2020-03-14, 20:44
Medlem
Är det någon som testat ta curcumin kapslar innan kratom? Ger de så mycket bättre effekt som folk säger?
Citera
2020-03-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Lever- samt njurskador vid långvarigt bruk

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6350132/

Väldigt sällsynt att det påverkar levern.
Beskrivs även i artikeln att patienten i fråga har bakomliggande hälsoproblem.
Citera
2020-03-16, 11:11
Medlem
Nu återkommer jag som utlovat med mina intryck av att beställa lite dyrare sorter av ss än de här kasung. Dom är definitivt starkare. Det är mitt intryck.
Jag kan bli påverkad fler dagar på raken och på mycket mindre mängd. Och det krävs väldigt lite att ta förmycket och må illa.

Av kasung kan jag ta 7-9g och sedan fylla på med 6g och få halvdan effekt, av dessa tar jag 5-5.5g och får bra effekt, fyller på med 2-3g. Helt klart mer drag i dessa.
Citera
2020-03-16, 18:23
Medlem
Vemoods avatar
Är kratom någonting att ha för att boosta produktivitet? Jag har väldigt låga energinivåer och lång historia av psykisk ohälsa. Det enda som hjälper är amfetamin men det är uteslutet för tillfället. Beställde nyss 15g Green Bali i alla fall
Citera
2020-03-17, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Lever- samt njurskador vid långvarigt bruk

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6350132/

Det där med forskning och studier är inte helt lätt att tolka om man inte är van.
Man måste veta hur studien är gjord och hur många som varit inblandade i studien.
Vem som finansierat studien m.m. Det är helt klart sk. jäv då man beställer studier för att få bort ett preparat, eller skapa förbud. I USA gör man allt för att stoppa kratom för att det konkurrerar alltför mycket mot läkemedelsförsäljningen. Man snor massor av kunder från industrin. I Sverige t.ex så äger läkemedelsindustrin i princip Läkemedelsverket, och man ser till att skydda sina ägares intressen.

Man påverkar också lagstiftning både i Sverige och USA.

Men viktigast av allt är hur studien är gjord, och ofta så försöker man få det att se ut som värre än det är i verkligheten.

Än viktigare är att se hur mycket mindre biverkningar, och alternativ som finns.

Generellt så har Kratom betydligt mindre, eller i princip obetydliga biverkningar jämfört med traditionella mediciner.
Men det gäller att hålla sig inom rekommenderade doseringar och bruk. Gör man det så är biverkningarna med kratom obefintliga.

Jämför opioider som skrivs ut i parti och minut av läkare som gör dig svårt beroende, med att kratom.
Jämför med alternativ från medicin och titta på dom biverkningarna.

Finns massor av argument och diskussion kring detta
Citera
2020-03-17, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemood
Är kratom någonting att ha för att boosta produktivitet? Jag har väldigt låga energinivåer och lång historia av psykisk ohälsa. Det enda som hjälper är amfetamin men det är uteslutet för tillfället. Beställde nyss 15g Green Bali i alla fall

Det finns många vittnesmål som både skapar mer kreativitet, men också mer energi och bättre humör.
Man ska hålla sig till rekommenderad dosering och även kratom kan missbrukas, men är betydligt lättare att ta sig ur än traditionella narkotiska preparat. Vet man med sig att man har missbruksproblem, så är det så klart lätt att falla in i missbruk med kratom också. Men det har inget med kratomet i sig att göra. Många med missbruk som försöker ta sig ur ett traditionell missbruk har stor hjälp att ta sig ur med hjälp av kratom.

Skillnaden med amfetamin vet jag inte personligen, men jag kan tänka mig att du inte blir hög. Blir mer en "naturlig" påverkan. Lyfter dig och du får lust att ta tag i saker som t.o.m är tråkiga och sådant som legat och behövt göras.
Vill du ha energi så finns både Grön Thai, Malay, men också Vita strains. Man får prova sig fram.
Vad menar du med psykisk ohälsa. Deprimerad, ångest, stress, dåligt självförtroende eller bara allmänt låg?
Allt detta kan du helt klart få hjälp med med kratom.

Viktigt att veta är att kratom inte får användas oralt eller beredas i doser. Du får lov att köpa för tvål eller som ingrediens i beredningar. Ansvaret är helt ditt.
Senast redigerad av Godakrafter 2020-03-17 kl. 08:32.
Citera
2020-03-17, 13:24
Medlem
Citat:

Ja för fan. Alla jag känner som har och haft låga tråkiga perioder i livet har blivit hjälpta.
Ingen garanti, men tillräckligt många för att säga att det funkar.
Kanske du ska testa med någon vit strains om inte grön funkar.
Vad menar du med psykisk ohälsa? Deppad? Ångest eller vad?
Vet en tjej som var suicid. Hon gick från hopp ut och in på akutpsyk till att skaffa sig ett bra och intressant jobb på ett par månader. Så håll ut. Det förändras inte över en natt, men bra mycket bättre.
Viktigt som fan är att kratom är dosberoende. Man behöver hitta sin egen nivå. Många bara öser i sig och får annan effekt som bedövar och gör en antingen hyper eller lugn och mysig som fan. Men ingen action alls.
Om du inte testat så börja med en struken tesked. Vänta någon timma. Har inget hänt så ta en halv till tills du hittar att något händer. Ös inte på för fullt direkt, för då finns risk att du spyr eller blir snurrig i skallen.

