2020-03-20, 21:09
Medlem
Något som förvånar mig är att vi inte sett några nyheter om stängningar av snabbmatsställen; såsom Max, Burger King och Mc'Donalds?

Äter folk fortfarande på sådana ställen? Någon som kan ge en rapport?
Senast redigerad av blueberrycake 2020-03-20 kl. 21:13.
Citera
2020-03-20, 21:11
Medlem
Svenskarna:
Förra veckan:
"Har slutat flyga - för klimatets skull"

Idag:
"Har slutat flyga - har inte råd"
Citera
2020-03-20, 21:17
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Vi får se hur gott det är.
Senfärdigheten och dålig kontroll kan ge oss italiensk situation inom kort, befarar vissa.

Israel stängde ned allt men antalet smittade fortsätter öka radikalt
Citera
2020-03-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Något som förvånar mig är att vi inte sett några nyheter om stängningar av snabbmatsställen; såsom Max, Burger King och Mc'Donalds?

Fullt med folk på Donken i Rissne kl. 12.00 idag.
Citera
2020-03-20, 21:18
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Precis, samhället är lika polariserat som vanligt, vissa tycker S och regeringen är dumma i huvudet (jag inräknat) och vissa gillar deras agerande. 50/50 känns de som.

Oavsett så kommer S ta stryk inför 2022 pga misären vi kommer ha. Plus att antalet döda snart blir likt Italien, folk kommer inte förlåta S för det när de kunde tagit starka åtgärder som ALLA länder gör i hela världen, och folk ser såklart det här.

Jag röstar på m, driver företag också.
Sossarna och samarbetspartierna har gjort mer än någon annan regering får att rädda företagen , skäms för att säga det men jag har god lust att lägga min röst på s efter 20 år som röstberättigad efter detta
Citera
2020-03-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Israel stängde ned allt men antalet smittade fortsätter öka radikalt

Man stängde ner för sent. Vilket även WHO kritiserar.
Stängning ska ske tidigt, för att sedan släppas allt eftersom, enligt WHO:s riktlinjer.
Citera
2020-03-20, 21:20
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Tog mcdrive idag , en del bilar men inne på restaurangen var det tomt
Citera
2020-03-20, 21:21
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Man stängde ner för sent. Vilket även WHO kritiserar.
Stängning ska ske tidigt, för att sedan släppas allt eftersom, enligt WHO:s riktlinjer.

Ingen vill ta till drastiska åtgärder för tidigt pga ekonomin
Citera
2020-03-20, 21:22
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
De har kapital.

Men ska de börja räddas blir det dyrt för Merkel. JÄVLIGT dyrt.

Tyskarna har kapital
Citera
2020-03-20, 21:22
Medlem
mrmoonlightss avatar
Är det verkligen det värsta som kan hända att vi får en 40-procentig arbetslöshet i två månader? Går vi tillbaka till stenåldern då, blir folk vräkta? Jag kanske inte fattar hela grejen. Man får ju a-kassa från första månaden om man varslas.
Citera
2020-03-20, 21:24
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag röstar på m, driver företag också.
Sossarna och samarbetspartierna har gjort mer än någon annan regering får att rädda företagen , skäms för att säga det men jag har god lust att lägga min röst på s efter 20 år som röstberättigad efter detta

Fast deras insatser spelar föga roll i längden, problemet är globalt inte inrikes. De kan printa pengar hur bäst fan de vill men de löser inte problemet och de kan hålla samhället öppet bäst fan de vill men det kommer bara döda fler och fler i Corona och om det drabbar någon av mina nära och kära kommer jag aldrig förlåta någon av de i regeringen.

Sen finns de ingen logik i att hålla företagen öppna eller inte stänga skolor eftersom företagen ändå inte har något att göra pga situationen globalt.

Så nej, jag som arbetare kommer aldrig förlåta regeringen för deras tafatta försök att stoppa samhällsspridningen som kommer skapa massdöd i samhället. Alla andra länder reagerar annorlunda, vilket innebär att Sverige gör fel, återigen.

Plus att de har sett till att vi har noll i beredskap och en sjukvård på knäna innan Corona, oförlåtligt det med.
Senast redigerad av Haddock93 2020-03-20 kl. 21:30.
Citera
2020-03-20, 21:25
Medlem
Usas BNP - 25 nästa kvartal. Värsta veckan sedan finanskrisen 2008 på Wall street.vart är optimisterna nu?
Jag har inkomstförsäkring och låg skuldsättning så jag går gärna hemma ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in