2020-03-22, 11:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Billy Nightingale? Jag orkar snart inte mer här😂

Han förklarar inför domaren att han varit så stressad på morgonen att han glömde första förbanden i bilen...
Han hade trots det gärna stannat och hjälpt HOL med skadorna men BlondinBilly var redan sen till sitt möte med Svenska Lottakåren.
Han är ju bara en vanlig Svensson-typ.
Sa Svensson

BR kan faktiskt ha kört i flera dagar runt kvarteret för att reka snabbaste väg till sjukan från Polhemsgatan
Med KL i baksätet, diskret som Greta Garbo med huckle och svarta brillor.
Enbart av omsorg för att hon känner trakten.
Och har en huvudnyckel.

Han kommer springande med osäkrad pistol och HOL blir skjuten.
Vid första skottet i buken säger han:

"Och då skjuter jag av ett skott för att han skall reagera och bara stanna upp ungefär, det är så jag, jag… jag tänker i det läget."

"min målsättning var att sikta nedåt och gärna missa om det är så, utan det var bara att man skulle höra en knall."

.. och fortsätter:

(..) då tänker jag att, ja, det här kan ju inte ha
tagit, så att säga. Och därför blir det så att han… Eh… därför blir det så att jag avlossade det andra skottet (..)"

Det här kan ju inte ha tagit?
Tanken var ju att HOL ska reagera och bara skrämmas med en knall.
Men träffar levern.

Men HOL går inte ner för räkning. Han rusar obeväpnad mot Billy:

"då tänker jag, jag skjuter väl ett skott till"

I fötterna.
För att HOL ska springa därifrån 🤣
Senast redigerad av develi 2020-03-22 kl. 11:40.
Citera
2020-03-22, 11:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Skulle nog mera påstå att du har oturen på din sida.

Finns inget på KL heller trots ihärdiga försök att sätta dit henne, HOL biter sig fast som en dåre runt henne men det gör han i och för sig även på en klient som han vägrar släppa trots att klienten inget annat vill än att bli av med Henrik. Gre*ger Pahlb*erg.
Vad som sker i den utredningen, av det brottet vet vi inte så mycket om. Nu lyckas de fälla skytten för själva mordförsöket, om de sen lyckas fälla anstiftaren får vi se.
Citera
2020-03-22, 12:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Skulle nog mera påstå att du har oturen på din sida.

Finns inget på KL heller trots ihärdiga försök att sätta dit henne, HOL biter sig fast som en dåre runt henne men det gör han i och för sig även på en klient som han vägrar släppa trots att klienten inget annat vill än att bli av med Henrik. Gre*ger Pahlb*erg.

Och oturen fortsätter, du har nog marinerat din hjärna i för mycket alkohol och "toyboys", det går inte bra för dig nu.

Lilla Karin är fortfarande huvudmisstänkt och kommer så att förbli även om de inte lyckas bevisa det den här gången, lilla Karin kommer att vara under lupp för en väldigt lång tid, om HOL råkar halka på en hundskit eller isfläck så kommer farbror Blå att kolla upp så att det inte är lilla Karin som varit ut med hunden där eller hällt ut vatten för att skapa is.

Hon kommer att vara kollad hela tiden och hennes stora problem lär nog att få tag på någon som är lika dum i huvudet som Billy för att utföra hennes smutsiga hantverk, alla som har något vett i skallen fattar att lilla Karin är "persona non grata" just för att hon är huvudmisstänkt för anstiftan på mordförsöket på HOL.

Men någon helt försupen eller sönderknarkad dåre kanske ställer upp.
Citera
2020-03-22, 12:33
Medlem
Varför sitter inte kvinnan häktad?

Hon borde rimligen vara misstänkt för mordförsök med uppsåt, grovt brott.

Hon riskerar väl livstids fängelse?
Allt annat är orimligt och bara terrorstater som kan tänka sig.
Citera
2020-03-22, 12:55
Medlem
Reimers avatar
Kände att jag måste ta med den här godbiten från LGWP,s krönika där han avhandlar Billy.

Citat:
Kvar på brottsplatsen finns en överväldigande bevisning mot skurken i dramat som nu resulterat i ett åtal för försök till mord och grovt vapenbrott. Gärningsmannens DNA på offrets knogar, blodspår efter honom i trapphuset, för säkerhets skull blandat med blod från offret. Plus allt det där andra som handlar om var, när och hur. En gärningsman med en omfattande och grov tidigare brottsbelastning, det vanliga svaret från sådana som han, ”ingen kommentar”, och de gängse förklaringarna till sådant som inte låter sig förnekas. Att avsikten inte skulle ha varit att mörda advokaten utan bara skrämma honom och att det nu blev så illa som det blev var offrets eget fel eftersom han satte sig till motvärn. Enfaldigt, enkelt och förhoppningsvis tvåsiffrigt för att kort sammanfatta den nu åtalades inställning, bevisläget och det kommande straffet.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gediget-snutande-efter-mordforsoket-pa-advokaten/

