2020-03-18, 19:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hm. Svårt. Tack. Jag har just bara detta att utgå ifrån. SD resonerar förstås samtidigt med sig själv, och ”hatet” från HD är samtidigt också ett hat han har känt, som han ska prata ner eller mildra. Jag vet inte om det leder nånstans...

Hatet från SD (o HD) står väl samtidigt i förbindelse med hur SD tänker sig (och HD ”känner”) att relationen alltid kan lösas en dag, om LW, som han inte kontrollerar (o därför attraheras av?), inte låter sig kontrolleras (ajdå en sån där moment-22). När farten ökar tilltar blindheten.

Sd:s verbala dödshot mot LW sen kuggar ju i denna färskpasta-västern, där dödshotet representerar SD:s val av den egna familjen (om nu detta stämmer), vilket är helt okej till innehållet. SD:s ”rop på hjälp” till LW. Som inte heller fattar förstås. Vilket är i sin ordning för dödshot är förbjudna. Av en anledning. En av dessa anledningar är att dödshot egentligen betyder ngt annat. Som rykande nykokt färsk pasta med vongole på bordet och läxläsning med de rara döttrarna.

Vafan liksom.

Jag kan inte på ett principiellt plan egentligen beklaga att vanartiga självförhärligande dumskallar förstör för sig själva. Men öppet självmål är ändå så sällan som man ser. Och lidandet färgar av sig.

Citat:
Att döda ska inte ens komma nära ett verbaliserande, nej. Ringer alla klockor. Men ingen är hemma. För döden är redan med i beräkningen där från SD:s sida som en utväg. En utväg som tillåter honom att fortsätta som vanligt och inte verkligen analysera sin sits. Typ.

Det är mycket trevligt och uppiggande när du gästspelar och skriver lite.

Ibland håller jag inte med om exakt allt som du skriver, men älskar ditt mustiga och målande språk. Du borde känna det som din plikt att skriva oftare, inte minst för att då och då lyfta upp trådens allmänna kvalité!

Vi har en stor FUP som folk har kämpat för att delge oss, samt vi har folk som skriver kloka saker och vi har de som ägnar sig åt könsord och kränkningar, men vi har alltför lite av det du ger tråden med dina inlägg, Lonnrot!

Och inget verkar ju mer troligt än just detta, så otroligt bra och sammanfattande:

Citat:
Att döda ska inte ens komma nära ett verbaliserande, nej. Ringer alla klockor. Men ingen är hemma. För döden är redan med i beräkningen där från SD:s sida som en utväg. En utväg som tillåter honom att fortsätta som vanligt och inte verkligen analysera sin sits.

Dessutom blev jag sugen på nykokt färsk pasta med vongole nu med mitt i allt elände här.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han är varken kapabel till eller ens vill besvara LWs gråt och böner. Det kan han inte. Han har inte den förmågan och har därför inga vettiga svar. Inte heller med HD - som slöt sig som en mussla. Så har jag uppfattat det när jag läser deras konversationer. HD har gett upp för länge sen.

Ja det också. Han hade två krävande damer som behövde göra upp och få bekräftelse.
I och för sig tror jag han är smart ("social" nog när det passar honom) nog att unde andra förhållanden svara och analysera, men han har inget motiv här och då.
LW har gått för hårt fram, han tror inte längre på dem som ett par för framtiden.
Kanske tänker "Jag har henne för sex så länge det går" ..
Han hade beklagat sig för en kvinnlig vän genom antydningar, att HD inte "fungerade så bra tekniskt",
vilket framkommit även på andra sätt. (Ledsen minns ej var, det var tidigare, 2017 tror jag -)
Citera
2020-03-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja verkligen. Och att HD och LW hade gått samman i en slags pakt och sparkat SD i baken båda två. T.ex så här:
https://www.youtube.com/watch?v=C1E5iY6n1xk

Varken HD eller LW var ju starka nog att sluta fred, båda fascinerade på något vis, av SD.
Detta med barnen, hur man alls kan umgås med någon som då och då hintar om att döda
i a f ett av LW:s barn (A*on) och att ställa upp med att svara att det gör ont att tänka sig!!

Hur acceptera att SD är elak mot ett gemensamt barn (T) och till och med i den delen följa upp
SD som alltid verkade kräva 100 % uppslutning. Inte ha kraft att säga nej.
Båda offrar sina barns välmående och säkerhet för denne mans skull. Han hade makt över dem!

HD och LW båda som SD:s marionetter, LW försökte reda ut men borde insett att det aldrig skulle gå.
Hennes barndomstrauma var hennes bränsle -
Citera
2020-03-18, 20:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Litet..men ändå stort..

Han skriver, vad jag hittat iallfall, alltid nattis till Lena, och även Hanna.

Förutom just den natten då Lena dog.

” 00:29 SD: Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn. ”

Jag tror inte ens han kunde förmå sig att säga nattis efter den nattens händelser...

Eller så var det a Partner in Crime som skrev och inte klarade av att vara personlig eller visste vad SD brukade skriva? Brukade han använda "hepp"?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-18, 20:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Du kan gå in och ladda ner enstaka bilagor också. Samt gå in och läsa/lyssna/titta direkt från tjänsten om man inte vill ladda ned något lokalt till sin enhet.

