2020-03-18, 23:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hon ska enligt stämningsansökan berätta om SDs tankar om att döda henne och barnen:

A 141/8

"Vittnesförhör med Hanna Davidsson (förhörsbilaga 3A) angående Stefan
Davidssons tidigare tankar på att avsluta familjen till styrkande av att Stefan
Davidsson inte är främmande för en dödlig utgång"
Visar ju hur svårt det är med bevisningen. Att kunna koppla honom till brottet hade naturligtvis varit bättre. Vad blev det förresten av vittnesiakttagelserna man gick ut med i media 2018? Tanten som hade sett någon/SD röra på munnen utanför bostaden, och de två kvinnorna som hade befunnit sig i närheten av brottsplatsen vid tidpunkten för mordet?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-19 kl. 00:29.
Citera
2020-03-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det viktigaste dokumentet idag!

2/4 Försvarets vittnen. Det blir en intressant dag, inte minst:
....
11.05 H*nna D*vidsson
14.15 J*n*s D
...
Det ser ut som om HD mycket väl kommer att mala på om alla SD´s plussidor, samt hur oskyldig och änglalik han är i kanske ett par timmar? Andra vittnen har 10 minuter på sig.

Jag kanske är blind, men jag hittar henne inte alls på åklagarens sida?

Ni som drömmer om att HD ska säga sanningen i denna rättegång, trots att hon ljuger och slingrar sig i förhören, ni kan nog sluta dagdrömma.

#TeamÅsaHiding

Kanske får vi höra fraser såsom Jag vet inte, Det har ni redan frågat om, Jag minns inte sv. Precis som i polisförhören. Men här skulle HD kunna berätta sanninngen.
Kanske gör hon det, men har hon själv varit inblandad i mordet på minsta sätt så kommer hon troligen blåneka igen. Vägra svara. Kanske är hon livrädd för SD, för tänk om han går fri! Det måste vara ett mardrömsscenario för henne.

Är inte riktigt säker på om hon slipper vittna under ed, eftersom hon är ex-fru. Men det borde väl inte likställas med nära anhörig?

Eller va?
Citera
2020-03-18, 23:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är mycket trevligt och uppiggande när du gästspelar och skriver lite.

Ibland håller jag inte med om exakt allt som du skriver, men älskar ditt mustiga och målande språk. Du borde känna det som din plikt att skriva oftare, inte minst för att då och då lyfta upp trådens allmänna kvalité!

Vi har en stor FUP som folk har kämpat för att delge oss, samt vi har folk som skriver kloka saker och vi har de som ägnar sig åt könsord och kränkningar, men vi har alltför lite av det du ger tråden med dina inlägg, Lonnrot!

Och inget verkar ju mer troligt än just detta, så otroligt bra och sammanfattande:

Dessutom blev jag sugen på nykokt färsk pasta med vongole nu med mitt i allt elände här.

#TeamÅsaHiding

Tack. Man försöker. Ibland blir det vääl korthugget. Och lapidariskt. Men man orkar knappt offra fler bokstäver på dumskallarna. Jag är vääl medveten om insatserna från Fup-figurerna o alla andra som gör det öht möjligt för mig att resonera kring sakerna... Det är vidare underförstått att jag målar liksom i ena kanten också, i det avseendet att jag inte har riktigt hela bilden klar för mig. Jag tar gärna emot korrigeringarna när de kommer, om inte så blir saker kanske ändå lästa med den reservationen. Jag pratar ju med viss nödvändighet också med mig själv, ganska mycket troligen, men det finns ett ”bruk” där och en process som jag värdesätter och behöver, ibland. Det är ju i dialog då med allt här också. Förstås.

Sen är det ju extra trevligt att ni lämnar målet öppet ibland. Så man får skjuta bollen i mål.... 😀

Men sen så får man då ofelbart också snart TeamD-fatigue, men jag kommer då nu senast tillbaka från en corona-fatigue — så man måste växelbruka lite, så gott det går.

Linguine ska det väl vara till vongole helst.

Att tänka är dessvärre nödvändigt. Förr eller senare. Men det är inte precis bara en välsignelse. Det kan vara en mara också. Egentligen borde man tänka så lite som möjligt. När man tänkt klart. Men så fungerar nu inte hjärnan riktigt. Den spolar ur tankarna så fort den hinner, lämnar bara ärren kvar, så att man kan hitta tillbaka, om man råkar snubbla på dem igen.

Man kommer ju aldrig heller ”fram” dit då man tänkt klart, för sen skiftar scenen likförbannat.

Flashback är väl ett monument över allt det där.

Heja Team H!
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-19 kl. 00:09.
Citera
2020-03-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det LW ville- går ju inte att genomföra.
Det är ytterst få gifta kvinnor som låter saker och ting gå så här långt som det gjorde i den här "härvan" av känslor....
Det är rent otroligt att de kunde hålla på i de 6 år som har varit ,utan att bli ifrågasatta rakt på, rakt ut, utav HD -inför både grannar och nära och kära....

Det här med giftermål = I nöd och lust .....

Var det det som hände ? Att han kände sig NÖDGAD att ha LUST till en annan kvinna , och enligt honom ingick detta beteende inom äktenskapets ramar ??

Hur fick han HD att tycka att detta var okej?

