2020-03-19, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
https://twitter.com/PrestonTVNews/status/1240409474516398080

Här förbereder de Fältsjukhus på fotbollsplaner i Washington
Ja. Även i Uppsala.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forsvaret-bygger-faltsjukhus-i-uppsala/
Citera
2020-03-19, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
kan man transplantera lungor ifall någon nu dör i lung inflammation kan man operera lungorna med nya lungor från donation ?
Ja. Man har utfört en sådan operation.

Under lite mystiska omständigheter...

https://youtu.be/0ZgYqrZoXCs
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-19 kl. 02:21.
Citera
2020-03-19, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Ja. Skolor och dagis är smitthärdar.

Det svåra är väl att få dom att stanna hemma så att de inte är tillsammans med för många andra barn i alla fall.

Och då vore gårdsvakter eller husvakter kanske bra. Alltså vakter som ser till att barnen håller sig inne i sina hem och läser och lär sig saker, och bara låter dem gå ut i små grupper och följer med dem.
För mellanstadiebarn och högstadiebarn funkar det, men lågstadiebarn behöver nog dagmammor.

Men det är viktigt att staten eller kommunen organiserar det hela, så att det ändå blir ungefär som skolor. Och så att alla gör detta, så att inte vissa barn och ungdomar gör vad de vill på dagarna och då ökar risken att smitta varandra.
Citera
2020-03-19, 02:20
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Bra fråga. Jag vet inte riktigt heller. Nu är ju inte jag en expert men tror nog att alla med en IQ över rumstemperatur hade nog kunnat hantera situationen bättre än riksmongot Tegnell.

Nu tror jag att han är trapped between a rock and a hard place & att han inte har så mycket han kan göra för att ta sig ur denna situationen så oavsett vad han gör så kommer det att skita sig.

Det jag är mest förbannad på är hans & FHM's agerande i det tidiga skedet. Lek med tanken att viruset var pesten 2.0 & hade en dödlighet på typ 95% hos alla drabbade oavsett åldersgrupp & tidigare åkommor - kräken hade en månad på sig att genomföra åtgärder för att i största möjliga mån förhindra att smittan tar sig in i landet.

Men vad gjorde dom? Inte ett jävla piss.

Hade viruset varit av den kalibern jag beskrev ovan så hade vi varit döda allihopa. Nu var det ren tur att så inte är fallet i dagsläget men givet situationen vid årsskiftet så hade vi inte en jävla aning om vad det var som hade krupit upp ur risfälten på andra sidan jorden, det kunde ha varit vad fan som helst - snacka om inkompetens.

Vad vi visste var att ett okänt virus orsakade akut lunginflammation & smittar som en löpeld i bomull. Det bör vara mer än tillräckligt för att en myndighet som är ansvarig för att hantera smittspridning ska banka den stora röda knappen rakt igenom kontrollpanelen.

Icke. Inte i Sverige.

Så, så sant och helt min mening! Hur kan man ha en sådan inkompetent ledning som INTE agerar INNAN man vet vad man har att göra med? Det är en sak att vissa ting kräver återhållsamhet och eftertanke, men det skiter potenta virus i - de jobbar i det fördolda och vill inget hellre än att myndigheter och de styrande velar! Det är deras "lebensraum"...

Mycket intressanta analyser kommer att ske i kölvattnet av denna pandemi - hoppas bara att man kan ta lärdom av detsamma. Troligtvis krävs det dock, minimum, ett maktskifte för detta...
Citera
2020-03-19, 02:21
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Tar det 2 veckor att gå grejer från England?

Oftast lite under 2 veckor. Jag har även erfaret 3 veckor. Snabbaste var nog 4 dagar, men då var avsändaren en privatperson som inte snålat på frimärken.
Citera
2020-03-19, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Jo jag vet, det är det vanligaste, men denna varianten sprider sig redan så bra att den inte får så starkt selektionstryck som man skulle önska till att mutera till en snällare sort.

Meh, det är ju bara en "lätt förkylning"
Ja det är ju svårt att sia, speciellt om framtiden som Storm P uttryckte det men jag tycker det är tillräckligt jävla illa just nu för att jag ska oroa mig för nästa mutant. Börsen ser förjävlig ur och folk blir utan jobb mm mm
Citera
2020-03-19, 02:24
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Anders Tegnell har fått blommor.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/tegnell-om-positiva-responsen-det-har-faktiskt-levererats-blommor/

För vad? Att släppa in coronafall i humanistisk anda?

Ja antagligen.
När någon får kritik från svenska folket så köper man blommor och ber svenska folket att " skämmas" när de kallar Tegnell för något elakt på dumma sajter.
Tegnell är så klart helt ovetande om det säger, Peter W och Tegnell har inte tid att läsa alla elaka kommentarer, men det har Peter W, skrev Peter.
Sverige är världens bästa land. Allt från kärlek och kramar till att veta hur man stoppar COVID-19 bäst och det är att låta människor smittas så många som möjligt.
Man vet hur man botar IS medlemmar och hur man löser all världens krig.
Sverige struntar i WHO:s direktiv eftersom Tegnell vet bättre hur landet skall styras än Stefan.
Sverige är en pytteliten stormakt i världen.
Vi är helt enkelt bäst.

OBS! Ironi allt jag skrivit.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-19 kl. 02:27.
Citera
2020-03-19, 02:24
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Varför har vi inte gjort det då?Det hade vi kunnat gjort för flera år sedan
Varför vi inte gjort vad? Gett ut kuckelimuck-medicin döpt "covid-19 vaccin", som vi inte vet om det ger immunitet emot viruset Covid-19?
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ja. Man har utfört en sådan operation.

Under lite mystiska omständigheter...

https://youtu.be/0ZgYqrZoXCs
Just det, en mexikan/amerikansk jude som spekulerar i att kvarts miljard personer i Kina och således är lite mer folktätare än USA. Det gör ju saken mystisk, eller?
Senast redigerad av GoUoD 2020-03-19 kl. 02:27.
Citera
2020-03-19, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Men det här viruset har ju en fördel. Det är mest män som dör.
Det är nog snarare rökare som dör i större antal. Betydligt fler Kinesiska män än Kinesiska kvinnor röker . . .
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är inte dödligheten man tar höjd för.

Det är situationen med poliser och vårdpersonal m. fl. samhällbärande yrken ligger hemma och är sjuka.

Dessutom förlorar ju företag pengar när folk inte reser, äter på restaurang eller handlar lik mycket som annars.

Kan så vara - men "handla lik", vete fasiken om det är på tapeten. Jo, men varför inte - kanske organsmugglarna nu får sig ett uppsving, hehe! Ursäkta, min morbida humor...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är ju svårt att sia, speciellt om framtiden som Storm P uttryckte det men jag tycker det är tillräckligt jävla illa just nu för att jag ska oroa mig för nästa mutant. Börsen ser förjävlig ur och folk blir utan jobb mm mm

Grejen är ju att detta hade kunnat stoppas, precis som SARS. Det är det som är det tragiska.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Och då vore gårdsvakter eller husvakter kanske bra. Alltså vakter som ser till att barnen håller sig inne i sina hem och läser och lär sig saker, och bara låter dem gå ut i små grupper och följer med dem.
För mellanstadiebarn och högstadiebarn funkar det, men lågstadiebarn behöver nog dagmammor.

Men det är viktigt att staten eller kommunen organiserar det hela, så att det ändå blir ungefär som skolor. Och så att alla gör detta, så att inte vissa barn och ungdomar gör vad de vill på dagarna och då ökar risken att smitta varandra.

Det är en god idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in