2020-03-18, 14:05
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
jag har det på recept men vill ändå veta vilken som är bättre

aciklovir mylan eller aciklovir actavis

Ingen aning.

Det jag vet om aciklovir har jag skrivit i tråden tidigare.
Tabletterna ger mig biverkningar, tål det dåligt, inte bra för njurarna sägs det.
Därför har jag helt själv, gjort en salva av tabletterna och smörjer huden.
Funkat i många år. Men kräver en hel del smörjande.
Citera
2020-03-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ingen aning.

Det jag vet om aciklovir har jag skrivit i tråden tidigare.
Tabletterna ger mig biverkningar, tål det dåligt, inte bra för njurarna sägs det.
Därför har jag helt själv, gjort en salva av tabletterna och smörjer huden.
Funkat i många år. Men kräver en hel del smörjande.
gör en Youtube video på detta vill se
Citera
2020-03-18, 15:17
Medlem
Jofs avatar
Citat:
gör en Youtube video på detta vill se

Hehe. Inkl. när jag smörjer in min rumpa?

Mosar tabletterna i en mortel till pulver. Blandar med valfri hudsalva.
Smörjer på där det svider, så fort det sticker till. Smörjer sen med tre-fyra timmars mellanrum.

Tar som det brukar med oral dosering. ELLER lite längre. Herpesen har en tendesn att gömma sig och SEN sticka fram sitt fula tryna på ett litet annat sälle.

Slipper, biverkningar, feber, och annat av den där otäcka medicinen som ju sprids i hela kroppen om man tar den oralt, genom munnen.

Måste också påminna om ett ev undermedel. Tips här i tråden. Kokosfett! Smeta på. Som "min" salva. Under kanske tio dar. Helt biverkningsfritt. Nästan gratis. Finns på ICA och Konsum.

Otroligt men sant . Det funkar tydligen för en del. För mig.
Citera
2020-03-18, 15:41
Medlem
Citat:
Hehe. Inkl. när jag smörjer in min rumpa?

Mosar tabletterna i en mortel till pulver. Blandar med valfri hudsalva.
Smörjer på där det svider, så fort det sticker till. Smörjer sen med tre-fyra timmars mellanrum.

Tar som det brukar med oral dosering. ELLER lite längre. Herpesen har en tendesn att gömma sig och SEN sticka fram sitt fula tryna på ett litet annat sälle.

Slipper, biverkningar, feber, och annat av den där otäcka medicinen som ju sprids i hela kroppen om man tar den oralt, genom munnen.

Måste också påminna om ett ev undermedel. Tips här i tråden. Kokosfett! Smeta på. Som "min" salva. Under kanske tio dar. Helt biverkningsfritt. Nästan gratis. Finns på ICA och Konsum.

Otroligt men sant . Det funkar tydligen för en del. För mig.
din herpestyp2 kommer på huden/runt rumpa och lår ? är det bara där eller varierar det från hud och kön
Citera
2020-03-18, 15:44
Medlem
Jofs avatar
Citat:
din herpestyp2 kommer på huden/runt rumpa och lår ? är det bara där eller varierar det från hud och kön

Min herpes har bosatt sig på vänster rumpa. Always. Flyttar sig runt där och försöker vara listig.
Citera
2020-03-18, 16:03
Medlem
Citat:
Min herpes har bosatt sig på vänster rumpa. Always. Flyttar sig runt där och försöker vara listig.
har också det ibland. men är det bara "nedre delen" av kroppen som hsv2 kan komma eller kan det också dyka på på tex armen eller magen
Citera
2020-03-18, 16:18
Medlem
Jofs avatar
Citat:
har också det ibland. men är det bara "nedre delen" av kroppen som hsv2 kan komma eller kan det också dyka på på tex armen eller magen

Bra fråga. Jag har bara och återkommande minst 6 gånger per år. Vä skinka. Aldrig någon annan stans.

Ett virus utan bot. Smittsamt och drabbar många. Sitter för evigt. Men man dör nog inte av det. Men ur flera aspekter värre än Corona, enl. min blygsamma uppfattning (lägger jag till för mildra hatstormen).
Alla med herpes kommer kanske att lagligen hindras från kropps kontakt med andra. I en mörk framtid.
Citera
2020-03-18, 19:48
Medlem
Citat:
Bra fråga. Jag har bara och återkommande minst 6 gånger per år. Vä skinka. Aldrig någon annan stans.

Ett virus utan bot. Smittsamt och drabbar många. Sitter för evigt. Men man dör nog inte av det. Men ur flera aspekter värre än Corona, enl. min blygsamma uppfattning (lägger jag till för mildra hatstormen).
Alla med herpes kommer kanske att lagligen hindras från kropps kontakt med andra. I en mörk framtid.
håller med. sämsta virus nånsin. eftersom det påverkar många olika saker...... fula ärr bland annat.

stämmer det att medicinen man tar mot det så småningom slutar att fungera? man blir typ immun mot det?

när du får det på tex rumpa kan du också få "flera" utbrott ? eller är det bara 1 som dyker upp?
Citera
2020-03-18, 20:01
Medlem
Jofs avatar
Citat:
håller med. sämsta virus nånsin. eftersom det påverkar många olika saker...... fula ärr bland annat.

stämmer det att medicinen man tar mot det så småningom slutar att fungera? man blir typ immun mot det?

när du får det på tex rumpa kan du också få "flera" utbrott ? eller är det bara 1 som dyker upp?

Ja, bofast är viruset och. Uppe och luftar sig ibland. Nej medicinen funkar lika bra varje år. Ibland försvinner det efter behandling några dar, för att dyka upp ett stycke från första angreppet. Men mig lurar det inte. Längre. Är på min vakt några dar efter det första försvunnit.
Citera
2020-03-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ja, bofast är viruset och. