2020-03-21, 00:07
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag skall dra en historia ifrån min tid i ett federal häkte i USA.

Det var en kille som sprang omkring och störde alla med hur för jävligt det var att han var under misstanke och att han hade blivit gripen och hela hans liv var helt i ruiner.

Folk som kikade på lång tid, ibland livstid, fick verka som terapeuter för att lugna ner honom och han var i allas ansikte hela tiden men han fick stöd.

Tills....det kom fram att de högsta straffet som han kunde få var det sk "a year and a day" vilket är bland dom allra lägsta straffen du kan få i det federala systemet.

Han fick så jävla mycket stryk i en cell att han fick rullas ut på en bår.

Den "roligaste" anklagelsen var en fjolla som hade kört full i en skyddad nationalpark och krockat med ett träd......."I got drunk and fucked up".

Många roliga minnen och många helt sjuka minnen som få hade trott på men som jag helst hade varit utan om det hade gått.

Känner igen de där . Är de nåt jag ogillar är de korttidare de gnäller mest o på allt

Så går de när man är en liten bitch o gnäller 👌

Jag har själv inte så sjuka saker o säga om tiden jag har under bältet . Men personal som ligger med intagna , slagsmål över skitsaker , sjukaste är att man slutar inte att förvånas vad folk är kapabla till

Minns på Svartsjö så var de en rom som hade en månad o göra för stöld ( hade snott cigg på Arlanda ) när han landade . Kunde inte svenska eller nåt och han ville ha ett jobb i snickeri efter han muckat ... Han fick inte jobbet ...

Samma snubbe försökte vi lära bra ord . Åderpåle va flaggstång tex ... Sen sket han i papperskorgen på avdelningen och han muckade ...

Men roligaste saken var nog när jag satt senast på sörbyn . En estländare som kolla o ordboken hela tiden sen fråga han pliten vid inlåsning när han skulle kolla fönstret va stängt .

Vart fan ska du pappskalle o pliten garva o alla vi som var där börja garva .
Citera
2020-03-21, 12:46
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Hur fixar ni sexet inne på kåken? Jag tänker mest på två roliga historier som sägs komma från kåken.Man är väl inte bög för man suger av en kompis.Och kunden som var hos horan och hon frågade har du suttit i fängelse ,han svarade hur vet du det.Ja efter du satt på mig hoppar du i från mig ställer dig på alla fyra och säger Nu Är Det Din Tur..Det är väl ganska vanligt med Bögerier bland er brottslingar.

Hade du sagt de på kåken hade du åkt på stryk rejält.
Citera
2020-03-23, 18:39
Medlem
Någon som suttit på Hällby i närtid och kan berätta hur det är där?
Citera
2020-03-24, 00:11
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mILLL
Någon som suttit på Hällby i närtid och kan berätta hur det är där?

November -19

Kaos och sönderslagen avdelning . Mycket blattar som inte kan bete sig men maten är helt okej dock .

Nåt specifikt du tänker på ?

Isol är dock nyrenoverad 👌
Citera
2020-03-24, 08:07
Medlem
Prisonchicks avatar
Ingen kvinna här som har lust att berätta om sin tid inlåst?
Citera
2020-03-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
November -19

Kaos och sönderslagen avdelning . Mycket blattar som inte kan bete sig men maten är helt okej dock .

Nåt specifikt du tänker på ?

Isol är dock nyrenoverad 👌
Finns det toalett i bostadsrummen?
Hur är gymmet? Öppet varje dag? Styrketräning?
Hur är kiosken? Utbudet varierar ju från anstalt till anstalt
Hur är plitarna?
Hur funkar det med besökslägenheten? Har alla tillgång till den eller endast intagna med barn?
Citera
2020-03-24, 22:40
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Finns det toalett i bostadsrummen?
Hur är gymmet? Öppet varje dag? Styrketräning?
Hur är kiosken? Utbudet varierar ju från anstalt till anstalt
Hur är plitarna?
Hur funkar det med besökslägenheten? Har alla tillgång till den eller endast intagna med barn?

Gym 2 dagar vecka och hyfsat okej

Ingen toa i cellen ... Handfat o pissa i eller en pissanka

Kiosken är jävligt bra och hyfsade priser med kan tilläggas billigare än normalt och man kan säga som en mindre livsmedelsaffär i förorten typ .

