2020-03-22, 15:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Säg så här då, du har ju åtminstone två piloter ombord. Eller hur? Är inte de också människor? Trump stängde officiellt gränserna för inkommande resande från EU i fredags. Force majeure gäller. Är man strandad, även som pilot, så borde man vara strandad. Basta. Punkt. Det finns som sagt två verkligheter idag, den officiella och den faktiska.

Företag brukar inte bry sig om människor, Gamestop i USA stängde inte butikerna fören de hade sålt ned orifut och fått nya releasser sålda, flera företag runt om i USA har varit öppna trots starka rekommendationer om att stänga.

Sedan så stängde väl Trump bara för alla lände utom Storbritannien och Irland eller stängde han dem också?

Men när det kommer till företag så är inte arbetarna värde något speciellt inte i USA, vinstintressen går före medmänsklighet i majoriteten av världen vilket är något som vi måste börja ändra på efter att pandemin försvinner.
Citera
2020-03-22, 15:14
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Företag brukar inte bry sig om människor, Gamestop i USA stängde inte butikerna fören de hade sålt ned orifut och fått nya releasser sålda, flera företag runt om i USA har varit öppna trots starka rekommendationer om att stänga.

Det är precis det jag menar med två verkligheter. Företag skiter t o m i vad USA:s president gått ut med. Med andra ord är vi ett stadium av lätt anarki. Att gå tillbaka från det är i stort sett omöjligt.

Citat:
Sedan så stängde väl Trump bara för alla lände utom Storbritannien och Irland eller stängde han dem också?

I mitt exempel går flyget från Frankfurt. Här har du en till. En American Airlines 777 från Frankfurt till Dallas. UK kommer alltid ha undantag i relationerna med USA.
https://www.flightradar24.com/AAL9441/244041c4

Citat:
Men när det kommer till företag så är inte arbetarna värde något speciellt inte i USA, vinstintressen går före medmänsklighet i majoriteten av världen vilket är något som vi måste börja ändra på efter att pandemin försvinner.

Ja, men det har ju ingenting att göra med vad jag försöker förmedla.
Citera
2020-03-22, 15:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är precis det jag menar med två verkligheter. Företag skiter t o m i vad USA:s president gått ut med. Med andra ord är vi ett stadium av lätt anarki. Att gå tillbaka från det är i stort sett omöjligt.

I mitt exempel går flyget från Frankfurt. Här har du en till. En American Airlines 777 från Frankfurt till Dallas. UK kommer alltid ha undantag i relationerna med USA.

Ja, men det har ju ingenting att göra med vad jag försöker förmedla.

Det är bara reseförbud, ingen får kliva av planen, men planen får fortfarande flyga fram och tillbaka, för att hindra det så skulle man bli tvungen att införa ett flygförbud.

Sedan så har det lite med vad du försöker att förmedla, jag håller med dig om att det är fel att företag gör allt vad de kan för att kringgå sådant här enbart för vinstintressen.
Citera
2020-03-22, 15:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Det sjuka är att en journalist ens orkar ställa denna fråga till Trump. Hur många av invånarna tror man i detta läge bryr sig om hur Trumps hotell fungerar?
Ett gott exempel på hur långt journalisterna är från folket.
Jag är imponerad att Trump ens orkar bemöda sig svara på sådana frågor.

Trump kommer att få svara på den frågan igen och igen allt eftersom krisen blir värre.

Dvs frågan om hur många miljoner $ av skattemedel just Trump´s (och hans familjs) hotell och verksamheter står att motta i stöd, detta pga politiska beslut som Trump själv är i allra högsta grad inblandad i och förmodligen också kan påverka i högre grad än någon annan på planeten.
Citera
2020-03-22, 15:28
Medlem
Citat:
Kolla på mornarna istället vid 5-tiden. Då kommer mängder med flygplan från USA.
Citera
2020-03-22, 15:29
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Det är bara reseförbud, ingen får kliva av planen, men planen får fortfarande flyga fram och tillbaka, för att hindra det så skulle man bli tvungen att införa ett flygförbud.

