låter lite för riskfyllt att ligga 100% investerad eftersom ingenting är säkert.. Men jag skulle se det som sannolikt att du blir en rik man inom ett år om du investerat i rätt grejer.

Kan vara så, vi får se!

Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Själv kommer jag fylla på varje dippar förutom om vi får indikationer att det ekonomiska systemet börjar krascha eller om det kommer upp något oförväntat med corona.

Låter klokt - jag är inte så klok av mig egentligen utan lite väl impulsiv och våghalsig. Jag kunde dock inte sitta vid sidan och göra ingenting i ett sånt här läge.
Citera
2020-03-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag vet inte om du läst mina inlägg genom tråden, jag ligger fullinvesterad i skrivande stund och har köpt genom hela kraschen och ligger dessutom plus sedan igår... går det upp till ny ATH ligger jag sannolikt 50-70% plus...

Gjort likadant , vis av tidigare erfarenheter

Grym utväxling när det väl vänder
Går det ner igen köper vi igen

Snart kommer väl alla backtraders fram och förklarar varför de köpt sista veckan beroende på ditten o datten
Citera
2020-03-25, 11:43
Medlem
Nu är index på minus igen, svänger ju hela tiden 🤓
Citera
2020-03-25, 11:48
Medlem
Amerikanska börsen upp eller ner idag tror ni?
Citera
2020-03-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SK4NDAL
Man kan ju verkligen undra vad det är som får börserna att svänga så mycket.
Känns ju knappast som att det är drivet av något fundamentalt eller nyheter utan snarare algoritmer som jagar varandra?
Citera
2020-03-25, 11:56
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:

Exakt som det brukar i samband med ekonomiska kriser. Det kommer storma rejält en tid framöver. Har man tur finns det klipp att göra.
Citera
2020-03-25, 12:12
Medlem
Citat:

Bara i ett Bear Market Rally går börsen upp dubbla siffror på en dag, räkna med fler sådana svängningar.
Citera
2020-03-25, 12:13
Medlem
Haddock93s avatar
Hur stor chans tror ni det är att USA inför nedstängning av NY/Kalifornien?

Bill Gates gick ut nyligen och sa att USA har agerat för sent för att undvika order om nedstängning och hålla folk hemma.

Vad tror ni?
Citera
2020-03-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Exakt som det brukar i samband med ekonomiska kriser. Det kommer storma rejält en tid framöver. Har man tur finns det klipp att göra.

Aa är ny på detta köpte mina första aktier förra vecka
Mindre summa på 10k i Lundin petroleum och
Investor. Tänkte om/när amerikanska börsen går ner igen köpa för 50k

Va tror ni om tex coca cola å tex visa/MasterCard i sånt läge? Vill ha aktier som är "stabila" och vill inte haka upp mig på Sverige/sek för mycket?
Citera
2020-03-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Han har redan skrivit att han går in om 1 år. Dvs han kommer att missa hela uppgången, 100% garanterat.

Hade jag varit honom hade jag gått in förra veckan med en fin vinst pga lyckad tajming, men nu är jag ju inte honom lyckligtvis
Citera
2020-03-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tror känslan "nu orkar vi inte deppa längre, och vi vill verkligen inte missa uppgången" slog till hos alltför många i USA igår. Det finns så många obesvarade frågor om både ekonomin, företagens omsättning/vinst, sjukdomens spridning i USA, BNP och depression, Våg 2, flyget kommer inte att återupptas på 6 månader, så faktamässigt finns det verkligen inte anledning att stiga. Det var ren Greed. Sedan kommer Fear tillbaka när rubrikerna blir läskiga igen.

Detta sagt så sitter jag på 80% OMXS30 och bara 20% cash numera, efter stora köp de senaste 3 veckorna.

Antar du kör Avanza Zero då? Varför kör du bara på omxs30 och inte global och/eller tillväxt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in