Vi får väl hoppas att Billy inte läser Expressen, han skulle nog bli lite ledsen i ögat över den här krönikan.
Citera
2020-03-22, 15:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kände att jag måste ta med den här godbiten från LGWP,s krönika där han avhandlar Billy.
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gediget-snutande-efter-mordforsoket-pa-advokaten/

Vi får väl hoppas att Billy inte läser Expressen, han skulle nog bli lite ledsen i ögat över den här krönikan.
Kom att tänka på en sak då vi diskuterade otillbörlig påverkan, att KL ringde domstolar och förtalade motpart under pågående process.

De två sista veckorna i juli sker följande.

1. Sonen ringer HOL för att en man sökt honom hemma. Uppfattas som missbrukartyp.

2. Sen ringer det på dörren varav en man, uppfattas som missbrukartyp men med viss skötsamhet, har keps, 35-45 år, ter sig nervös, fåordig och säger att han vill de ska prata, att det är privat och inte jobbrelaterat. HOL ser honom via nyckelhålet, öppnar inte och föreslår kontoret.

3. En tid senare ser han en man utanför, med keps och pratar i mobilen. HOL får en obehagskänsla, tror det är samma person men är inte säker.

Mellan de episoderna med missbrukartypen dyker KL upp.

De har inte pratat på flera år, KL har enbart skickat några sms sporadiskt till HOL. H ser henne i nyckelhålet men öppnar inte dörren. Hon frågar "var är mina barn". De har sommaraktiviteter och med tanke på tidigare kaos så svarar han inte.

Följande sammanfaller tidsmässigt slog det mig:
"
Citat:
Med högt tonläge och grova anklagelser har toppjuristen drivit på i sin konflikt med advokat Henrik Olsson Lilja. ”Försök att tro på att allt jag säger är sant”, har hon förgäves bett rätten.
I slutet av juli vädjade hon till domstol igen."

"Hennes kamp för att vända och vinna en av tvisterna pågick ända in på sommaren 2019. Under juni och juli skickade hon brev och vädjade till domstolar att ringa henne.
”Nu ber jag att en enda sits i hovrätten orkar ta sig tid och ge mig en rättvis möjlighet (...)”, skrev hon också.
I detta brev höjde hon tonläget igen och skrev åter på ett ofördelaktigt sätt om Henrik Olsson Lilja.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-harda-ord-om-henrik-olsson-lilja/
Frågan är väl om hon har process bearbetning och skickar en budbärare samt traskar dit själv.

På måndag 2/9 går HOL iväg redan kl 06.15 till gym och direkt till TR.
På tisdag 3/9 går han iväg vid 08:30-08:40 till kontoret. Samma dag förlorar hon rättsprocessen i högsta domstolen.

Sonen varit hemma (sjuk) onsdag 4/9 och torsdag 5/9 men går till skolan på fredagen. Finner det intressant iom att bilen cirkulerat runt i flera dagar innan:
Citat:
PM övervakningsfilm Pontonjärgatan/Polhemsgatan jämte utdrag trängselskatt för KMY378 (förundersökningsprotokoll s. sidnummer 523- 555) och övervakningsfilm som medtages av åklagaren till styrkande av att Billy Rieloff Aspillaga planerat och
rekognoserat flera dagar fram till gärningen.
... och med tanke på följande:
Citat:
Innan advokat Henrik Olsson Lilja sköts hade den kvinnliga toppjuristen försäkrat sig om att ingen anhörig fanns i hemmet.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-samtal-innan-skjutningen-mot-advokaten/
Om de har smskontakt framgår inte men annars är kontakten på sparlåga. Nån form av digital media lär de väl ha på henne, kontakt med nån. Skolan?
Senast redigerad av develi 2020-03-22 kl. 15:45.
Citera
2020-03-22, 16:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kom att tänka på en sak då vi diskuterade otillbörlig påverkan, att KL ringde domstolar och förtalade motpart under pågående process.

De två sista veckorna i juli sker följande.

1. Sonen ringer HOL för att en man sökt honom hemma. Uppfattas som missbrukartyp.

2. Sen ringer det på dörren varav en man, uppfattas som missbrukartyp men med viss skötsamhet, har keps, 35-45 år, ter sig nervös, fåordig och säger att han vill de ska prata, att det är privat och inte jobbrelaterat. HOL ser honom via nyckelhålet, öppnar inte och föreslår kontoret.

3. En tid senare ser han en man utanför, med keps och pratar i mobilen. HOL får en obehagskänsla, tror det är samma person men är inte säker.

