2020-03-17, 23:33
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Serien The Dragon Prince som har 3 säsonger av möjligtvis 4 på Netflix. Många bakom Avatar-serien jobbar på denna serie vilket är tydligt.

Serien utspelar sig i en fantasyvärld a la drakar och demoner, splitt mellan människor och alver kring en konflikt över hämnd.

Den ger ett starkt SJW-vänligt första intryck med jämställdhet och mångfald, men tar upp rasistämnet väldigt frekvent och hanterar det på både ett lätt och seriöst vis som SJW-packet inte gillar då alla karaktärer får en stark unik personlighet där ytliga egenskaper inte spelar någon roll.

Som Avatar är det en välskapad värld, både ung och vuxen humor samt intressanta karaktärer.
Den började väldigt drygt, men måste säga den växer bra när man väl ger den en andra chans. Och ja, man märker att skaparna bakom Avatar även har fingrarna i den här serien. Nu i säsong 3 tycker jag den är väldigt välgjord.
Citera
2020-03-22, 20:54
Medlem
Tips på Sci-Fi Serie???

Jag älskar sci-fi filmer/serier. Filmer/serier som jag gillar:

”3%”, The 100, Altered Carbon, Divergent (och uppföljarna..), Hungergames, Avengers, Transformers, After Earth, Star Wars.

Vissa av dessa är visserligen inte Sci-fi men men... Jag gillar när det är skjut och spräng i en värld flera hundra år in i framtiden, flygande bilar, olika planeter osv. Är det någon som har tips på serier/filmer som går att streama på antingen netflix eller viaplay?? Måste verkligen ha hjälp nu i dessa coronatider!
Citera
2020-03-22, 20:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Har du inte ens satt dig i Star Trek världen har du många timmar av glädje. Star Trek TNG skulle jag börja med.
Citera
2020-03-22, 21:06
Medlem
Inte serie men film...
Elysium, från 2013.
Citera
2020-03-22, 21:15
Medlem
Luxuss avatar
star trek enterprise
Babylon 5
Lexx
Citera
2020-03-22, 21:32
Medlem
Killjoys
Colony
Nightflyers
Another life
The Expanse

Sen kan jag tipsa om Wayward pines, riktigt bra, iaf första säsongen.
Och gillar du Stephen King kan jag även tipsa om Castle Rock, Bill Skarsgård är med i den serien. Den är riktigt bra. Dom har tagit en massa karaktärer och platser ifrån Stephen Kings böker och slängt i en stad.
Citera
2020-03-22, 21:42
Medlem
Cabenstones avatar
Firefly <3
Citera
2020-03-22, 21:56
Medlem
Firefly är ju den bästa serien nånsin typ.
Även The Expanse är ett absolut måste att se.

Expanse går på Amazon dock, och Firefly vet jag inte var man kan streama. Men dom går att hitta för den som är lite kreativ *host piratebay host*

Lätt värt besväret!

Jo! Vill även nämna "dark" som finns på Netflix. Vet inte om man ska kalla det sci-fi, men det är tidsresor genom maskhål och grejer. Är en tysk serie, men jag tycker då den är svinskön!
Senast redigerad av dopestghost 2020-03-22 kl. 22:00.
Citera
2020-03-22, 21:59
Medlem
PanchoMolers avatar
The Mandolorian om du inte redan sett så gör det!

Westworld måste väl klassas som sci-fi. Riktigt tung serie!

Stargate är ju en klassiker. Både serien och filmen.

I filmväg kan jag rekommendera
Total Recall (originalet)
Judge Dredd (originalet)
The fifth element
District 9
Oblivion
Interstellar
Pitch black
Citera
2020-03-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Firefly är ju den bästa serien nånsin typ.
Även The Expanse är ett absolut måste att se.

Expanse går på Amazon dock, och Firefly vet jag inte var man kan streama. Men dom går att hitta för den som är lite kreativ *host piratebay host*

Lätt värt besväret!

Jo! Vill även nämna "dark" som finns på Netflix. Vet inte om man ska kalla det sci-fi, men det är tidsresor genom maskhål och grejer. Är en tysk serie, men jag tycker då den är svinskön!

Aha, va fan har dom flyttat The Expanse till Amazon prime? Den fanns väl på Netflix förut?
Amazone Prime är ju sådär än så länge.

Dark är riktigt jävla bra. Att den är tysk gör den bara bättre och "kusligare".
Citera
2020-03-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttaren
Aha, va fan har dom flyttat The Expanse till Amazon prime? Den fanns väl på Netflix förut?
Amazone Prime är ju sådär än så länge.

Dark är riktigt jävla bra. Att den är tysk gör den bara bättre och "kusligare".

Japp. Amazon köpte the expanse och då försvann den från Netflix.

Håller faktiskt med om det du säger om Dark, konstigt nog. Tyska är ju inte världens vackraste språk direkt, men den serien SKA vara på tyska bara. Det passar liksom.
Citera
2020-03-22, 22:52
Medlem
MikeStrutters avatar
Buck Rogers och Lost in space kan vara de bästa sci fi serierna någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in