Stort tack, för otroligt fint jobb med den sidan och alla finesser! Men jag har även sparat ner allt. Vill ha det i min dator, samt en extra mapp på en extern hårddisk, för tänk om internet går ner eller du rymmer från oss? Här gäller det att inte chansa.

Och vill bara uppdatera mappen allt eftersom det kommer mer. Så det gäller bara att hålla koll på när du lagt in nytt. Din länk är den absolut bästa länken som finns numera.

Mvh
/FS

#TemaÅsaHiding
Citera
2020-03-18, 20:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Angående de 17 slagen som förorsakade LW:s död och de 17 geocasharna som HD loggade utan att ha varit på plats, men som LW tog bort 2 ggr.. Här ser man att de ägnat sig åt olika tal som symboler ...

B705-18, Aktbil 168 Messenger Del E s. 3412- 4043:

Stefan Davidsson
googlade lucky number och kollade bilder. Precis de tre talen kommer upp oftare än andra 20 feb 2017 13:14
Lena Wesström
"Genom sig själv känner man andra" 20 feb 2017 13:14
Stefan Davidsson
7,8 och 13 är vanliga turnummer. Eller snarare kanske symboler för turnummer tror jag. 20 feb 2017 13:13
..
Lena Wesström
� Lena
Startsida
Bara hade aldrig tänkt på om det fanns vissa tal som oftare var turtal. Kollade lite. Skilde sig lite från det du sa. Ville upplysa bara
20 feb 2017 13:12
Stefan Davidsson
Ja?
20 feb 2017 13:10
Lena Wesström
"8 anses vara ett turtal i stora delar av världen. Från början i Kina tror jag" 20 feb 2017 13:08
..
På samma sidor skriver SD att det är bara tur att A*on lever (A*on= LW:s son) och hon svarar att det skulle gör henne ont att se blodet rinna på honom!!!!
Hon skriver "Jag önskar att du vore död" som svar.

Han skriver sådant som att han vill ha 100 % insyn, ärlighet o öppenhet, annars går det inte.

Vilka helt sjuka samtal.

Och HD tvingade SD att ta av ringen den 17 september, säger han själv.
Citera
2020-03-18, 21:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
..
Citat:
På samma sidor skriver SD att det är bara tur att A*on lever (A*on= LW:s son) och hon svarar att det skulle gör henne ont att se blodet rinna på honom!!!!
Hon skriver "Jag önskar att du vore död" som svar.

Han skriver sådant som att han vill ha 100 % insyn, ärlighet o öppenhet, annars går det inte.

Vilka helt sjuka samtal.
Du har uppfattat fel; det är SD som skriver allt ovanstående.
Citera
2020-03-18, 21:13
Medlem
https://minfil.com/vboegbieoe/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_438_0_pdf
Aktbilaga 438
Citera
2020-03-18, 21:17
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Dom förra filerna och dom som jag lägger upp nu ingår i Aktbilaga 361.
Bara så ni vet för ordningens skull - En del nördar (jag själv) vill ju arkivera filerna, och då skall det fan i mej vara rätt, så alla filer som jag laddar upp nu är aktbilaga 361.
Jag säger till när jag byter aktbilaga.

Nu kommer larmsamtalet ang kvinnoskriket.

Ladda ner ljudfilen, högerklicka och välj att öppna med Windows Media Player. Den funkar.

Varse go.

https://minfil.com/H2zbX0h8oa/Skriket_20180514_23.47.45_wav

Wow, vad han snappar totalt på ett ögonblick där. Säger en hel del om honom och det var mycket mer talande(!) att verkligen höra samtalet snarare än att bara se det nedtecknat och transkriberat.

Citat:
"Du beter dig som ett jävla svin. Du är en sjuk människa. Jag önskar dig, just nu, all olycka..."
"Du kommer allt närmare att jag verkställer mina hot i förebyggande syfte. SJUKA JÄVLA MÄNNISKA. JAG HATAR DIG L*ENA W*ESSTRÖM. JAG HATAR DIG."
Citera
2020-03-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Någon som har koll på vilka vittnen som ska förhöras i rätten på fredag?
2020-03-20
Joakim Sjöberg Kenneth Nilsson Therése Boman Mattias Lundell Stefan Ramström Tina Edenvik Fredrik Hendeberg Per Moritzen Rikard Paulsson
Citera
2020-03-18, 21:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det där om att SD var på väg hem från krogen. Det kan ju vara poliserna som hört fel, för det är väl en vanlig mening de hör mitt i natten och om jag förstått rätt så satt de kvar i bilen medan de pratade med honom.

Han kan ju ha sagt "hem från skogen" (som i och för sig är lika knäpp men mer förståeligt med tanke på pannlampa och ficklampa).
Låter som en högst sannolik förklaring, ja.
Citera
2020-03-18, 21:28
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://minfil.com/vboegbieoe/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_438_0_pdf
Aktbilaga 438
Tack för den! 31/3 blir en spännande dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in