Mellan de episoderna med missbrukartypen dyker KL upp.

De har inte pratat på flera år, KL har enbart skickat några sms sporadiskt till HOL. H ser henne i nyckelhålet men öppnar inte dörren. Hon frågar "var är mina barn". De har sommaraktiviteter och med tanke på tidigare kaos så svarar han inte.

Följande sammanfaller tidsmässigt slog det mig:
"
Frågan är väl om hon har process bearbetning och skickar en budbärare samt traskar dit själv.

På måndag 2/9 går HOL iväg redan kl 06.15 till gym och direkt till TR.
På tisdag 3/9 går han iväg vid 08:30-08:40 till kontoret. Samma dag förlorar hon rättsprocessen i högsta domstolen.

Sonen varit hemma (sjuk) onsdag 4/9 och torsdag 5/9 men går till skolan på fredagen. Finner det intressant iom att bilen cirkulerat runt i flera dagar innan:

... och med tanke på följande:

Om de har smskontakt framgår inte men annars är kontakten på sparlåga. Nån form av digital media lär de väl ha på henne, kontakt med nån. Skolan?

Lilla Karin är flitig som en iller när det gäller att ställa till djävulskap mot sitt hatobjekt "numero uno" HOL,
problemet för henne är ju att hon likt Johanna Piper inte kan få tag på rätt folk för jobbet utan måste förlita sig på sådana som Billy eller ännu sämre typer alltså dessa missbrukartyper du skriver om.

Vad som än händer i fallet så är lilla Karin bränd så det räcker nu, vad som än händer HOL i framtiden så den förste som kollas upp är lilla Karin, hennes umgänge med alla dessa sjaviga typer kommer att kartläggas, kort sagt, de kommer att vänta ut henne, jag tror inte att hon är kapabel att få till en lika snygg deal som den hon fått med Billy, nästa gubbe som kommer att försöka något kommer att vara i ett sämre skick, då är risken mycket större att den personen anger vem som har anstiftat.
Citera
2020-03-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Du verkar inte ha en aning vad du pratar om, popcornpistol och mjuka kulor. 380 auto och omantlade kulor dödar folk dagligen i tex USA. Jag tar hellre en helmantlad kula i huvudet än en omantlad då chansen att överleva ökar med helmantlad.

HOL hade världens jävla flax och Billy borde skämmas för sin insats, du borde studera valfri youtubevideo om kulor och hur dom beter sig.

Citat:
Never .380 ACP as a defensive round. I made a run one night on a guy who had been shot 7 times with a .380 ACP. It was a drug deal gone bad. [After being shot] the guy whooped the shooter’s ass and took his gun away from him. Made my mind up on it. And the guy lived.”

https://gundigest.com/handguns/concealed-carry/concealed-carry-380-acp-self-defense

Ja eller hur. Du gör bort dig fullständigt. Läs här vad medicinsk expert säger om skottskadorna och vad polisen har för erfarenhet av 380 ACP. Inte en siffra rätt och ändå vill du hänvisa till USA. Snälla du har inget att delge mig här. Pistolen var i klass med en startpistol med kulor som inte duger till självförsvar ens utan möjligen enbart som backup. Vi får se vad försvaret gör av det hela och det skulle förvåna om han inte dra på stort om själva popcornpistol med den här typen av ammunition.
Senast redigerad av Browser 2020-03-22 kl. 17:29.
Citera
2020-03-22, 17:24
Medlem
Citat:
Beslagen består och därför är KL anstiftare. Kom man någonstans med beslagen tycker du?

Är det nån som står för nonsens så är det väl du som inte ens är nöjd med protokollet utan känner dig tvungen att komma med presumtiva frågor för att få saker och ting att gå ihop.

Ja, visst anstiftarens beslag är inte med i förundersökningen så hur intressanta var detta för åtalet. Inte alls tydligen.

Citat:
Lilla Karin är flitig
Karin är fri som fågeln falskt anklagad av sin tidigare make. Inget åtal ingenting, NADA.

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad som sker i den utredningen, av det brottet vet vi inte så mycket om. Nu lyckas de fälla skytten för själva mordförsöket, om de sen lyckas fälla anstiftaren får vi se.

