2020-03-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, det är något som du bör testa. Betydligt bättre än tjack i alla fall. Kratom gör att allting känns lättare att göra. T.om gå till jobbet känns meningsfullt och att man nästan längtar dit. Göra sina sysslor hemmavid går ju också så mycket lättare när man har kratom i sig.

Jag kan bara hålla med. Inga konstiga höga overklighetskänslor, utam bara lugn och ro, med ett gott humör, boost av energi. Man mår helt enkelt mycket bra utan att känna sig berusad eller hög. Det jag kan tycka är riktigt skönt är att man får inspiration att t.o.m göra tråkiga saker som storstädning, tvätt eller ta tag i sådant som legat och inte blivit gjort. Se bara till at handla av seriösa leverantörer. Finns dom som stoppar i en massa skit som anfetamin och tramadol har jag hört. Då blir det farliga saker och något helt annat än kratom.
Senast redigerad av Godakrafter 2020-03-18 kl. 11:47.
Citera
2020-03-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovehundberg
Finns det några tecken från regeringens håll på att kratom kommer helt förbjudas i framtiden?

]Inte vad jag har hört. Men myndigheyer och speciellt läkemedelsbolag är flitiga när det gäller att skydda sina pengar.
Kan man då få det till att det är narkotika så kör man på det spåret. Samtidig jagar man på antidrog föreningar som gapar i högan sky och blir dessutom lurade, men också finansierade av läkemedelsbolagen. Har en del koll på det genom grannen som är med och stödjer. Det är så jäkla mycket mygel så det är inte klokt. Vi så hur det gick med CBD. först narkotika, sedan tog man över det själv. Då det var så effektivt, och så många som upptäckt det. Verkar som om det är något på gång att avslöja dessa kopplingar snart. Samt att alla duktiga idioter som hjälper till att sprida lögnerna.
Senast redigerad av Godakrafter 2020-03-18 kl. 11:53.
Citera
2020-03-18, 16:07
Medlem
Vemoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, det är något som du bör testa. Betydligt bättre än tjack i alla fall. Kratom gör att allting känns lättare att göra. T.om gå till jobbet känns meningsfullt och att man nästan längtar dit. Göra sina sysslor hemmavid går ju också så mycket lättare när man har kratom i sig.

Nice, då kanske jag äntligen har ett lite nyttigare alternativ till tjacket hehe. Ingenting i brevlådan idag, men imorgon kanske! Har beställt 15g green bali, kan komma med en update när jag testat (en rågad tesked till att börja med).
Citera
2020-03-19, 15:08
Medlem
Kalle-Kalashnikovs avatar
Beställde nyss hem Red Borneo från SS då det var halva priset

Har låga förhoppningar, köpte 100 g

Vad säger ni om denna? Vad ska jag förvänta mig?
Samt hur många teskedar bör jag ta?
Citera
2020-03-20, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Godakrafter
]Inte vad jag har hört. Men myndigheyer och speciellt läkemedelsbolag är flitiga när det gäller att skydda sina pengar.
Kan man då få det till att det är narkotika så kör man på det spåret. Samtidig jagar man på antidrog föreningar som gapar i högan sky och blir dessutom lurade, men också finansierade av läkemedelsbolagen. Har en del koll på det genom grannen som är med och stödjer. Det är så jäkla mycket mygel så det är inte klokt. Vi så hur det gick med CBD. först narkotika, sedan tog man över det själv. Då det var så effektivt, och så många som upptäckt det. Verkar som om det är något på gång att avslöja dessa kopplingar snart. Samt att alla duktiga idioter som hjälper till att sprida lögnerna.

Läkemedelsindustrin och myndigheter är den största mafian! Civil olydnad är å rekommendera i högsta grad!
Fyfan all naturlig medicin man hade kunnat odla själv gör dom illegalt, sedan mutar dom antidrog-lobbyn/fanatikerna som sprider moraliserande och desinformation. Men deras knark på apoteket är “medicin“. Dom har även lyckats övertyga folk om att viljan att bli berusad är något onaturligt, vilket alla antropologer vet är skit snack, redan från de äldsta mänskliga förhistoriska fynden är de stenklart att våra förfäder jävlamanna gillade å bli höga/förändra medvetandet „mind hacking“ i ritualer osv, till och med tigrar i djungeln och många andra djur har sina källor till berusningsmedel! Varför gillar dagisbarn att snurra runt i sandlådan och häftigt me å bli lite yra? Jag ser på antidrog människor som de puritanska 1800 tals nissarna som var emot masturbation och liknande, dvs dom försöker göra människan naturligaste behov till något förbjudet/perverst.
Citera
2020-03-20, 10:13
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kalashnikov

Tar du den på morgonen med tom mage så räcker en två teskedar.
Citera
2020-03-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Tar du den på morgonen med tom mage så räcker en två teskedar.
Okej, jag kommer att käka lunch, och sedan inta det ca 18:45 ikväll

Så då antar jag att 3-4 skedar blir bra?
Citera
2020-03-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Läkemedelsindustrin och myndigheter är den största mafian! Civil olydnad är å rekommendera i högsta grad!
Fyfan all naturlig medicin man hade kunnat odla själv gör dom illegalt, sedan mutar dom antidrog-lobbyn/fanatikerna som sprider moraliserande och desinformation. Men deras knark på apoteket är “medicin“. Dom har även lyckats övertyga folk om att viljan att bli berusad är något onaturligt, vilket alla antropologer vet är skit snack, redan från de äldsta mänskliga förhistoriska fynden är de stenklart att våra förfäder jävlamanna gillade å bli höga/förändra medvetandet „mind hacking“ i ritualer osv, till och med tigrar i djungeln och många andra djur har sina källor till berusningsmedel! Varför gillar dagisbarn att snurra runt i sandlådan och häftigt me å bli lite yra? Jag ser på antidrog människor som de puritanska 1800 tals nissarna som var emot masturbation och liknande, dvs dom försöker göra människan naturligaste behov till något förbjudet/perverst.

