Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Jag håller helt med Hessius.
Vi kan inte stänga ned hela landet.Konsekvenserna av detta är mångdubbelt mera förödande än vad vilket Coronavirus som helst kan ställa till med.
Folk kommer att råka betydligt mera illa ut.
Sverige kan inte fortsätta på detta sättet.Den värld som eventuellt kommer att finnas kvar är inte värd att återvända till.Vi snackar ekonomisk massdepression.Vi snackar självmord och världssvält och ren anarki.
Det får vara nog nu.Idag har jag varit på restaurang,och jag uppmanar alla till att göra sammaledes.
Vi måste inse när konsekvenserna av åtgärderna tagna emot Corona är högre än att fejsa skiten med ryggbiff på tallriken och ett gott glas öl i näven.
Get busy living or get busy dying.
Jag instämmer till fullo. Ska själv bege mig ut idag, handla lite kläder och unna mig mat på restaurang.
Men... Tyvärr kommer din uppmaning för sent. Det har varit åt helvete för stort fokus på antalet smittade och det har pågått under alldeles för lång tid.
Gasmaskmänniskorna i modertråden har skapat ett monster. Paniken spred sig och nu är skräcken rotad.
Vi har lärt oss att tvätta händerna och att inte peta i näsan, några har till och med en årsförbrukning pasta i skafferit, men ekonomin går dessvärre inte att rädda.
Katastrofen är ett faktum.