Nej, det blir inget alls får se utan åtalet är inlämnat och det blev ingenting av skitsnacket. Hon klarade sig helt enkelt. Allvarligt talat tror du åklagarmyndigheten sitter och väntar in bevis eller vad är det du fantiserar om?
Senast redigerad av Browser 2020-03-22 kl. 17:28.
Citera
2020-03-22, 17:28
Medlem
Timeouts avatar
Försöker komma ikapp i tråden och läsa fupen.
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Har fortfarande inte fattat vad det är för fel på henne? Det kan inte vara släktingars bortgång och alkohol utan genetiskt fel-hjärnan är det mest komplicerade föremålet i hela världen!! Man kan inte gå från att vara toppjurist till hysterisk och galen alkoholist bara så.
Nej det är mer än så. Karin har någon underliggande diagnos och har troligen använt alkohol för att dämpa den och till slut har hon supit sig till alkoholism.
Genetiska anlag för alkoholism finns ju för hennes syster söp ihjäl sig enligt info i tråden.
Men släktingars bortgång är ju bra att skylla på, men då var hon ju redan ett fyllo.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hon har många problem som man får hoppas att hon tar tag i snarast. Psykiska problem går inte att bota med alkohol som hon tycks tro. Diverse trauman och förluster gör inte saken bättre. Hennes problem har fått växa och frodas genom åren. Förmodligen får HOL skulden för allt ont som händer henne. Allt är hans fel. Han måste bort. Så tänker en galen människa. Hon borde tas in med hjälp av LPT innan hon ställer till med mer skada. Hon har ställt till med tillräckligt nu.
HOL har ju försökt få hjälp till Karin men hon blev stentokig och förnekade allt.
Att försöka hjälpa någon som inte vill inse fakta och ger alla andra skulden för sitt eget beteende är totalt lönlöst.

Tyvärr ska det mycket till för LPT men Karin är en god kandidat för det kan man tycka.
Omvärlden måste skyddas mot henne för hon är helt galen och har varit det en längre tid.

Men fyllon får inte LPT och det är alkoholen som är hennes stora problem.
Resten kan hon ta itu med när hon är nykter.
Vill hon själv inte inse det så finns inte mycket att göra.
Det enda man kan hoppas på är att Karin super ihjäl sig snabbt.
Citera
2020-03-22, 17:36
Medlem
Citat:
Jösses vilket lamt FUP, rent skvaller. En bitter HOL som sitter med både advokat och biträde och snöar in sig fullständigt på sitt ex. Billy blir verkligen sekundär här och det skulle inte förvåna mig det minsta om åklagaren tappar honom då även han låst in sig på en anstiftare kallad Mållgan och utöver det finns inte mycket att komma med. Sämre förundersökning får man leta efter.

Jag kan inget annat än hålla med dig Leif GW Persson.

'Även GW gick på HOL påstående och sitter nu och berömmer FU. Jo den är okej, men åklagaren är en sopa fortfarande. Det skall bli intressant vad det här landar på då domslutet äger laga kraft.
Resten är historia redan vid det här laget.
Citera
2020-03-22, 17:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Lilla Karin är flitig som en iller när det gäller att ställa till djävulskap mot sitt hatobjekt "numero uno" HOL,
problemet för henne är ju att hon likt Johanna Piper inte kan få tag på rätt folk för jobbet utan måste förlita sig på sådana som Billy eller ännu sämre typer alltså dessa missbrukartyper du skriver om.

Vad som än händer i fallet så är lilla Karin bränd så det räcker nu, vad som än händer HOL i framtiden så den förste som kollas upp är lilla Karin, hennes umgänge med alla dessa sjaviga typer kommer att kartläggas, kort sagt, de kommer att vänta ut henne, jag tror inte att hon är kapabel att få till en lika snygg deal som den hon fått med Billy, nästa gubbe som kommer att försöka något kommer att vara i ett sämre skick, då är risken mycket större att den personen anger vem som har anstiftat.
Det behöver nog inte ens hända nåt.
Billy har väl erfarenhet av att ha spanare i röven 24/7, hon kan ju höra med honom.
Han tycker det är orättvist i inledande förhör:
:" … det kvittar vad man gör. Det kommer alltid spöka känns det som."

Att han satt sig i situationen själv tycks han helt ha glömt.
Jag är nyfiken på hans faktura.

Skrattade åt FL när Billy delges grovt vapenbrott. Advokaten får inte veta nåt mer än datum och pistol.
Yes, bra, nåt mer?.

A: Kan vi inte få en beskrivning av vad som närmare påstås annat än att det är ett farligt
vapen?
FL: Nej det här är det som åklagaren har gett i den här delen att det är den pistol då som…
(A pratar i munnen på FL)
A: Ja, pistol…
FL: … den pistol som har använts vid mordförsöket.
A: Ja.
FL: Det är väl den utvecklingen vi kan ge.
A: Ja men det sas inte.
FL: Nej, precis, men det ja, okej. Han har inte skrivit det men jag har tänkt att det var men det
ja absolut, 6 september det är samma dag då på Kungsholmen.
A: Det förstod jag.
FL: Yes, bra. Hade advokaten något mer på den delen?
A: Nej inte om det fanns ytterligare mer information att säga om vapnet att det är en si och
sådan modell eller…?
FL: Nej det gör det inte. Något annat?
A: Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in