Så du menar att piloter är satta i karantän på själva flygplanen och att de sover ombord och får mat levererad för att kunna flyga tomma fram och tillbaka? Du såg väl Trumps address förra veckan. "All travel". Se länk nedan, exakt när han säger det.
https://www.youtube.com/watch?v=xrPZBTNjX_o&t=2m19s

Citat:
Sedan så har det lite med vad du försöker att förmedla, jag håller med dig om att det är fel att företag gör allt vad de kan för att kringgå sådant här enbart för vinstintressen.

Det där kommer att vara helt irrelevant i framtiden när total anarki brutit ut.
Citera
2020-03-22, 15:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så du menar att piloter är satta i karantän på själva flygplanen och att de sover ombord och får mat levererad för att kunna flyga tomma fram och tillbaka? Du såg väl Trumps address förra veckan. "All travel". Se länk nedan, exakt när han säger det.
https://www.youtube.com/watch?v=xrPZBTNjX_o&t=2m19s

Det där kommer att vara helt irrelevant i framtiden när total anarki brutit ut.

Jag menar att piloterna inte får lämna flygplanet i USA om flyget har sitt ursprung i Spanien eller Portugal.

Som sagt, travel är bara ett reseförbud och inte ett flygförbud.
Citera
2020-03-22, 15:35
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Jag menar att piloterna inte får lämna flygplanet i USA om flyget har sitt ursprung i Spanien eller Portugal.

Som sagt, travel är bara ett reseförbud och inte ett flygförbud.

Om du någonsin hittar en artikel eller dylikt angående detta, länka gärna. Min personliga åsikt är att det i verkligheten är business as usual och man skiter helt enkelt i vad Trump sa. Jag hänger upp mig på det faktiska beteendet runt om i världen när något annat har förmedlats från en folkvald president. Det är det som är den stora faran, inte viruset i sig.
Citera
2020-03-22, 15:52
Medlem
Citat:

Air Europa flyger Madrid-Washington. Piloterna går av för att flyga hem nån dag senare.
Citera
2020-03-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ännu ett passagerarflyg från EU till USA.

Frankfurt-New York (Newark, NJ), United Airlines UA961.
https://www.flightradar24.com/UAL961/24404f61
https://uk.flightaware.com/live/flight/UAL961/history/20200322/1035Z/EDDF/KEWR

Det fattar väl vem som helst att United Airlines inte flyger cargo med en 787-10 Dreamliner.

Just det de gör.
Det finns rena fraktflyg men den mesta flygfrakten och internationell post flygs med reguljära passagerarflyg. Passagerarna och deras bagage går så klart i första hand men nu så kan de packa på rejält.

Det finns fortfarande amerikaner som ska hem från Europa och vice versa. Antar dessutom att diplomater, journalister m fl är undantagna. Åker amerikanska militärer fram och tillbaks till de europeiska baserna?

Från United Cargos hemsida

Citat:
United Reinstates Some International Flights 03/21/20
While travel demand continues to drop and we continue to adjust our schedules accordingly, United knows some people around the globe are displaced and still need to get home.

While our international schedule will still be reduced by about 90 percent in April, we will continue flying six daily operations to and from the destinations shown below -- covering Asia, Australia, Latin America, the Middle East and Europe -- in an effort to get customers where they need to be and their cargo where it needs to be.

This remains a fluid situation, but United Cargo continues to play a role in connecting people to products around the world, especially in these challenging times.

Flights continuing from now through May schedule
- Newark/New York - Frankfurt (Flights 960/961)
- Newark/New York - London (Flights 16/17)

Imorgon kl 10:45 så flyger SAS från Arlanda till New York, förmodligen med frakt och post.
Citera
2020-03-22, 15:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Air Europa flyger Madrid-Washington. Piloterna går av för att flyga hem nån dag senare.

Där ser man, tackar för den klargörande informationen!
Citera
2020-03-22, 16:56
Medlem
A 61-year-old Warren County man who tested positive for COVID-19 died at a Lehigh Valley hospital,

He said the primary cause of the man’s death was a head injury from a fall at home, but that the virus was listed as a contributing factor to his death.

https://www.lehighvalleylive.com/coronavirus/2020/03/2nd-coronavirus-patient-dies-in-lehigh-valley-he-was-61-and-from-warren-county.html?utm_content=lvl_ twitter_lehighvalley&utm_source=twitter&utm_medium =social&utm_campaign=lehighvalley_sf

Som ni ser så minst 90% av dödsfallen runt om i världen för helt andra orsaker än själva corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in