2020-03-25, 07:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Det beror på att FED köper upp allting! FED erkänner också det! Vilken patetiskt systemet en privat bank som kan trolla fram oändligt pengar och köpa upp allt!

https://youtu.be/Xg0uxZRbJ3E
Nu har man fått igenom det massiva stödpaketet motsvarande 20.000 miljarder kronor (!) i Senaten i USA. Vi får väl se vad det har för effekter.

Nuförtiden behöver man inte tryckpressar utan det räcker nog med en swipe på iPad:en.
Citera
2020-03-25, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Det beror på att FED köper upp allting! FED erkänner också det! Vilken patetiskt systemet en privat bank som kan trolla fram oändligt pengar och köpa upp allt!

https://youtu.be/Xg0uxZRbJ3E

Ja vårat monetära system är jävligt fucked håller med om det, men för en vanlig knegare så är börsen typ enda alternativet att kunna bli fri innan pensionen, så förhoppningsvis håller systemet tills man dött iaf..
Citera
2020-03-25, 07:42
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu har man fått igenom det massiva stödpaketet.
Exakt.

Förhandlare i USA:s senat och Trump-regeringen är överens om det gigantiska stödpaket som planeras mot coronavirusets härjningar.

– Vi har en deal, säger Eric Ueland, talesman för Vita huset.

Paketet väntas omfatta runt två biljoner dollar, motsvarande ungefär 20 000 miljarder kronor.

Enskilda behövande amerikaner kommer få 1200 dollar kontant. Snabblån betalas ut till småföretag. En fond inrättas för att rädda flygbolag. mm mm
Citera
2020-03-25, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu har man fått igenom det massiva stödpaketet motsvarande 20.000 miljarder kronor (!) i Senaten i USA. Vi får väl se vad det har för effekter.

Nuförtiden behöver man inte tryckpressar utan det räcker nog med en swipe på iPad:en.

Du kommer att få se effekten....
Citera
2020-03-25, 07:49
Medlem
Jag undrar om bajsboo valde att gå all-in nu när vi var nere över 30% och ganska nära 40% ner ett tag där, eller om han väntar på ännu djupare fall.

Svara gärna bajsboo jag tror detta var botten och hade gått in där faktiskt, iallafall med typ hälften, men har en känsla av att du väntar på ännu djupare fall?

Jag har gått från ca 75/25 portfölj till ca 90/10 portfölj pga denna nedgång iaf.
Citera
2020-03-25, 08:41
Medlem
Japan fortsätter sitt firande som om inget hade hänt 🥂
Citera
2020-03-25, 10:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Hur tänker ni som skulle vänta på botten? Nu är vi en bit upp därifrån, tror ni att vi kommer dyka ytterligare några gånger och lägre ner än vad vi redan varit?
Citera
2020-03-25, 10:03
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Jag undrar om bajsboo valde att gå all-in nu när vi var nere över 30% och ganska nära 40% ner ett tag där, eller om han väntar på ännu djupare fall.

Svara gärna bajsboo jag tror detta var botten och hade gått in där faktiskt, iallafall med typ hälften, men har en känsla av att du väntar på ännu djupare fall?

Jag har gått från ca 75/25 portfölj till ca 90/10 portfölj pga denna nedgång iaf.
Han har redan skrivit att han går in om 1 år. Dvs han kommer att missa hela uppgången, 100% garanterat.
Citera
2020-03-25, 10:06
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
My god !!

Bulltrap på 11,3% dow Jones

Det värsta jag har sett, är det ens på riktigt. Har ni samma???

Imorgon kommer raset vi aldrig trodde fanns

Tur man har fått lön, skönt att vakna imorgon
Jag tror känslan "nu orkar vi inte deppa längre, och vi vill verkligen inte missa uppgången" slog till hos alltför många i USA igår. Det finns så många obesvarade frågor om både ekonomin, företagens omsättning/vinst, sjukdomens spridning i USA, BNP och depression, Våg 2, flyget kommer inte att återupptas på 6 månader, så faktamässigt finns det verkligen inte anledning att stiga. Det var ren Greed. Sedan kommer Fear tillbaka när rubrikerna blir läskiga igen.

Detta sagt så sitter jag på 80% OMXS30 och bara 20% cash numera, efter stora köp de senaste 3 veckorna.
Citera
2020-03-25, 10:29
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur tänker ni som skulle vänta på botten? Nu är vi en bit upp därifrån, tror ni att vi kommer dyka ytterligare några gånger och lägre ner än vad vi redan varit?

Det är nog många som grunnar över det. Att vi ser OMXS30 under 1290 igen tror jag dock inte på.
Citera
2020-03-25, 10:36
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt

Börsen bryr sig inte om corona någon mer. Den kom och skapade total panik, men nu kan vi se ljuset i tunneln. Och det är inte långt bort.

Trump ändrade utsikterna från en total lockdown från sommaren till ett par veckor. 2T$ stödpaket röstades igenom. Börsen var rädd för en lång total lockdown vilket med stor sannolikhet skulle skapa en depression, och så är inte fallet just nu. Och tilltron till det ekonomiska systemet verkar vara intakt fortfarande.

Om dom här sakerna är intakt så kommer du se en v kurva på börsen som du aldrig har sett förut, inte omöjligt med nya ATH's mot slutet av året. Du missar århundradets köpläge.
Citera
2020-03-25, 10:39
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Börsen bryr sig inte om corona någon mer. Den kom och skapade total panik, men nu kan vi se ljuset i tunneln. Och det är inte långt bort.

Trump ändrade utsikterna från en total lockdown från sommaren till ett par veckor. 2T$ stödpaket röstades igenom. Börsen var rädd för en lång total lockdown vilket med stor sannolikhet skulle skapa en depression, och så är inte fallet just nu. Och tilltron till det ekonomiska systemet verkar vara intakt fortfarande.

Om dom här sakerna är intakt så kommer du se en v kurva på börsen som du aldrig har sett förut, inte omöjligt med nya ATH's mot slutet av året. Du missar århundradets köpläge.

Jag vet inte om du läst mina inlägg genom tråden, jag ligger fullinvesterad i skrivande stund och har köpt genom hela kraschen och ligger dessutom plus sedan igår... går det upp till ny ATH ligger jag sannolikt 50-70% plus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in