2020-03-25, 12:53
  #7885
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Fan 4 mån på en etta?.

Kan tänka mig att det har eventuellt lite med överbeläggning att göra samt personalbrist så KV samlar så många på ett ställe för att allokera personal.

Spekulation men kan vara så.
Citera
2020-03-25, 13:05
  #7886
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Kan tänka mig att det har eventuellt lite med överbeläggning att göra samt personalbrist så KV samlar så många på ett ställe för att allokera personal.

Spekulation men kan vara så.

Tror han fick inställelse i maj typ ( 50 dagar från idag ) och folk skiter i att ställa in sig under sommaren så brukar va 80% beläggning

Men hade ja haft 4 mån o göra hade jag ställt in mig på en 3a istället o hoppas på de bästa att man får va kvar

Att sätta någon kaffevolta på en etta när de flesta som sitter på ettor har från 4 år o uppåt så de kommer svida i deras ögon när han lallar in o tar en kaffe
Citera
2020-03-25, 13:15
  #7887
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Tror han fick inställelse i maj typ ( 50 dagar från idag ) och folk skiter i att ställa in sig under sommaren så brukar va 80% beläggning

Men hade ja haft 4 mån o göra hade jag ställt in mig på en 3a istället o hoppas på de bästa att man får va kvar

Att sätta någon kaffevolta på en etta när de flesta som sitter på ettor har från 4 år o uppåt så de kommer svida i deras ögon när han lallar in o tar en kaffe

Jag hade tagit en 2:a vilken dag i veckan som helst för en kort volta men inte en 3:a.

Hade inte pallat folket.
Citera
2020-03-25, 15:16
  #7888
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag hade tagit en 2:a vilken dag i veckan som helst för en kort volta men inte en 3:a.

Hade inte pallat folket.

Tiden går ju fortare på en 2a... Men 3a sommartid är rätt trevligt eller ja behagligt men viktigaste är folket ...

Är ju trots allt ett straff ... Ingen semesteranläggning så bra om man kommer överens med de flesta iallafall inte minst på avdelningen .
Citera
2020-03-25, 15:19
  #7889
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Tiden går ju fortare på en 2a... Men 3a sommartid är rätt trevligt eller ja behagligt men viktigaste är folket ...

Är ju trots allt ett straff ... Ingen semesteranläggning så bra om man kommer överens med de flesta iallafall inte minst på avdelningen .

Det är sommartid ja men du blir mer påmind om vad du missar på "utsidan" under sommaren men jag förstår din poäng.

Är det fyra månader så kanske men jag tror ändå inte jag hade pallat folket på en 3:s speciellt när man har den historiken som jag har då man har sett och upplevt annat.
Citera
2020-03-25, 20:21
  #7890
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det är sommartid ja men du blir mer påmind om vad du missar på "utsidan" under sommaren men jag förstår din poäng.

Är det fyra månader så kanske men jag tror ändå inte jag hade pallat folket på en 3:s speciellt när man har den historiken som jag har då man har sett och upplevt annat.

Yes . Håller med dig där att det är jobbigt men samtidigt så kan man passa på o sola och få lite färg ( om de blir en bra sommar ) och på en 3a kan man träna varje dag vilket han verka vilja göra visserligen går de o träna på en 1a och 2a om man är lite kreativ med och man är tyvärr likblek när man kommer ut nästan

Ja de är ju det med folket och oftast drar man nitlotten och hamnar med folk man absolut inte nåt gemensamt med på en 3a men går ju alltid o byta avdelning om man kommer nån vettig anledning mycket 2v / månadsgubbar där så efter ett tag har man träffat 100 Pers då de är enorm omsättning på folk men samtidigt då vet man ju precis lång tid de gått 👍 men tiden går olika fort för folk men ju snabbare man kommer i rutin desto bättre
Citera
2020-03-26, 07:27
  #7891
Medlem
Prisonchicks avatar
Jag läser i flera inlägg att folket på en trea kan vara jobbiga. På vilket sätt menar ni? Jag har ju i min oskuldsfulla naivitet inbillat mig att det skulle vara rätt chill med lite "enklare" människor.
Citera
2020-03-26, 09:39
  #7892
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Jag läser i flera inlägg att folket på en trea kan vara jobbiga. På vilket sätt menar ni? Jag har ju i min oskuldsfulla naivitet inbillat mig att det skulle vara rätt chill med lite "enklare" människor.