(Spekulation)

När HD var sjuk kände hon kanske att det bara var skönt att slippa ligga med SD. Kanske av flera anledningar än sin sjukdom?
Är man djupt nere då är knappast sex det man först tänker på. Iaf inte om man är kvinna, tror jag. Man vill nog känna djup samhörighet, tillit och lust om det ska fungera. Det lyckades troligen inte SD uppbringa.
Om HD inte kände det var bra så var det kanske lättare för henne att släppa ut kalven på grönbete än att behöva stå ut med tjatsex.
Citera
2020-03-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
HD hade väl ihop det med Sillen..Utan att vara begränsad p.g.a underlivsbesvär..

Vet vi det?
Citera
2020-03-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
148/95
Ur förhör med J S, grundare av och ägare till företaget Exact, där SD tidigare jobbat:

"...Jakob var nyligen på Exact i Umeå och träffade platschefen R*oger J*ohnsson/J*ohansson som berättade att Stefan varit där och hälsat på för uppskattningsvis en månad sedan. Stefan hade med sig barnen och sa att han skulle till Skellefteå efter det. Jakob har reagerat på att Stefan verkar söka kontakt med flera inom företaget efter mordet på Lena. Jakob säger Exact under det fyra senaste månaderna haft väldigt många inbrott på olika ställen i landet. Det har stulits mätinstrument värda för cirka 10 miljoner. Enligt Jakob vet de som har gjort inbrotten exakt vad de ska leta efter och de måste ha kontakter för att sedan kunna sälja dem. Jakob reagerade därav på att Stefan besökt företaget i Umeå..."

Den ekonomiska biten inte att förglömma.

Är det inte långsökt, eller att skapa nya problem i onödan?
Sen tänker jag att om man varit med om något traumatiskt oavsett vilken roll man haft, det är
naturligt att man söker sig till platser som man känner till, som man upplever som trygga.
Citera
2020-03-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Har lyssnat på ljudfilen nu som LW spelade in i bilen. Varför gjorde hon det? Och är det handgemäng man hör? Provocerade hon honom i syfte att spela in? Ville hon att han skulle bli fysisk så hon kunde spela in "bevis",? Jag försvarar inte SD men vad i helskotta höll hon på med? Varför kunde hon inte GE SIG nån gång? Han låter onekligen tålmodig måste jag säga..Likadant i det inspelade samtalet dem emellan där han till slut tappar tålamodet. Vilket jäkla tjat alltså..

Tänker också så, att hon provocerar honom medvetet ...
Även i "vanliga konversationer" som de har, ältar hon i detalj de fler han gjort och vad han bör
rätta till.
Hon försöker ta ett steg framåt och pratar om fred, men hon stoppar honom faktiskt ständigt med
villkoren för fred.
Oavsett hur han är så har han all anledning att känna sig sänkt i hennes sällskap.
Vad heter den där ljudfilen från bilen, skulle gärna lyssna på den?
Citera
2020-03-19, 00:16
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vet vi det?
Ja, hon har bekräftat i förhör att de hade sex.
Citera
2020-03-19, 00:20
Medlem
Citat:

Vet vi det?
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ja, hon har bekräftat i förhör att de hade sex.

Aha ... Ja antingen är det trevligare med Sillen eller också är han mer hänsynsfull då,
i förhållande till hennes fysiska problem.
Ja man kan fråga varför hon stannar kvar med SD.
Någon skrev att hon hade där ändå en trygghet osv. och det kan ligga något i det.
Osams med LW kan hon ju ha varit i vilket fall.

Inte säkert heller att hon vågar lämna SD för Sillen, eller om han vågar ta emot henne
direkt efter SD, om Sillen och hon vill fortsätta sin relation till att bo ihop.
Citera
2020-03-19, 00:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Sen tänker jag att om man varit med om något traumatiskt oavsett vilken roll man haft, det är
naturligt att man söker sig till platser som man känner till, som man upplever som trygga.

Det har tidigare i tråden grävts och spekulerats mycket om huruvida det skulle ha varit ekonomiska oegentligheter i samband med Geotouren, oegentligheter som SD var inblandad i.
Det har också funderats på om han kanske ville ha tillbaka HD för att ordna sin ekonomi.
Han sålde saker på loppis.
Han tjafsade om en elräkning.
Hans ekonomi kanske inte var den bästa.

Mitt inlägg var menat som en länk i den kedjan, inte som nåt nytt infall.
Citera
2020-03-19, 00:27
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det har tidigare i tråden grävts och spekulerats mycket om huruvida det skulle ha varit ekonomiska oegentligheter i samband med Geotouren, oegentligheter som SD var inblandad i.
Det har också funderats på om han kanske ville ha tillbaka HD för att ordna sin ekonomi.
Han sålde saker på loppis.
Han tjafsade om en elräkning.
Hans ekonomi kanske inte var den bästa.

Mitt inlägg var menat som en länk i den kedjan, inte som nåt nytt infall.

Å, det har jag inte läst, kom in senare i tråden.
Ja varför inte, då.
Han - SD - är ju så konstig så man kan tänka det med ...och det med ...
Citera
2020-03-19, 00:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Å, det har jag inte läst, kom in senare i tråden.
Ja varför inte, då.
Han - SD - är ju så konstig så man kan tänka det med ...och det med ...
Inte lätt att hålla ordning på allt i denna omfattande tråd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in