2020-03-20, 18:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej, folk dör inte som flugor av detta virus.

och det är inte skapat av någon för den delen heller
Citera
2020-03-20, 18:54
Medlem
Citat:
Nej, folk dör inte som flugor av detta virus.
Allting är ju relativt. Media vill få Kina att framstå som att man är på grön kvist med smittan. Allt börjar återgå tillbaka till normala förhållanden. Vad sägs då som att Kina inkasserar ca 13 dödsfall per dag samt har 2136 kritiska fall pågående och nästan 7000 fall som är pågående. Jag tycker det är bedrövligt. Angående flugdöden anser jag att kan jämföra med den. Här stryker människor med på grund av ett djävulskt utstuderat virus skapat av en djävul him self.
Senast redigerad av leosurvey 2020-03-20 kl. 18:57.
Citera
2020-03-20, 18:57
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Ännu en framgång för Trump! I en vinklad poll får han 55% för hans hantering av Coronaviruset och dess effekter!

https://www.breitbart.com/politics/2020/03/20/poll-55-of-americans-approve-of-donald-trumps-management-of-chinese-coronavirus-crisis/
Citera
2020-03-20, 18:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Allting är ju relativt. Media vill få Kina att framstå som att man är på grön kvist med smittan. Allt börjar återgå tillbaka till normala förhållanden. Vad sägs då som att Kina inkasserar ca 13 dödsfall per dag samt har 2136 kritiska fall pågående och nästan 7000 fall som är pågående. Jag tycker det är bedrövligt. Angående flugdöden anser jag att kan jämföra med den. Här stryker människor med på grund av ett djävulskt utstuderat virus skapat av en djävul him self.

Finns inga som helst bevis för att detta virus är 'skapat'.

Men det finns en forumdel för dig:

(FB) Alternativa teorier om Covid-19
Citera
2020-03-20, 19:01
Medlem
Citat:
Finns inga som helst bevis för att detta virus är 'skapat'.

Men det finns en forumdel för dig:

(FB) Alternativa teorier om Covid-19
Känner till den tråden. Har det föresvävat dig att Trumpen har samma tankar som mig?
Citera
2020-03-20, 19:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Känner till den tråden. Har det föresvävat dig att Trumpen har samma tankar som mig?

Skulle inte förvåna mig det minsta. Dock inget han påstått. Vi kan väl vänta tills dess.
Citera
2020-03-20, 19:32
Medlem
Citat:
Skulle inte förvåna mig det minsta. Dock inget han påstått. Vi kan väl vänta tills dess.
Japp! Och temperaturen kommer stiga i takt med inkomna dödsfall i Usa. Var så säker.
Citera
2020-03-20, 19:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Japp! Och temperaturen kommer stiga i takt med inkomna dödsfall i Usa. Var så säker.

inkomna i USA? Jag fattar inte vad du pratar om eller vad du är ute efter. Vi säger så du.
Citera
2020-03-20, 19:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
WNV - West Nile Virus drog väl igång i staterna i början av 2000-talet.
Du tänker inte på ebola nu och 1989?

Ser nu att det är en pågående under åren
https://wwwn.cdc.gov/arbonet/Maps/ADB_Diseases_Map/index.html
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Otroligt underhållande hur Trumphatare försöker kasta sig över effekterna av viruset och beskylla presidenten för allting som går, Fake news media och vänstertroll i tråden går verkligen all in som vanligt, och som vanligt förlorar dom när folk inser att Trump gör ett utmärkt jobb för att lös situationen medan EU inte kan sägas göra detsamma...
Det är bara du som säger vi beskyller trumpen för viruset, vi pratar om nått helt annan.
Kanske en dag du kan diskutera samma som alla andra.
Citat:
Kolla filmen. Återkom gärna med synpunkter vad Ni tycker är bra med Kina.

https://www.youtube.com/watch?v=XU9FVqwO4TM
Vad ska vi tycka är bra med Kina, och vad har det med COVID-19 ekonomin och hur satans dåligt trumpen skött frågan?
Citera
2020-03-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Trump poängterar genom att sju gånger säga att han ärvde ett dåligt system som inte fungerar för detta. Men han har varit president i flera år så visst hade han kunnat ändra det.

Sin vana trogen lovar han tester och medicin och vaccin, inte nu men i nära framtid typ.

Och Trump antydde att det inte kommer så mycket mer dödsfall nu, eftersom vården är igång för de coronasmittade.

Systemet han ärvde var helt klart inte mogen uppgiften. Man kan se runt om i världen att inget land verkar ha varit väl förberedda för en Pandemi.

Problemet för Trump är ju dock att han under sin tid aktivt försämrat landets beredskap mot pandemier.
Så inte nog med att han "ärvde" ett dåligt system, han har själv gjort det betydligt sämre.
Citera
2020-03-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Systemet han ärvde var helt klart inte mogen uppgiften. Man kan se runt om i världen att inget land verkar ha varit väl förberedda för en Pandemi.

Problemet för Trump är ju dock att han under sin tid aktivt försämrat landets beredskap mot pandemier.
Så inte nog med att han "ärvde" ett dåligt system, han har själv gjort det betydligt sämre.

Exakt, inget system var moget för denna situation vi nu har. Hade Trump låtit bli att montera ner det som fanns hade mycket tid vunnits då den aktivt skulle hålla reda på de virus som finns runt i världen och läsa situationerna runt denna. Det förstörde Trump.

Och sen en hel månads tjat om att det ska försvinna som ett mirakel och alla kan gå på stora tillställningar med tusentals personer och det här är ingenting och det lilla som är har contaioned.

Tror att det finns många många miljoner som än i dag inte fattar vad som har drabbat dem. Helt förberedda för de har lyssnat på FOX så länge att det är lugnt att det tar tid att ta det ur dessa villfarelser.

Vården kommer inte att kunna ta hand om alla som kommer att behöva sjukvård, IV eller ECMO-

Och Trump kommer denna gång få sina ord uppkörda i halsen. För det han har sagt här när han skulle ha förberett folk för vad som komma skulle är riktigt dåligt.
Citera
2020-03-20, 20:45
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=PprCOVdfPps

Äntligen får Trump ett bra tillfälle att trösta och visa omtanke om de som är rädda. Och det går lysande och fantastiskt och väldigt bra. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in