Folk som kommer in på en kortare volta kan vara extremt störiga och ser det som en fritidsgård om man ändå bara skall vara där en månad eller ett par månader eller till och med kortare.

Då blir det mycket stök och kortare volter så blir det ofta snorungar som tror dom är gangstas eller pundare som har gjort ett bryt och skall sova av sig abstinensen och som inte har duschat på typ ett halvår och mycket liknande.

För personer med längre tid så blir det jobbigt eller folk som har suttit längre volter och är på väg ner i klasserna men som har suttit på ställen där det fungerar helt annorlunda.

Då kan det bli en "kulturkrock".
Citera
2020-03-26, 18:39
  #7893
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Folk som kommer in på en kortare volta kan vara extremt störiga och ser det som en fritidsgård om man ändå bara skall vara där en månad eller ett par månader eller till och med kortare.

Då blir det mycket stök och kortare volter så blir det ofta snorungar som tror dom är gangstas eller pundare som har gjort ett bryt och skall sova av sig abstinensen och som inte har duschat på typ ett halvår och mycket liknande.

För personer med längre tid så blir det jobbigt eller folk som har suttit längre volter och är på väg ner i klasserna men som har suttit på ställen där det fungerar helt annorlunda.

Då kan det bli en "kulturkrock".

Då är jag med på hur ni menar. Tror ni det är samma typ av klientel bland kvinnorna?

Har fått rek från kriminalvården nu så jag antar att det är placeringsbeslutet. Ska ta mod till mig att hämta det imorgon. Efter drygt två års väntan börjar det plötsligt bli på riktigt och jag kan inte förneka att ett visst mått av ångest börjar krypa på.
Citera
2020-03-26, 18:44
  #7894
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Då är jag med på hur ni menar. Tror ni det är samma typ av klientel bland kvinnorna?

Har fått rek från kriminalvården nu så jag antar att det är placeringsbeslutet. Ska ta mod till mig att hämta det imorgon. Efter drygt två års väntan börjar det plötsligt bli på riktigt och jag kan inte förneka att ett visst mått av ångest börjar krypa på.

I det stora hela ja men kan inte säga säkert för jag har ju aldrig suttit med kvinnor.

Däremot var det allmänt känt i USA att det gick riktigt vilt till på de kvinnliga avdelningarna med intriger, slagsmål och mycket sex.

Men det var i USA.
Citera
2020-03-26, 19:02
  #7895
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Då är jag med på hur ni menar. Tror ni det är samma typ av klientel bland kvinnorna?

Har fått rek från kriminalvården nu så jag antar att det är placeringsbeslutet. Ska ta mod till mig att hämta det imorgon. Efter drygt två års väntan börjar det plötsligt bli på riktigt och jag kan inte förneka att ett visst mått av ångest börjar krypa på.

Nej det tror jag inte . Däremot kan du räkna med dagisnivå stundtals oavsett

Vart bär det av tror du ? Eller hoppas på ? Du kan överklaga placeringsbeslut med om det är så att de är åt helvete för långt o åka ( när de gäller besök )

Du kan även ringa placeringsenheten så får du de uppläst i telefon med om var o när du åker och så samt vilken klass de är .
Citera
2020-03-26, 19:07
  #7896
Medlem
TattooedFuckers avatar
https://youtu.be/jrMEVjaKbqs

Där har du en mindre dokumentär om anstalt för kvinnor . Dock 2a men då vet du va som komma skall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in