Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag behöver informera mig mycket bättre. Jag har inte förstått hur man skall kunna hinna med att testa alla som behöver testas när det ökar så hastigt som det gör nu. Det viktigaste blir klart att försöka testa, sätta i karantän och testa igen, samt hålla ned dödssiffrorna så långt det går. Hur det nu skall gå till.
Off topic såg jag att Greklands regering tar till hårda svängar nu trots att utbrottet är litet där, förmodligen har man ingen kapacitet att testa och ser något vi inte ser på siffrorna.
Nu handlar det om USA i tråden men det ser ut som om Europa går i graven.
Om Trump hade börjat agera i stället för att stå och ljuga om att smittan var isolerad och att det bara rörde sig om femton fall och strax skulle vara nere på noll hade man kunnat vara i ett något bättre läge. Inte helt och hållet för smittan fanns redan i landet.
Men han kunde då ha varnat hela landet för vad som var på väg att hända. Han kunde själv ha satt ihop en federal grupp för att ha kolla på hela landet och han kunde påbörjat testkit, tillverkning av IVA-utrustning och masker och ja allt.
I stället gick flera veckor då ha uppmanade folk att träffas i stora folksamlingar om flera tusen.
Och man kommer inte att testa alla som vill. Det var vad Trump sa. En halvtimme efter sa Pence att det inte var aktuellt för alla som vill att få testa sig. Det är läkare som bestämmer vem som ska testas.
Nu gäller endast att vårda de som behöver vård om vårdplats finns. Finns inget annat att göra längre. Det är för sent.
Frågan är om Trump lyckas få fram att det är Kinas fel det här så att han klarar sig från kritik. Att säga att allt är Kinas fel skulle ju få det att funka. Har sett att en del klamrar sig fast vid att det är Kinas fel. Trumplojalisterna saknar hjärna.