Plitarna är väl okej ju mindre man har me dom desto bättre i praktiken men de som jobbar natten har noll humor . Ja flaggade på när dom gick sin rond och de behövdes 4 ST 😁 en som öppna dörren och 2 som följde mig till toan och fråga om den fjärde skulle torka mig i arslet 😎

Maten var över förväntan faktiskt så de var positivt

Avdelningen jag var på var de dock 90% blattar som gapa o skrek på varandra stup i kvarten på arabiska och jag var var bara där i 2v totalt så hade inga besök alls så de kan ja inte svara på men på Västervik var det prioriterat om man hade barn så kunde man få ha den i upp till 48h varannan månad typ .
Citera
2020-03-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Gym 2 dagar vecka och hyfsat okej

Ingen toa i cellen ... Handfat o pissa i eller en pissanka

Kiosken är jävligt bra och hyfsade priser med kan tilläggas billigare än normalt och man kan säga som en mindre livsmedelsaffär i förorten typ .

Plitarna är väl okej ju mindre man har me dom desto bättre i praktiken men de som jobbar natten har noll humor . Ja flaggade på när dom gick sin rond och de behövdes 4 ST 😁 en som öppna dörren och 2 som följde mig till toan och fråga om den fjärde skulle torka mig i arslet 😎

Maten var över förväntan faktiskt så de var positivt

Avdelningen jag var på var de dock 90% blattar som gapa o skrek på varandra stup i kvarten på arabiska och jag var var bara där i 2v totalt så hade inga besök alls så de kan ja inte svara på men på Västervik var det prioriterat om man hade barn så kunde man få ha den i upp till 48h varannan månad typ .
Så länge maten är bra, kiosken har bra utbud och tillgång gym så är jag nöjd. Tråkigt dock att gymmet bara är öppet 2 gånger i veckan. Folket skiter jag i. Finns alltid någon man klickar med och jag tror på respekt. 4 månader där pallar jag.
Citera
2020-03-25, 09:27
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Folket skiter jag i.

Vill inte vara den som är den men det räcker med en fel person för att det skall bli oroligt på avdelningen och även påverka dig varken du vill eller ej.

Ofta får denne person någon med sig också så det sprider sig.
Citera
2020-03-25, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Vill inte vara den som är den men det räcker med en fel person för att det skall bli oroligt på avdelningen och även påverka dig varken du vill eller ej.

Ofta får denne person någon med sig också så det sprider sig.
Jo jag vet menade mest att jag inte kommer att söka något och behandla alla med respekt. Sköta mitt och göra det bästa av tiden. Sen finns det alltid människor som bara vill förstöra och det kan jag inte styra.
Citera
2020-03-25, 09:52
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Jo jag vet menade mest att jag inte kommer att söka något och behandla alla med respekt. Sköta mitt och göra det bästa av tiden. Sen finns det alltid människor som bara vill förstöra och det kan jag inte styra.

Bra inställning men det är en tunn linje att visa alla respekt mot att uppfattas som svag så det måste du kanske navigera men du verkar ha en sund initial inställning så behåll den.
Citera
2020-03-25, 10:24
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Så länge maten är bra, kiosken har bra utbud och tillgång gym så är jag nöjd. Tråkigt dock att gymmet bara är öppet 2 gånger i veckan. Folket skiter jag i. Finns alltid någon man klickar med och jag tror på respekt. 4 månader där pallar jag.

Som novus4212 skrev. Hittar du nån o klicka me är de bra men 4 mån med folk man inte kommer överens med gör så de kan smälla fort men kan du bete dig någolunda är de nog ingen fara men skulle du bli knallad från Hällby hamnar du på salberga eller Kumla .

Fan 4 mån på en etta? Kunde du inte fått sitta på en 2 eller 3a ? Nu vet jag inte din historik inom kv men ändå

Det är illa idag på kv . Inga besök . Inga permisar och man får inte ta me sig pengar in . Och jobbar / pluggar du inte får du 6.50 i timmen så typ 350 varannan vecka de räcker precis till snus ... Thats it .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in