2020-03-18, 23:15
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Vi kanske även kan tänka oss viss förskjutning i förhandlingen i dessa Corona-tider.
Ja, det låter troligt va? Har inget hört om det dock..
Citera
2020-03-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Och HD tvingade SD att ta av ringen den 17 september, säger han själv.

Ja något är det med talet 17, eller hur.
De var tillräckligt barnsliga för att man ska tro det, i sitt ruskiga sammanhang.
Citera
2020-03-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Hanna D ska höras av både åklagare och försvaret den dagen. Det beslutades i rätten en av dagarna jag va där.

Citat:
Men i det dokumentet från idag som du la ut, där står hon som försvarets vittne. Alla får ju självklart höras av både åklagare och försvar löpande, antar jag? Men hon står uppställd bland försvarets vittnen. Inte åklagarens.

#TeamÅsaHiding

Får inte åklagaren ställa frågor om det är försvarets vittne?
Har det hänt att ett vittne anhålls efteråt??

Funderar ...
Citera
2020-03-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
..

Du har uppfattat fel; det är SD som skriver allt ovanstående.

Men hur då, jag har kopierat texten direkt från protokollet!
Inte skrivit av.
Citera
2020-03-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Sa inte HD till arbetskollegor att det var "skönt", då "slapp hon". Tänk om hon faktiskt på ett sätt tyckte det. Hon mådde psykiskt dåligt, var trött på gubben, hade ngn typ av underlivsbesvär, kunde behålla det trygga livet men slippa för mkt närhet / kladd med "sin bästa vän". Sen spårade det ut.. kanske gillade inte HD de hållhakar LW ändå satte på SD. Det var ok med HD, så länge hon ändå hade hela makten. Så länge hon visste att SD ändå hade valt henne om det gällde. Sen började bägaren totalt rinna över när cache-bråket spårade ut. Då visade HD på ett smidigt sätt att hon hade uppskattat om SD eliminerade störmomentet. Då kunde hon "skylla på" otroheten. Men eg handlade det hela mkt mer om HDs psyke och maktkänsla över SD. Så länge han var "dum och kåt" funkade det. Men fattar inte varför de var så nykära efter mordet. "Åh min prins, så mkt du har gjort för min skull" ??
HD hade väl ihop det med Sillen..Utan att vara begränsad p.g.a underlivsbesvär..
Citera
2020-03-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja ordet hepp använde han.

Det var en rejäl avvikelse iallafall. Det känns så konstruerat.
Mig veterligen första och enda gången han använde frasen i deras kontakt.
Inte omöjligt att det var HD som skrev..
Citat:
Läser om hans förhör nu, fast jag har massor oläst kvar, så känner jag att jag måste göra det. Saker kommer hela tiden i nytt ljus.

Han säger till polisen att han brukar säga "nattis" till henne (och HD) varje kväll. Jag tror det mycket väl kan vara HD som skrev det. Medan SD hade fullt upp med att "vattna gräset"....

Tänkte precis så, om uttrycket "Hepp" - har aldrig sett det ordet någonstans förut, hos SD.
Om det nu var HD som var behjälplig med "Nattis" och "Hepp" så torde SD och HD vara synnerligen
synkroniserade!
Men det sista var väl "Sov gott"? Efter händelsen ...
Även det ovanligt för att vara SD.
Citera
2020-03-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
HD hade väl ihop det med Sillen..Utan att vara begränsad p.g.a underlivsbesvär..

Ja men det kan ju vara så att hon efter så många år helt enkelt inte tände på SD längre. Lättare med ngn annan, ny.
Citera
2020-03-18, 23:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
148/95
Ur förhör med J S, grundare av och ägare till företaget Exact, där SD tidigare jobbat:

"...Jakob var nyligen på Exact i Umeå och träffade platschefen R*oger J*ohnsson/J*ohansson som berättade att Stefan varit där och hälsat på för uppskattningsvis en månad sedan. Stefan hade med sig barnen och sa att han skulle till Skellefteå efter det. Jakob har reagerat på att Stefan verkar söka kontakt med flera inom företaget efter mordet på Lena. Jakob säger Exact under det fyra senaste månaderna haft väldigt många inbrott på olika ställen i landet. Det har stulits mätinstrument värda för cirka 10 miljoner. Enligt Jakob vet de som har gjort inbrotten exakt vad de ska leta efter och de måste ha kontakter för att sedan kunna sälja dem. Jakob reagerade därav på att Stefan besökt företaget i Umeå..."

Den ekonomiska biten inte att förglömma.
Citera
2020-03-18, 23:38
Medlem
Rumpis78s avatar
Har lyssnat på ljudfilen nu som LW spelade in i bilen. Varför gjorde hon det? Och är det handgemäng man hör? Provocerade hon honom i syfte att spela in? Ville hon att han skulle bli fysisk så hon kunde spela in "bevis",? Jag försvarar inte SD men vad i helskotta höll hon på med? Varför kunde hon inte GE SIG nån gång? Han låter onekligen tålmodig måste jag säga..Likadant i det inspelade samtalet dem emellan där han till slut tappar tålamodet. Vilket jäkla tjat alltså..
Citera
2020-03-18, 23:38
Medlem
Citat:
Och HD tvingade SD att ta av ringen den 17 september, säger han själv.

Märkligt detta med nummertänket, men många har det på mer eller mindre allvar. Motvilligt kan jag erkänna att jag är rätt förtjust i siffran 7. Vet ej varför. Viktigast är dock just udda tal...

Av allt jag har läst här och på andra ställen så kan jag i HD se en kvinna som är helt sluten i sitt känsloliv. Tubbad. Rädd. Troligen också tystlåten. Men med ett rikt tankeliv dit nog inte många hade tillträde.
Bara det att ha mått psykiskt väldigt dåligt under flera år och en man som frustrerade över detta, inte stod upp för henne. Inte skyddade henne - utan i stället skaffade sig en älskarinna för att tillfredsställa just sina egna begär : det säger det mesta om SDs ynklighet.

När HD mådde dom sämst så inledde han ett förhållande med LW, men när HD kvicknade till så ville han återigen ha HD. Fy fasen så ynkligt och dåligt.
Citera
2020-03-18, 23:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
148/94
Ur förhör med J S, Exacts grundare, tillika ägare av Södra Vattentornet:

"...De började då prata om att Stefan var en av få som hade tillgång till koden till vattentornet. De pratade om att Lena och Stefan delade intresset med geocaching och att Stefan kunde ha fått med sig Lena dit för att klättra eller något liknande. Jakob tänkte att det var ett bra ställe att gömma kroppen på, då det aldrig är någon där. Jakob tänkte också att, Lena kanske kunde ligga skadad i tornet..."

Ständigt detta torn.
Citera
2020-03-18, 23:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har läst den uppgiften i tråden.
Lite märkligt om det stämmer eftersom Hiding enl förståsigpåarna har som bakomliggande syfte med åtalet mot SD att även ansamla bevisning mot HD som talar för hennes inblandning i mordet så att Hiding då rättegången mot SD är över direkt kan inkomma med åtal mot HD.

Man kan tycka att Hiding då borde ägna lite mer än bara kvarten åt att pressa sanningen ur HD.

Hon ska enligt stämningsansökan berätta om SDs tankar om att döda henne och barnen:

A 141/8

"Vittnesförhör med Hanna Davidsson (förhörsbilaga 3A) angående Stefan
Davidssons tidigare tankar på att avsluta familjen till styrkande av att Stefan
Davidsson inte är främmande för en dödlig utgång"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här