2020-03-23, 20:42
Medlem
LanthandelRecordss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=XFb40VR79bI&lc=UgwSmQCByrJVWD6frL14AaABAg
Okay, vem av er såg till så att denna nästan fick 57 000 visningar?
Citera
2020-03-23, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
https://www.youtube.com/watch?v=XFb40VR79bI&lc=UgwSmQCByrJVWD6frL14AaABAg
Okay, vem av er såg till så att denna nästan fick 57 000 visningar?

Inte jag, men jag jobbar på den här. Mot 57k. Svår att slita sig ifrån!

Eddie Meduza - Mats Olsson A-B Punkversion (1979 - skadeva!)
https://www.youtube.com/watch?v=UajQxIiQDEc

Lite tråkigt att en vän som dog 2018 som var ett ohyggligt stort fan av den sk. "Mats Olsson-trilogin" (som numera är Mats Olsson-kvadrologin! Finns det mer?) aldrig fick höra den här. Tillägnar den till dig, S.!
Citera
2020-03-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Inte jag, men jag jobbar på den här. Mot 57k. Svår att slita sig ifrån!

Eddie Meduza - Mats Olsson A-B Punkversion (1979 - skadeva!)
https://www.youtube.com/watch?v=UajQxIiQDEc

Lite tråkigt att en vän som dog 2018 som var ett ohyggligt stort fan av den sk. "Mats Olsson-trilogin" (som numera är Mats Olsson-kvadrologin! Finns det mer?) aldrig fick höra den här. Tillägnar den till dig, S.!

Förhoppningsvis så får han höra den live med Errol en vacker framtid.
Citera
2020-03-24, 18:06
Medlem
Rebali179s avatar
Hur mycket material finns det av Bodil Furu dokumentären
Har bara sett den korta varianten
Citera
2020-03-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hur mycket material finns det av Bodil Furu dokumentären
Har bara sett den korta varianten

Jag skickar dig ett PM.
Citera
2020-03-25, 00:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Sångaren i Rock bandet Motvind lade upp denna text
Lite roligt ang Eddie Meduza & även Fakiren "El Salama" John Blixt som hans riktiga namn var

I denna dystopiska tidpunkt av människans tid på jorden så finns det minnen som värmer.

Motvind gjorde två gemensamma gig med Eddie Meduza.

Den senaste gången vi lirade på samma festival var dock när jag Peter Brylde och Gustav stod på scen med vårt rockabillyband "Jolly Jumpers" under en av de klassiska tredagars fester som Roadrunners Motorklubb och Hawks MC arrangerade i Tagene, Göteborg.

Till höger om Eddie på scen hans fru och strippade tills hon var helnäck. Hon stal garanterat alla jeansklädda mäns uppmärksamhet för en stund. Det andra som hände var "John Blixt" eller "El Salama" som han kallade sig när han slukade svärd och stack nålar genom kroppen.

Att fakiren John en gång stått som förlaga till James Fjong, en seriefigur från porrtidningarnas värld rådde ingen tvekan om men även om de yttre likheterna med underbett och ansiktsform var slående så var det först när brallorna föll ner till golvet som den verkliga sanningen uppenbarade sig i form av en bit manlighet som hängde ner likt en falukorv mellan knäna på honom.

Nu var det absolut inte korv på längden och tvären som förenade oss i en intensiv diskussion som varade tills solen gick upp, utan något så kul som konstfilm. Jag lovade att resa ner till honom och förverkliga några av hans sagoberättelser eller tankeformationer i rörlig film med musik till. Givetvis blev det som mycket annat aldrig av. John berättade ömsom galenskap, ömsom tankesmiderier oslagbara rövarhistorier om det naturen utrustat honom med. Den där falukorven gav honom emellanåt extrapengar vid sidan av pensionen efter att Kiviks marknad självdött.
Han berättade om sina framträdande på diskotek och privatfester där han slukade svärd, skiftnycklar och häcksaxar som häxor haft för att ansa sina kvastar. Han stack nålar genom kroppen men berättade med ett leende på läpparna att den stora effekten som gav de stora pengarna var när han tände eld på staken och de unga tjejerna svimmade på löpande band. John Blixt in memorian.

https://vimeo.com/63226338

Någon som vet ifall det finns en del inspelat material med Fakiren
Samtidigt så visste jag inte att Leila andvändes som Strippa (Om det är hon det åsyftas eller hade han en flört med Strippan Natalie / Nadia som var med i Griståget.)

Intressant att läsa, även om det handlar mest om fakiren.

Ja, Leila strippade också, vilket hon gör i den showen på Åland.

https://www.youtube.com/watch?v=Y_rC4bV0KLY
Citera
2020-03-25, 00:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
En fråga till er:

Jag har snart satt ihop en Hjärndelirium 2000 på danska wikipedia.
Det kommer då innebära jag då i har skrivit om alla hans skivor och kassetter (i princip, jag vet inte riktigt hur man skriver en artikel om Göran Persson Är En Galt?) så jag tänkte då skriva om de intressande samlingsalbumen.

21 Värsta!!! Här jag redan skrivit om, samt de av Mariann Grammofon utgivna Greatest Hits I & II eftersom de kassetterna är tillverkade i Danmark.

Ja, om de kassetterna är tillverkade i Danmark så kan det ju vara av intresse. Annars så tycker jag att de flesta samlingsskivor är bara en massa upprepningar tyvärr. Men Dragspelsrock är ju rätt unik.
Citera
2020-03-25, 07:46
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Intressant att läsa, även om det handlar mest om fakiren.
Ja, Leila strippade också, vilket hon gör i den showen på Åland. https://www.youtube.com/watch?v=Y_rC4bV0KLY

Är det verkligen Leila som strippar?
Citera
2020-03-25, 07:48
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
En fråga till er:

Jag har snart satt ihop en Hjärndelirium 2000 på danska wikipedia.
Det kommer då innebära jag då i har skrivit om alla hans skivor och kassetter (i princip, jag vet inte riktigt hur man skriver en artikel om Göran Persson Är En Galt?) så jag tänkte då skriva om de intressande samlingsalbumen.

21 Värsta!!! Här jag redan skrivit om, samt de av Mariann Grammofon utgivna Greatest Hits I & II eftersom de kassetterna är tillverkade i Danmark.

Lägg in de samlingsskivor som är tillverkade i Danmark och sedan Dragspelsrock. Vet jag.
så får du ta en del samlingar med samma låtar senare framöver
Citera
2020-03-25, 08:35
Medlem
Citat:
Är det verkligen Leila som strippar?

Ja det är det.
Citera
2020-03-25, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, om de kassetterna är tillverkade i Danmark så kan det ju vara av intresse. Annars så tycker jag att de flesta samlingsskivor är bara en massa upprepningar tyvärr. Men Dragspelsrock är ju rätt unik.

Alla samlingsskivor blir det inte, det blir bara de som har exklusivt innehåll, till exempel Just Like An Eagle, serien Alla Tiders Fyllekalas funderar jag på att ha i en artikel om låten och sedan nämna den serien. Typ.
Citera
2020-03-25, 08:39
Medlem
Citat:
Lägg in de samlingsskivor som är tillverkade i Danmark och sedan Dragspelsrock. Vet jag.
så får du ta en del samlingar med samma låtar senare framöver

Musikanten Från Vidderna lär hamna i en artikel om dokumentärfilmen då den kom ungefär i den vevan. Sedan också för att tipsa danskarna om Vi Är Så Många Mänskospillror, den kan de gott få lära känna till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in