Lycka till. Var rädd om dig
Citera
2020-03-17, 14:17
Medlem
Vemoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godakrafter
Det finns många vittnesmål som både skapar mer kreativitet, men också mer energi och bättre humör.
Man ska hålla sig till rekommenderad dosering och även kratom kan missbrukas, men är betydligt lättare att ta sig ur än traditionella narkotiska preparat. Vet man med sig att man har missbruksproblem, så är det så klart lätt att falla in i missbruk med kratom också. Men det har inget med kratomet i sig att göra. Många med missbruk som försöker ta sig ur ett traditionell missbruk har stor hjälp att ta sig ur med hjälp av kratom.

Skillnaden med amfetamin vet jag inte personligen, men jag kan tänka mig att du inte blir hög. Blir mer en "naturlig" påverkan. Lyfter dig och du får lust att ta tag i saker som t.o.m är tråkiga och sådant som legat och behövt göras.
Vill du ha energi så finns både Grön Thai, Malay, men också Vita strains. Man får prova sig fram.
Vad menar du med psykisk ohälsa. Deprimerad, ångest, stress, dåligt självförtroende eller bara allmänt låg?
Allt detta kan du helt klart få hjälp med med kratom.

Viktigt att veta är att kratom inte får användas oralt eller beredas i doser. Du får lov att köpa för tvål eller som ingrediens i beredningar. Ansvaret är helt ditt.

Okej, det låter helt klart intressant. Lider av allt du listade upp i princip. Dåligt självförtroende är däremot kopplat till illamåendet på så sätt att jag får dåligt självförtroende av att jag inte klarar av någonting, så löser jag det blir nog självförtroendet automatiskt bättre. Jag har i alla fall beställt 15g green bali och ska laborera med doserna där jag först testar så lite som möjligt för att sedan höja efter behov
Citera
2020-03-17, 14:18
Medlem
Vemoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-helt-enkelt
Ja för fan. Alla jag känner som har och haft låga tråkiga perioder i livet har blivit hjälpta.
Ingen garanti, men tillräckligt många för att säga att det funkar.
Kanske du ska testa med någon vit strains om inte grön funkar.
Vad menar du med psykisk ohälsa? Deppad? Ångest eller vad?
Vet en tjej som var suicid. Hon gick från hopp ut och in på akutpsyk till att skaffa sig ett bra och intressant jobb på ett par månader. Så håll ut. Det förändras inte över en natt, men bra mycket bättre.
Viktigt som fan är att kratom är dosberoende. Man behöver hitta sin egen nivå. Många bara öser i sig och får annan effekt som bedövar och gör en antingen hyper eller lugn och mysig som fan. Men ingen action alls.
Om du inte testat så börja med en struken tesked. Vänta någon timma. Har inget hänt så ta en halv till tills du hittar att något händer. Ös inte på för fullt direkt, för då finns risk att du spyr eller blir snurrig i skallen.

Lycka till. Var rädd om dig

Depression, ångest, stress, allt detta verkar liksom gå hand i hand för mig. Jag har beställt green bali och ska testa en struken tesked så fort jag fått det! Tack <3
Citera
2020-03-17, 18:49
Medlem
Skulle vilja påpeka efter 5 månaders dagligt bruk att skillnaderna är inte så stora mellan de olika vita, gröna, röda sorterna. En vit är en vit lixom. Den största skillnaden jag märker är hur länge den sitter i. T.ex Malay sitter i några extra timmar. Det som är det viktiga är kvaliten på batchen. Jag har testat kratom med samma namn från minst 3 olika leverantörer och olika batcher från samma leverantör. Här märker jag stor skillnad på kvalite. Jag fick till mig i Januari att Grön Bali från SS har vart kräm i på senaste och det stämde bra. Kanske inte längre. Köpt Red meang da och grön malay från Thomthom för ett par dagar sedan. Bra ös i dom nu! De skrev oxå att det var nytt färskt kratom. Ett tips till er som brukar dagligen och känner av priset. På instagram finns ett flertal leverantörer från Indonesien som kommer ta kontakt med er om ni kommenterar på kratomsidor. Direkt från grossisten så att säga. Det minsta man kan köpa är 1kg. De flesta har pris på runt 80$ inklusive frakt. Det är omöjligt att slå det priset om man köper från Svenska eller Europeiska sidor. Dock finns ju chansen att bli blåst men 1kg för 80$ mums. Det går även att dela upp det i olika sorter så man kan varva. Tack för mig
Citera
2020-03-18, 00:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja, det är något som du bör testa. Betydligt bättre än tjack i alla fall. Kratom gör att allting känns lättare att göra. T.om gå till jobbet känns meningsfullt och att man nästan längtar dit. Göra sina sysslor hemmavid går ju också så mycket lättare när man har kratom i sig.
Citera
2020-03-18, 00:37
Medlem
Finns det några tecken från regeringens håll på att kratom kommer helt förbjudas i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in