2020-03-22, 16:57
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scitus
Just det de gör.
Det finns rena fraktflyg men den mesta flygfrakten och internationell post flygs med reguljära passagerarflyg. Passagerarna och deras bagage går så klart i första hand men nu så kan de packa på rejält.

Det finns fortfarande amerikaner som ska hem från Europa och vice versa. Antar dessutom att diplomater, journalister m fl är undantagna. Åker amerikanska militärer fram och tillbaks till de europeiska baserna?

Från United Cargos hemsida

Imorgon kl 10:45 så flyger SAS från Arlanda till New York, förmodligen med frakt och post.

Anarki med andra ord. Ingen bryr sig om vad Trump gick ut med förra veckan. Ingen bryr sig om Ursula van der Leyen gick ute med heller. Bra, då vet vi. Det var det enda jag var ute efter för att klargöra och fastställa. Nu har vi fått det överstökat.
Citera
2020-03-22, 17:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
A 61-year-old Warren County man who tested positive for COVID-19 died at a Lehigh Valley hospital,

He said the primary cause of the man’s death was a head injury from a fall at home, but that the virus was listed as a contributing factor to his death.

https://www.lehighvalleylive.com/coronavirus/2020/03/2nd-coronavirus-patient-dies-in-lehigh-valley-he-was-61-and-from-warren-county.html?utm_content=lvl_ twitter_lehighvalley&utm_source=twitter&utm_medium =social&utm_campaign=lehighvalley_sf

Som ni ser så minst 90% av dödsfallen runt om i världen för helt andra orsaker än själva corona.
Nej, det kan vi inte se, allt vi kan se är en person som hade en huvudskada som även hade COVID-19.
Citera
2020-03-22, 18:06
Medlem
Jag såg idag att det har tillkommit 6084 nya smittade. Man kan kanske tolka siffrorna som så att man testar flitigt medan det är sammanbrott i flera länder i Europa. Totalt har just nu 388 personer dött och dödssiffran för denna dag var 86 nya.

Återhämtat sig från sjukdomen har endast 178 personer.

Det kommer naturligtvis att bli mycket värre än så här.

Beredskapen var svag och det är svårt att komma ifatt, det skall testas mediciner men ett vaccin kommer säkert att dröja.
Jag skall försöka följa det här betydligt bättre framöver.
Citera
2020-03-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg idag att det har tillkommit 6084 nya smittade. Man kan kanske tolka siffrorna som så att man testar flitigt medan det är sammanbrott i flera länder i Europa. Totalt har just nu 388 personer dött och dödssiffran för denna dag var 86 nya.

Återhämtat sig från sjukdomen har endast 178 personer.

Det kommer naturligtvis att bli mycket värre än så här.

Beredskapen var svag och det är svårt att komma ifatt, det skall testas mediciner men ett vaccin kommer säkert att dröja.
Jag skall försöka följa det här betydligt bättre framöver.

Ja nu är man uppe i över 30 000 och 388 döda. Och som du säger värre kommer det att bli. Det här är en västanfläkt.

Det tar ju två till tre veckor för att folk ska bli riktigt sjuka.

Coronavirus Cases: 30,291
Deaths: 388
Citera
2020-03-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag vet vad en pandemi är.

Jag vill att du definierar något sätt varvid USA faktiskt kan lyckas hantera detta bra enligt dig, annars kan man ju lätt helt felaktigt misstänka att det råder helt speciella regler för just usa och Trump, och det kan jag ju aldrig tro 😆

USA förlorade mycket tid här.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hahaha, roligt att se hur alla med Trump Derangement Syndrome försöker skylla coronautbrottet på Trump.

Trump vill ju för fan bygga en mur för att skydda gränserna. Han vill även minska beroendet av Kina och flytta hem många av jobben.

Det är ingen som har beskyllt Trump för utbrottet men för att agera väl sent.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax

Angående sydkorea, så är det ju 96 länder just nu som har verifierade fall. Skall alla dessa länder stänga gränserna mot varann också?

Gränser kan behöva stängas ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Finns det något som tyder på motsatsen menar du? Dags att ställa in NHL, NFL och NBA?

Ja nu har många länder stängt för större folksamlingar. Och för mindre också.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Riskfritt är det givetvis inte. Det är inte heller en garant för smittospridning. Igår var det runt 30 000 på Friends Arena. Borde Stefan ha utfärdat en krisorder och stoppat föreställningen tycker du?

Självklart skulle dessa 30 000 hållit sig hemma. Tycker du inte det så här i backspegeln? Och Trump skulle ha stoppat sitt eget rally.

38,167 drabbade nu.
Citera
2020-03-22, 19:36
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben

Självklart skulle dessa 30 000 hållit sig hemma. Tycker du inte det så här i backspegeln? Och Trump skulle ha stoppat sitt eget rally.

38,167 drabbade nu.
Trump fansen ser inte realiteten vad deras gud håller på med, Ska bli intressant vad han nästa drag blir för skydda sina egendomar??

38167pers och det stiger samtidigt som Trump verkar tro hans fartyg till Sjukhus hjälper NY tex och sedan så håller han på som inget hänt eller händer, Kontaktar Nordkorea är mer befängt än att försöka kontakta sina allierade eller glömde de allierade verkar inte vilja ha så stor kontakt med almighty Trump i detta läge!

Frågan är när kommer dammluckorna öppna sig under han och populariteten rasa....
Citera
2020-03-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Trump fansen ser inte realiteten vad deras gud håller på med, Ska bli intressant vad han nästa drag blir för skydda sina egendomar??

