Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Falsk adress har CA från 18 Augusti 1987 fram tills 30 Maj 2002.Han skriver sig i en bostadsrätt i föreningen Berget i Västerhaninge enligt svenska befolkningsregistret i skattemyndighetens regi.
I verkligheten bor ju CA i sina föräldrars sommarstuga under denna period.
Falsk adress kan vara bra att ha om man vill att kallelser och påminnelser från Polisen skall returneras till exempel..:-)
Gällande CAs alibi så uppger han först att han varit sjuk i influensa.Detta spräcks relativt omgående av anhörig till CA,som därmed tvingas ändra sin story till att han helt enkelt legat och sovit vid tidpunkten för mordet.Jag finner detta förfarande anmärkningsvärt,då de allra flesta torde veta exakt om de var sjuka i flunsa eller inte vid tidpunkten för mordet.Man säger ju att mordet på Palme liknar Kennedymordet i så motto att alla vet var de befann sig när de fick beskedet om mordet så att säga.
Att fara med flera lögner/oriktigheter när man förhörs i samband med Palmemordet är lite underligt.
Att skaffa sig falsk adress..till exempel..är heller inget vanligt förfarande kan jag förmoda.
Att i polisförhör direkt erkänna sig skyldig till grovt vapenbrott torde inte heller tillhöra det gängse handlingsmönstret.Osv,osv.
Det finns väl ingen i Palmematerialet..såsom vi känner det i skrivande stund..som så konsekvent och regelmässigt ljugit/farit med osanningar såsom CA har gjort.
Frågan jag och flera ställer mig är varför.
Jag är lite för luttrad för att få hög puls av alla konstigheter i denna soppa:
Du får gärna ge lite källor till dina uppgifter.
Adressen:
Huggarvägen 9 , 3tr... i V-haninge. (fastigheten Ribby 2:321)
Kommer uppgifterna om falsk adress från Paul Smith eller?
Jag har nämligen inte hittat någon annan boende i den lägenheten..
Gällande detta med vapenbrottet, så var det väl ändå så att han själv ville påstå att det handlade om vapenvård? "Erkände direkt"? Men du kanske har andra källor?
Eller pratar du om försäljningen av vapnet så var det ju PU typ i mitten av 90-talet som gjorde en anmälan, men om han sedan erkände direkt har jag inte sett några uppgifter på. Och även om det vore så, så vill inte jag dra några större växlar av det. GM-frågan varken växer eller krymper.
Mycket konstigheter tycker jag också bör också tillmätas polisen Torsten S som utredde detta.
Med det sagt, vill jag ändå säga att CA ligger längst upp på min lista av GM utifrån de namn vi har..
Men rätt ska vara rätt med uppgifterna..
Tar gärna lite källor som sagt, annars är detta inte heller några uppgifter jag kan ta på allvar.