Jag ligger på 20% kroppsfett, tror jag. Äter inte onyttigt, men jag brukar välja 12% köttfärs och mycket smör på det. Feta kycklingdelar som jag marinerar med kokosolja.
Jag börjar inse att mina valkar aldrig kommer bort om jag inte ändrar kosten.
Testa köra periodisk fasta, då bränner du mer fett.
Sök intermittent fasting på Google och läs på lite.
Du kan bränna mer fett på det viset och ha mycket bättre metabolism.
Testa köra periodisk fasta, då bränner du mer fett.
Sök intermittent fasting på Google och läs på lite.
Du kan bränna mer fett på det viset och ha mycket bättre metabolism.
Jag provade periodisk fasta en gång och det gick i några dagar. Kändes som att man svalt. Kanske värt att testa igen för att se om det går bättre denna gång. Jag gillar fet mat, med nyttigt mättat fett.
Jag ligger på 20% kroppsfett, tror jag. Äter inte onyttigt, men jag brukar välja 12% köttfärs och mycket smör på det. Feta kycklingdelar som jag marinerar med kokosolja.
Jag börjar inse att mina valkar aldrig kommer bort om jag inte ändrar kosten.
Kör du lchf eller äter du kolhydrater i samband med den kosten ?? Du kan ju testa soja dieten om du vill med rikligt med palmolja också
Om du har så högt KF% behöver du inte räkna kalorier i början utan det räcker att lägga om kosten, men kan vara bra att göra några dagar i början då du äter som vanligt för att ge ett hum om hur mkt du stoppar i pajhålet.
Räkna ut ditt ungefärliga kaloribehov – och ät därefter mindre kalorier än vad du behöver. Om ditt kaloribehov är 2 500 skulle jag lägga mig på 2 000, då tappar du ungefär ett halvt kilo i veckan. Kör hård styrketräning i samband med din deff, och ät 2 gram protein per kilo kroppsvikt och dag, så kan du till och med bygga muskler samtidigt som du tappar fett – och till slut kommer du vara nere på tio procent kroppsfett. Det är inte svårare än så. Strunta i alla ”hittepå-dieter” och håll dig till kaloriräkningen. Lycka till!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!