Citat:
Ursprungligen postat av
CamillaGorilla
Ok, nu har jag fixat 14 nya gratis dagar, trodde inte jag brydde mig om BB tillräckligt men det gör jag ju tydligen. Och det är så jobbigt om jag istället ska fråga er här inne vadå, vadå, vad händer, vadå, berätta. Får åtminstone försöka kolla lite själv nu! Är Sami i bikten nu btw?
Men hjälp mig här. Vad är Glasmans anledning till att lämna? Enligt honom själv alltså. Och varför tycker han att Sami ska lämna, och varför vill Sami själv lämna, vad är det Glasman säger som han tycker är så jävla rimligt.
Deras egna resonemang alltså, inte det man själv räknar ut/tror/tycker. Vore tacksam för svar! 🙏
Fasen. Vi har skrivit detta i extremt, många inlägg
1. Sami har velat lämna sedan dag tre. Han klagade då på sömnen. Patsy snarkade
2. Glasman tog tidigt kontakt med Sami när andra ignorerade honom och sket i honom helt.
Glasman såg att han inte mådde bra och de började snacka med varandra och bada ihop.
3. Glasman är jude och Sami har varit högerextrem. Han förklarade för Glasman att han lämnade detta bakom sig och det var idiotiskt.
4. Glasman tyckte att det var starkt gjort och berättade sin syn på saken ur sitt perspektiv som jude.
5. Efter det har de bondat starkt och gör allt tillsammans. De badar varje dag och hittar på lekar som mumpong etc.
6. Glasman och Sami startade Rainbow där Julia och Jassa ingick. Rainbow är dock i princip slut då Jassa tyckte att de körde över henne. Så de är tre nu som bondar.
7. Under tiden har dock Sami blivit allt mer trött på skrik och fjanteri och ville lämna tidigt.
8. Glasman har gång på gång övertalat Sami och för att klara tristessen startade de BBK.
9. BBK (deras klubb) intervjuar andra deltagare i bikten samt de kör en sorts videopod som vi aldrig får se. De kör den varje dag fram till för typ en vecka sedan.
10. BB vet att Sami är poppis men också vill dra innerst inne. Så BB beslutar att skicka in Jockiboy som är en gammal kompis till Sami och han blev överlycklig över detta och det gav honom en boost. Jockiboy är dock bara mullvad och stannar i två dagar.
11. Sami börjar sova dåligt igen bla pga att han inte kan sova för att Martin och Jassa gnider sig högljutt varje natt.
12. Glasman går in i bikten med Sami i BBK och kräver att Sami får en god nattsömn
13. Sami får sova i annexet några dagar och mår mycket bra av det.
14. Sami börjar klaga på alla skrik och fjanteri igen och känner att han vill lämna.
15. Frida och Philip som kommer in i huset avslöjar att han är populärast bland tittarna och övertalas för sjuttonde gången av Glasman att stanna kvar så han stannar motvilligt
16. Philip som Sami gillar blir utröstad och där rinner bägaren över för Sami.
17. Glasman och Julia försöker ännu en gång övertala honom att stanna men han vill inte längre.
18. Inget kan få honom att stanna längre
19. Möjligtvis försöker nu produktionen att övertala honom med att kanske ge honom större gage men det är bara spekulationer.
20. Sami har börjat packa.
Pheew. Har säkert missat en hel del saker men det är en stomme.