Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Så jag ska avstå 848 kcal från kolhydrater?
Iofs vet jag inte hur mycket kroppsfett jag har. 20% var kanske för högt. När jag klämmer på magen blir det 1 cm tajt hud ungefär. Problemet är att jag har ballongmage.
Förstår inte det du skriver med kolhydrater. Det är fettet du ska minska.
67 g fett per dag är är inte mycket. Om du tar ett dl mått och fyller det till ca 75% (med smält smör eller kokosolja) är ditt dagliga totala intag.
Tror även ballongmagen beror på för mycket fett i kosten.
Du kan göra på två sätt för att gå ner i fett. Antingen low carb high fat, eller high carb low fat.
Du bör satsa på high carb low fat eftersom det är det som de flesta som har stora synliga muskler använder sig av.
Och jag kommer inte debattera med lchfextremister. De lchf-folk man ser på gymmen är fetton eller har medioker fysik utseendemässigt.
Om vi säger att du har en lean body mass (lbm) på 53 Kg så har du nu 14 Kg fett och 20 i fettprocent.
Förhoppningsvis styrketränar du och dietar och får upp din lbm till 58,5 och vikt till 65 Kg, vilket innebär 6,5 Kg fett och 10 i fettprocent.
Du ska alltså få bort 7,5 Kg fett från din kropp vilket kommer ta 4-6 månader om du nu dietar och styrketränar.
Och kom ihåg, det enklaste sättet att gå ned i fettprocent är genom att inte äta fettet till att börja med.