2020-03-20, 14:51
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Till skillnad från de med medicinska/sociala ansvar i regeringen verkar Amanda Lind vara lite mer på hugget:

500 miljoner utlovas till kultursektorn f n och enligt mig än bättre lika mycket till idrotten.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7434155

500 millar till kultursektorn? Driver dem eller?

Jävla äckliga rastafari hora. Amanda BLind
Citera
2020-03-20, 14:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Den somaliska trebarnsmamma kommer ju fortsätta få sina 29k netto
Medans knegaren på volvo ligger risigt till

Ja svennar är ju inte direkt kända för att säga ifrån direkt så de kan man köra över.
Citera
2020-03-20, 14:52
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
^ det här.
De sålde Rolexklockor med Champagne och nu tigger de.
Behandlade människor som skit i dörren och nu ber de.

Jag tycker vi behandlar de som skit tillbaka. Glöm inte vem som involverad i Rose, Robert Hållstrand.
Ingen fattiglapp.

Ja det rimmar inte med deras exklusiva fasad att tigga pengar nu. Och deras pointers som leker viktiga, usch.

Robert Hållstrand och Thomas Perra har sett till att privatekonomin är på topp medans företagen går på knäna. Smart!
Citera
2020-03-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluto456
Nu får det vara nog! Detta är som vilken jävla förkylning som helst kan vi bara återgå till vårt normala liv? Jag har förlorat jobbet pga skiter och det komiska är att överallt ser jag gamlingar medans unga gömmer sig inomhus.

Hur kommer det sig att äldre har mer bollar? Det är bara gamla i min stad som går ut och handlar som om inget har händt. Man tycker det ska vara tvärtom.

Du är i Sverige. Ni ser inte ens effekterna av det på gatan eller annat, förutom på sjukhusen där ingen frisk eller normal sätter sin fot nu.

Jag sitter just nu i lockdown och försöker arbeta, men hela jävla internet är ju knullat så alla våra servrar är totalt överbelastade, inklusive många, många andra bolag över Europa.
Gamlingarna här dör som flugor och jag har inte sett en enda på säkert två veckor nu, förutom någon enstaka gamling som går på ensampromenad utanför lägenheten.
Citera
2020-03-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Lägg pengarna i dollar. Som Anders Borg sa, Sverige står mycket dåligt rustat. Nu slår det tillbaka till alla som välkomnar invandringen. Sverige är kört nu, satsa internationellt,Sverige reser sig icke. Enligt borg står Amerika mycket mer rustat för detta

Även Ryssland. Vågar påstå att Ryssland står starkare än USA i detta avseende. Man har under Putins tid byggt upp en inhemsk produktion som saknar motstycke. Beroendet av omvärlden är mindre än på mycket, mycket länge. Därtill låg spridning i landet (om vi kan lita på siffrorna). Putin stängde ner landet direkt, vilket kommer visa sig ha varit ett bra beslut.

Borg är köpt av Citibank och de andra. Konsultarvoden på tiotals miljoner.
Citera
2020-03-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag håller helt med Hessius.
Vi kan inte stänga ned hela landet.Konsekvenserna av detta är mångdubbelt mera förödande än vad vilket Coronavirus som helst kan ställa till med.
Folk kommer att råka betydligt mera illa ut.
Sverige kan inte fortsätta på detta sättet.Den värld som eventuellt kommer att finnas kvar är inte värd att återvända till.Vi snackar ekonomisk massdepression.Vi snackar självmord och världssvält och ren anarki.

Det får vara nog nu.Idag har jag varit på restaurang,och jag uppmanar alla till att göra sammaledes.

Vi måste inse när konsekvenserna av åtgärderna tagna emot Corona är högre än att fejsa skiten med ryggbiff på tallriken och ett gott glas öl i näven.

Get busy living or get busy dying.

Jag instämmer till fullo. Ska själv bege mig ut idag, handla lite kläder och unna mig mat på restaurang.
Men... Tyvärr kommer din uppmaning för sent. Det har varit åt helvete för stort fokus på antalet smittade och det har pågått under alldeles för lång tid.
Gasmaskmänniskorna i modertråden har skapat ett monster. Paniken spred sig och nu är skräcken rotad.
Vi har lärt oss att tvätta händerna och att inte peta i näsan, några har till och med en årsförbrukning pasta i skafferit, men ekonomin går dessvärre inte att rädda.
Katastrofen är ett faktum.
Citera
2020-03-20, 14:55
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
500 millar till kultursektorn? Driver dem eller?

Jävla äckliga rastafari hora. Amanda BLind

Ja det är inte väl inte prio just nu om man säger så..
Citera
2020-03-20, 14:56
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Du är i Sverige. Ni ser inte ens effekterna av det på gatan eller annat, förutom på sjukhusen där ingen frisk eller normal sätter sin fot nu.

Jag sitter just nu i lockdown och försöker arbeta, men hela jävla internet är ju knullat så alla våra servrar är totalt överbelastade, inklusive många, många andra bolag över Europa.
Gamlingarna här dör som flugor och jag har inte sett en enda på säkert två veckor nu, förutom någon enstaka gamling som går på ensampromenad utanför lägenheten.

Vilket land?
Citera
2020-03-20, 15:00
Medlem
Samtliga restauranger stänger på alla IKEA's varuhus i Sverige
Citera
2020-03-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Omfattas även de som inte är med i facket av korttidspermitering?

Ja.
Citera
2020-03-20, 15:05
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Det håller kulturarbetarns äkta hälft som jobbar inom media på bättre humör så ett smart drag av populisterna i regeringen.

Jag är dock klart mindre kritisk till att se till att idrotten kompenseras med 500 egna miljoner. Skall bli intressant att se hur det fördelas mellan olika förbund.
Får de skicka in ansökan med antal betalande åskådare och sålda var korvar senaste åren som underlag? 🤔
Citera
2020-03-20, 15:09
Medlem
Fan alltså, jag börjar bli orolig över att alla åtgärder som har vidtagits är så sjukt överdrivna, där konsekvensen har blivit och kommer bli en sjuk nedgång i ekonomin med arbetslöshet etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in