Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
Jag röstar på m, driver företag också.
Sossarna och samarbetspartierna har gjort mer än någon annan regering får att rädda företagen , skäms för att säga det men jag har god lust att lägga min röst på s efter 20 år som röstberättigad efter detta
Fast deras insatser spelar föga roll i längden, problemet är globalt inte inrikes. De kan printa pengar hur bäst fan de vill men de löser inte problemet och de kan hålla samhället öppet bäst fan de vill men det kommer bara döda fler och fler i Corona och om det drabbar någon av mina nära och kära kommer jag aldrig förlåta någon av de i regeringen.
Sen finns de ingen logik i att hålla företagen öppna eller inte stänga skolor eftersom företagen ändå inte har något att göra pga situationen globalt.
Så nej, jag som arbetare kommer aldrig förlåta regeringen för deras tafatta försök att stoppa samhällsspridningen som kommer skapa massdöd i samhället. Alla andra länder reagerar annorlunda, vilket innebär att Sverige gör fel, återigen.
Plus att de har sett till att vi har noll i beredskap och en sjukvård på knäna innan Corona, oförlåtligt det med.