2020-03-28, 19:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald J. Trump
@realDonaldTrump

I am giving consideration to a QUARANTINE of developing “hot spots”, New York, New Jersey, and Connecticut. A decision will be made, one way or another, shortly.

Över 50% av dagens fall och dödsfall är från New York, New Jersey.

Intressant är ju att washington nästan är helt fria efter att ha varit den första stora hotspot.

Staten Washington har skött det väl för att deras guvernörer och senatorer är enade politiskt, de är så demokratiska man kan bli, men de såg även till att ta tag i saken så fort det upptäcktes smittade också.

Jag tror att deras modell/hantering kommer att bli en mall för USA i framtiden.

Det sorgligaste är att min hypotes om att USA skulle gå om Frankrike i dödstal senast på måndag håller på att slå in, de har mindre än 60 kvar tills de är ikapp.

Frågan blir dock när man ska börja säga att USA är utom kontroll, är är det när de har fler döda än Italien?
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-03-28 kl. 19:16.
Citera
2020-03-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Staten Washington har skött det väl för att deras guvernörer och senatorer är enade politiskt, de är så demokratiska man kan bli, men de såg även till att ta tag i saken så fort det upptäcktes smittade också.

Det sorgligaste är att min hypotes om att USA skulle gå om Frankrike i dödstal senast på måndag håller på att slå in, de har mindre än 60 kvar tills de är ikapp.

Frågan blir dock när man ska börja säga att USA är utom kontroll, är är det när de har fler döda än Italien?
Och vad skulle peka på att dom inte kommer att göra det. Kan du nämna en sak som pekar mot det?.
Citera
2020-03-28, 19:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Och vad skulle peka på att dom inte kommer att göra det. Kan du nämna en sak som pekar mot det?.

Som pekar mot att de inte är ikapp Frankrike?

Worldometers säger att Frankrike har
Citat:
1995 döda
medan USA har
Citat:
1937 döda
, så USA är inte ikapp riktigt än.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
2020-03-28, 19:23
Medlem
Citat:
Som pekar mot att de inte är ikapp Frankrike?

Worldometers säger att Frankrike har döda medan USA har döda, så USA är inte ikapp riktigt än.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Jag pratar på Italien. Kan du säga något som pekar emot att inte Usa kommer upp i dom döds siffrorna?.
Citera
2020-03-28, 19:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag pratar på Italien. Kan du säga något som pekar emot att inte Usa kommer upp i dom döds siffrorna?.

Det kan jag absolut inte säga, det är för tidigt för att säga något med rak arm, det skulle vara oärligt av mig att göra en sådan analys i dagsläget, speciellt då Italien inte har avstannat än, Frankrike är lite stabilare än Spanien och Italien.

Men mycket pekar mot att USA kan gå förbi Italien, speciellt om deras sjukvård skulle bli överbelastad.
Citera
2020-03-28, 19:32
Medlem
Citat:
Det kan jag absolut inte säga, det är för tidigt för att säga något med rak arm, det skulle vara oärligt av mig att göra en sådan analys i dagsläget, speciellt då Italien inte har avstannat än, Frankrike är lite stabilare än Spanien och Italien.

Men mycket pekar mot att USA kan gå förbi Italien, speciellt om deras sjukvård skulle bli överbelastad.

Ja tyvärr kommer nästan hela USA bli ett NY inom några veckor, lämpligt till påsk syns det tydligare än nu.
Citera
2020-03-28, 19:32
Medlem
Citat:

Javisst, jag menar att Usa har inget mirakelmedicin mot detta likväl som ingen annan har det. Man har inget vaccin. Därmed kommer man att bli oerhört drabbade och scener som vi sett i Italien är troligt. Jag kan inte se vad Usa kan göra annorlunda. Tråkigt, som bonden som tittar ut över åkrarna och ser hela skörden gå åt he-te.
Citera
2020-03-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men fox news påstod ju att corona bara var en hoax för att hindra trump. Och nu gnäller dem på att andra inte tog viruset seriöst. Vilket skämt. Hur kan du lyssna på en sådan skitkälla?

Ja för de var inte åttio år precis, så fetman är ett problem för folk nu. Det var ohälsosamt redan innan corona men nu är det riktigt otrevligt för dessa människor. Inte läge att börja hårdbanta heller då det är jobbigt för kropparna.
Citera
2020-03-28, 19:43
Medlem
Citat:

Fast New York är väl nästan 100% i kontroll hos demokraterna fast att det varit lite bråk mellan Cuomo och de Blasio.

Man måste ju få kontroll över klicken där runt New York och gör man det så är ju 50% av alla fall och dödsfall borta.

Nu gick ju Trump ut på social medier och skrev att man kommer låsa in New York så många smittade kan börja fly vilket inte är bra.
Citera
2020-03-28, 19:46
Medlem
Citat:
Med tanke på att deras befolkning är runt 5 gånger större är det väl mera konstigt att det inte hänt tidigare.
Citera
2020-03-28, 19:53
Medlem
Jag funderar mig gråhårig om vad Donalds plan egentligen är?

Den kanske endast går ut på att ljuga hela tiden om allting och låta tiden gå och hoppas att folk sväljer alla lögner.

För jag kan inte se någon riktig strategi som har med befolkningens problem med viruset att göra. Allt spinns om till något som låter bra om Trump och dåligt om andra.

De stackars väljarna tror att han gör något för dem. Såg att de skulle få hans autograf när de fick det laddade kortet. Hoppas det räcker till alla.
Citera
2020-03-28, 19:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Med tanke på att deras befolkning är runt 5 gånger större är det väl mera konstigt att det inte hänt tidigare.

Med tanke på att de har en president som kallade det för en hoax i början så är det inte så konstigt nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in