2020-03-19, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Varsågod era idioter till alarmister:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG1pR4/italien-mer-an-99-procent-av-de-doda-hade-tidigare-sjukdom

"Italien: Mer än 99 procent av de döda hade tidigare sjukdom

Mer än 99 procent av de döda coronapatienterna hade en eller flera underliggande sjukdomar.

Det visar en sammanställning av 355 dödsfall från Italiens hälsomyndighet.

Två tredjedelar av de döda var män och medelåldern var 79,5 år."

ÄR DET HÄR NÅGOT ATT VARA RÄDD FÖR ERA IDIOTER?

Nej. Som jag skrev till dig förut så är det inte det vi är rädda för utan den brutala överbelastningen av sjukvården som helt enkelt kommer gå under pga detta. Skulle du behöva intensivvård närmsta månaderna är du körd. Ja om de inte väljer att prioritera dig då så att Erik 65, precis pensionerad och med högt blodtryck, får respiratorn bortryckt och sakta får drunkna inifrån framför läkaren som var tvungen att ta det beslutet.
Citera
2020-03-19, 02:27
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jag väntar fortfarande på 100 000 döda i Sverige.

Ni idioter till alarmister har från dag ett påstått att hundratusentals kommer dö i Sverige.

Ni är helt jävla sjuka i huvudet.
Utan att säga en siffra så måste du väl fatta att vi bara är i början av pandemin? Du gör ett grovt tankefel när du tittar på dagens siffror och låter allt bara stanna. Står din klocka stilla? Jag fattar verkligen inte hur du resonerar. Om du har 500 spänn på kontot men går till jobbet varje dag så kommer kontot att fyllas på i framtiden. Eller blir du omedelbart hemlös när du har varit och shoppat upp lönen? Trött jämförelse men jag blir uppgiven varenda gång jag ser folk skriva ut detta idiot-resonemang. Hur tänker du?
Citera
2020-03-19, 02:28
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är nog snarare rökare som dör i större antal. Betydligt fler Kinesiska män än Kinesiska kvinnor röker . . .

Men jag läste någonstans att kvinnor och män kan ha olika reaktioner på virus. Kommer inte ihåg var.
Citera
2020-03-19, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag har ett öppet sinne. Om vi tar Italien som exempel och där någon nyss påvisade statistik om att medelåldern på de döda låg på nästan 80 år - varför agerar då länderna runt om i världen som de gör? Jag skulle gärna se att detta var en komplott, så jag som är en konspirationsteoretiker ut i fingerspetsarna, fick rätt. Men tvivlar på att alla länder skulle gå med på detta. Med all tydlighet, om det stämmer i Italien, så drabbar viruset och att dödligheten är som värst hos de ytterst gamla, men vem vet hur det ser ut om en liten framtid?

Jag hoppas verkligen att detta bara är en chimär och en säsongsinfluensa, men fasiken vet vad det är. Kan inte bara vara hysteri, eller?
1. Ålder gör inte ditt liv mindre värt
2. För att även många unga behöver vård för att klara den här sjukdomen, blir sjukhusen fulla så kommer ännu fler äldre dö (bli bortprioriterade) och tillslut så kommer även unga börja dö i större omfattning.
Citera
2020-03-19, 02:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
För att... folk bryr sig även om äldre? Äldre måste också få vård när de är sjuka alltså blir det fullt upp för sjukvården?

Nja, jag är såpass cynisk så att jag inte tror ett skit på att man dragit igång denna cirkus om det enkom gällde de gamla och dess dödlighet i denna "influensa", något de äldre oftast ändå dör i, årligen. Hade det däremot handlat om en allmän dödlighet, i alla åldrar, ja då kan vi börja snacka. Så vad är då facit? Kanske får vi se detta om ett tag?
Citera
2020-03-19, 02:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Han är vetenskapsman och forskare med ett respektabelt CV. Naturligtvis har han kontakt med andra länders motsvarigheter. En skillnad i Sverige är att politikerna tenderar att lyssna mer på expertmyndigheter än vad de gör i andra länder.

Du vet att människor kan förändras med tiden va? Tegnell var med vid svininfluensan, det var han som i princip tvingade befolkningen att vaccinera sig. Min mormor dog 2 dagar efter den sprutan. Han fick en helvetes massa kritik för det här, ändå fick han den posten han fick. Nu är jag inte psykiatriker, men det känns som han går tvärtemot beprövad vetenskap p.g.a. någon personlig agenda. För mig upplevs han som en fullblodspsykopat, kanske till och med lite mentalsjuk - likt Arnstad "jag har rätt - alla andra har fel". När 7 miljarder människor i princip gör tvärtom, då ska han vara motvalls - det är obegripligt! Jag fasar för vad som kan hända. Politiker ska fatta snabba och konkreta beslut för att skydda sin befolkning, det är deras jävla jobb - populism eller ej. Om skiten träffar fläkten i Sverige så kommer huvuden att rulla. Om inget händer i exempelvis Danmark så kommer befolkningen att ta en pilsner och säga: "Du Preben, hvornaar smager en Tuborg best - verghang!" Medan svenskarna brinner i skärselden! Idiotjävlar!
Citera
2020-03-19, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Men jag läste någonstans att kvinnor och män kan ha olika reaktioner på virus. Kommer inte ihåg var.
Kvinnor har över lag effektivare immunförsvar än män, dom överlever infektioner och cancer i högre utsträckning, priset dom betalar är en mycket högre risk för autoimmuna sjukdomar.
Citera
2020-03-19, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Grejen är ju att detta hade kunnat stoppas, precis som SARS. Det är det som är det tragiska.

Hade det liknat SARS mer hade de redan varit stoppat vid det här laget..
Citera
2020-03-19, 02:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Italien har stängt ner till typ början av/en bit in i april.
Som det ser ut nu så är det väl inte omöjligt att det blir förlängt?

Det blir det nog till kurvorna planar ut.
Citera
2020-03-19, 02:33
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skytoker
1. Ålder gör inte ditt liv mindre värt
2. För att även många unga behöver vård för att klara den här sjukdomen, blir sjukhusen fulla så kommer ännu fler äldre dö (bli bortprioriterade) och tillslut så kommer även unga börja dö i större omfattning.

Hmm, nästan rätt! Ålder gör dig, de facto, mindre värd i myndigheternas och de styrandes samhälle. Att unga troligtvis kommer behöva dessa sjukhussängar, till slut, gör att de äldre kommer dö i en än snabbare takt, tyvärr... Kanske det vi redan ser?
Citera
2020-03-19, 02:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skytoker
Kvinnor har över lag effektivare immunförsvar än män, dom överlever infektioner och cancer i högre utsträckning, priset dom betalar är en mycket högre risk för autoimmuna sjukdomar.

Skitsnack. Kvinnor lever i regel lugnare liv. Därav de lever längre bara. De är fegare helt enkelt.
Citera
2020-03-19, 02:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
När blir vi immuna?

Det är det ingen som vet med säkerhet. Frågan är ställd tusen gånger i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in