Håller med er båda två. Läkemedelsindustrin är en större fara för folkhälsan än hemmaodlare och dom som kör gröna varianter. Dom är de företag i världen som fått absolut högsta skadeståndsanspråk än några andra branscher. Det ligger snart en stark folkrörelse för att alla ska få ta del av det som växer och är naturligt växande. Kolla Portugal, Holland, Norge och nu flera stater i USA. Brottslighet har minskat, välmåendet har ökat, missbruk är kraftigt på väg ner, men tar tid. Bra och kunnig hjälp behövs för det. Inga läkare eller hittepå drogterapeuter, som ger mer droger fast med förskrivning, och som ger mer beroende. Har hört hiskeliga historier där det skrivs ut preparat i parti och minut, och som skickar in personer i än mer misär, och där personen anklagas för missbruket och där läkaren går fri. Det är en helt sjuk verksamhet som får pågå helt lagligt.
Citera
2020-03-20, 14:14
Medlem
Citat:
Okej, jag kommer att käka lunch, och sedan inta det ca 18:45 ikväll

Så då antar jag att 3-4 skedar blir bra?

För satan!

Jag uppfattar dig som ny på kratom.
Då skulle jag börja med 1-1 1/2 tsk.
Vänta en timma känner du inget så ta en halv tsk till.
Det är inte lönt att ta stora doser direkt, för det hjälper inte.
Kratom funkar på 2 sätt. Det ena med låg dos, den andra med hög dos.
Hört personer som dragit i sig 3 matsk första gånger. Dom spydde som kalvar, sedan ville dom aldrig röra det mer. Känner du inget efter 1-2 tsk är det skit du fått. Köp från någon annan då. Vet du ingen seriös så köp från samotai.nu. Dom har alltid bra grejer och brukar lägga på extra prover du kan testa.
Men dom säljer bara för tvåltillverkning och badprodukter, så det lönar sig aldrig att fråga. Du får då till svar att köpa någon annan stans istället. Så var smart och ställ inga frågor.
Citera
2020-03-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satsapienti
För satan!

Jag uppfattar dig som ny på kratom.
Då skulle jag börja med 1-1 1/2 tsk.
Vänta en timma känner du inget så ta en halv tsk till.
Det är inte lönt att ta stora doser direkt, för det hjälper inte.
Kratom funkar på 2 sätt. Det ena med låg dos, den andra med hög dos.
Hört personer som dragit i sig 3 matsk första gånger. Dom spydde som kalvar, sedan ville dom aldrig röra det mer. Känner du inget efter 1-2 tsk är det skit du fått. Köp från någon annan då. Vet du ingen seriös så köp från samotai.nu. Dom har alltid bra grejer och brukar lägga på extra prover du kan testa.
Men dom säljer bara för tvåltillverkning och badprodukter, så det lönar sig aldrig att fråga. Du får då till svar att köpa någon annan stans istället. Så var smart och ställ inga frågor.
Wow det här funkar riktigt bra. Positivt överraskad
Citera
2020-03-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelletskt
Skulle vilja påpeka efter 5 månaders dagligt bruk att skillnaderna är inte så stora mellan de olika vita, gröna, röda sorterna. En vit är en vit lixom. Den största skillnaden jag märker är hur länge den sitter i. T.ex Malay sitter i några extra timmar. Det som är det viktiga är kvaliten på batchen. Jag har testat kratom med samma namn från minst 3 olika leverantörer och olika batcher från samma leverantör. Här märker jag stor skillnad på kvalite. Jag fick till mig i Januari att Grön Bali från SS har vart kräm i på senaste och det stämde bra. Kanske inte längre. Köpt Red meang da och grön malay från Thomthom för ett par dagar sedan. Bra ös i dom nu! De skrev oxå att det var nytt färskt kratom. Ett tips till er som brukar dagligen och känner av priset. På instagram finns ett flertal leverantörer från Indonesien som kommer ta kontakt med er om ni kommenterar på kratomsidor. Direkt från grossisten så att säga. Det minsta man kan köpa är 1kg. De flesta har pris på runt 80$ inklusive frakt. Det är omöjligt att slå det priset om man köper från Svenska eller Europeiska sidor. Dock finns ju chansen att bli blåst men 1kg för 80$ mums. Det går även att dela upp det i olika sorter så man kan varva. Tack för mig

Håller med dig att om man ökar dosen under en längre tid så bygger man snabbt tollerans och det blir som du säjer. Skillnaden blir inte så stor mer än att de bra färska sorterna sitter i längre. Kratom gör sig bäst i mindre doser (inte dagligen) tycker jag för då får man juh hela spektrat av effekter. Små doser, stimulerar och större sänker en. Tycker som du att grön malay från TT är nog den generellt den drygaste jag testat, men white elephant är i små doser är sjukt bra som kaffe-substitut. Jag har alltid blivit blåst när jag försökt beställa från grossisterna i indo. Jävla skojjare.
Citera
2020-03-21, 02:36
Medlem
Citat:

Den är värd sina pengar. Håller helt ok klass. Men man vet aldrig med någon sort hur potent den är förrän man testat. Den ger ett behagligt lätt eufori, varm å go. Googla om den så finns det sidor som beskriver precis hur den ska vara. Ta en matsked istället. En matsked blir ungefär 4g. Om du inte använt det innan så e det lagom. Kanske lite mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in