Citat:
Hm. Svårt. Tack. Jag har just bara detta att utgå ifrån. SD resonerar förstås samtidigt med sig själv, och ”hatet” från HD är samtidigt också ett hat han har känt, som han ska prata ner eller mildra. Jag vet inte om det leder nånstans...
Hatet från SD (o HD) står väl samtidigt i förbindelse med hur SD tänker sig (och HD ”känner”) att relationen alltid kan lösas en dag, om LW, som han inte kontrollerar (o därför attraheras av?), inte låter sig kontrolleras (ajdå en sån där moment-22). När farten ökar tilltar blindheten.
Sd:s verbala dödshot mot LW sen kuggar ju i denna färskpasta-västern, där dödshotet representerar SD:s val av den egna familjen (om nu detta stämmer), vilket är helt okej till innehållet. SD:s ”rop på hjälp” till LW. Som inte heller fattar förstås. Vilket är i sin ordning för dödshot är förbjudna. Av en anledning. En av dessa anledningar är att dödshot egentligen betyder ngt annat. Som rykande nykokt färsk pasta med vongole på bordet och läxläsning med de rara döttrarna.
Vafan liksom.
Jag kan inte på ett principiellt plan egentligen beklaga att vanartiga självförhärligande dumskallar förstör för sig själva. Men öppet självmål är ändå så sällan som man ser. Och lidandet färgar av sig.
Hatet från SD (o HD) står väl samtidigt i förbindelse med hur SD tänker sig (och HD ”känner”) att relationen alltid kan lösas en dag, om LW, som han inte kontrollerar (o därför attraheras av?), inte låter sig kontrolleras (ajdå en sån där moment-22). När farten ökar tilltar blindheten.
Sd:s verbala dödshot mot LW sen kuggar ju i denna färskpasta-västern, där dödshotet representerar SD:s val av den egna familjen (om nu detta stämmer), vilket är helt okej till innehållet. SD:s ”rop på hjälp” till LW. Som inte heller fattar förstås. Vilket är i sin ordning för dödshot är förbjudna. Av en anledning. En av dessa anledningar är att dödshot egentligen betyder ngt annat. Som rykande nykokt färsk pasta med vongole på bordet och läxläsning med de rara döttrarna.
Vafan liksom.
Jag kan inte på ett principiellt plan egentligen beklaga att vanartiga självförhärligande dumskallar förstör för sig själva. Men öppet självmål är ändå så sällan som man ser. Och lidandet färgar av sig.
Citat:
Att döda ska inte ens komma nära ett verbaliserande, nej. Ringer alla klockor. Men ingen är hemma. För döden är redan med i beräkningen där från SD:s sida som en utväg. En utväg som tillåter honom att fortsätta som vanligt och inte verkligen analysera sin sits. Typ.
Det är mycket trevligt och uppiggande när du gästspelar och skriver lite.
Ibland håller jag inte med om exakt allt som du skriver, men älskar ditt mustiga och målande språk. Du borde känna det som din plikt att skriva oftare, inte minst för att då och då lyfta upp trådens allmänna kvalité!
Vi har en stor FUP som folk har kämpat för att delge oss, samt vi har folk som skriver kloka saker och vi har de som ägnar sig åt könsord och kränkningar, men vi har alltför lite av det du ger tråden med dina inlägg, Lonnrot!
Och inget verkar ju mer troligt än just detta, så otroligt bra och sammanfattande:
Citat:
Att döda ska inte ens komma nära ett verbaliserande, nej. Ringer alla klockor. Men ingen är hemma. För döden är redan med i beräkningen där från SD:s sida som en utväg. En utväg som tillåter honom att fortsätta som vanligt och inte verkligen analysera sin sits.
Dessutom blev jag sugen på nykokt färsk pasta med vongole nu med mitt i allt elände här.
#TeamÅsaHiding
Här gäller det att inte chansa.