38167pers och det stiger samtidigt som Trump verkar tro hans fartyg till Sjukhus hjälper NY tex och sedan så håller han på som inget hänt eller händer, Kontaktar Nordkorea är mer befängt än att försöka kontakta sina allierade eller glömde de allierade verkar inte vilja ha så stor kontakt med almighty Trump i detta läge!

Frågan är när kommer dammluckorna öppna sig under han och populariteten rasa....

Dammluckorna öppnar sig i samma stund som folk inser att Trumps löften om att alla som vill får testa sig, alla som jobbar för dagslön och är utan sjukförsäkring inte får den check med pengar till mat han lovade dem och att någon sjukvård blir det inte.

Trump kan då säga att det China bäst han vill. Han är president över USA och borde ha reagerat redan i januari börjat tillverka testkit och förberede på alla jävla upptänkliga sätt.

Han skulle inte ha sagt att det är inte någon fara att gå på mitt rally med flera tusen deltagare och liknande event. För vid den tidpunkten SKULLE han ha vetat om han nu inte enbart är intresserad av sig själv.

I dag dog 94 stycken.

Coronavirus Cases: 38,757

Deaths: 400
Citera
2020-03-22, 19:48
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=BW-MV4lt8yk

Trump har lösningar för sjukvården. Läkaren är inte sååå imponerade.
Citera
2020-03-22, 19:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

38,167 drabbade nu.

Vid tidpunkten tycker jag inte att det kändes aktuellt. Idag hålls det nog inte många sammankomster.
Citera
2020-03-22, 20:12
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Dammluckorna öppnar sig i samma stund som folk inser att Trumps löften om att alla som vill får testa sig, alla som jobbar för dagslön och är utan sjukförsäkring inte får den check med pengar till mat han lovade dem och att någon sjukvård blir det inte.

Trump kan då säga att det China bäst han vill. Han är president över USA och borde ha reagerat redan i januari börjat tillverka testkit och förberede på alla jävla upptänkliga sätt.

Han skulle inte ha sagt att det är inte någon fara att gå på mitt rally med flera tusen deltagare och liknande event. För vid den tidpunkten SKULLE han ha vetat om han nu inte enbart är intresserad av sig själv.

I dag dog 94 stycken.

Coronavirus Cases: 38,757

Deaths: 400
Håller med dig och det kommer komma snabbt nu för sjukvården i US kommer bli och dem är överbelastade så dem kommer aldrig hinna testa alla som vill bli det, Spelar ingen roll hur än många testkits han kommer fram med eller fartyg till sjukhus så kommer dem inte hinna med i den takt detta virus skövlar fram i US!

Det är mer en tidfråga innan folket vänder sig mot han och då är han rökt om han inte redan är rökt men hans nyhetskanal FOX och de som gör undersökningarna på hans fabulösa sida visar annat, Ska bli intressant då ngn av de stora oberoende instituten gör en undersökning då kommer han popularitet sjunka som en sten i havet men det lär väl vara fake news då det inte kommer via hans kanaler!

Time has come and he is game over!
Citera
2020-03-22, 20:15
Medlem
Jag behöver informera mig mycket bättre. Jag har inte förstått hur man skall kunna hinna med att testa alla som behöver testas när det ökar så hastigt som det gör nu. Det viktigaste blir klart att försöka testa, sätta i karantän och testa igen, samt hålla ned dödssiffrorna så långt det går. Hur det nu skall gå till.

Off topic såg jag att Greklands regering tar till hårda svängar nu trots att utbrottet är litet där, förmodligen har man ingen kapacitet att testa och ser något vi inte ser på siffrorna.

Nu handlar det om USA i tråden men det ser ut som om Europa går i graven.
Citera
2020-03-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag behöver informera mig mycket bättre. Jag har inte förstått hur man skall kunna hinna med att testa alla som behöver testas när det ökar så hastigt som det gör nu. Det viktigaste blir klart att försöka testa, sätta i karantän och testa igen, samt hålla ned dödssiffrorna så långt det går. Hur det nu skall gå till.

Off topic såg jag att Greklands regering tar till hårda svängar nu trots att utbrottet är litet där, förmodligen har man ingen kapacitet att testa och ser något vi inte ser på siffrorna.

Nu handlar det om USA i tråden men det ser ut som om Europa går i graven.

Om Trump hade börjat agera i stället för att stå och ljuga om att smittan var isolerad och att det bara rörde sig om femton fall och strax skulle vara nere på noll hade man kunnat vara i ett något bättre läge. Inte helt och hållet för smittan fanns redan i landet.

Men han kunde då ha varnat hela landet för vad som var på väg att hända. Han kunde själv ha satt ihop en federal grupp för att ha kolla på hela landet och han kunde påbörjat testkit, tillverkning av IVA-utrustning och masker och ja allt.

I stället gick flera veckor då ha uppmanade folk att träffas i stora folksamlingar om flera tusen.

Och man kommer inte att testa alla som vill. Det var vad Trump sa. En halvtimme efter sa Pence att det inte var aktuellt för alla som vill att få testa sig. Det är läkare som bestämmer vem som ska testas.

Nu gäller endast att vårda de som behöver vård om vårdplats finns. Finns inget annat att göra längre. Det är för sent.

Frågan är om Trump lyckas få fram att det är Kinas fel det här så att han klarar sig från kritik. Att säga att allt är Kinas fel skulle ju få det att funka. Har sett att en del klamrar sig fast vid att det är Kinas fel. Trumplojalisterna saknar hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in