Citat:
Ursprungligen postat av
Erty0192
Han är vetenskapsman och forskare med ett respektabelt CV. Naturligtvis har han kontakt med andra länders motsvarigheter. En skillnad i Sverige är att politikerna tenderar att lyssna mer på expertmyndigheter än vad de gör i andra länder.
Du vet att människor kan förändras med tiden va? Tegnell var med vid svininfluensan, det var han som i princip tvingade befolkningen att vaccinera sig. Min mormor dog 2 dagar efter den sprutan. Han fick en helvetes massa kritik för det här, ändå fick han den posten han fick. Nu är jag inte psykiatriker, men det känns som han går tvärtemot beprövad vetenskap p.g.a. någon personlig agenda. För mig upplevs han som en fullblodspsykopat, kanske till och med lite mentalsjuk - likt Arnstad "jag har rätt - alla andra har fel". När 7 miljarder människor i princip gör tvärtom, då ska han vara motvalls - det är obegripligt! Jag fasar för vad som kan hända. Politiker ska fatta snabba och konkreta beslut för att skydda sin befolkning, det är deras jävla jobb - populism eller ej. Om skiten träffar fläkten i Sverige så kommer huvuden att rulla. Om inget händer i exempelvis Danmark så kommer befolkningen att ta en pilsner och säga: "Du Preben, hvornaar smager en Tuborg best - verghang!" Medan svenskarna brinner i skärselden! Idiotjävlar!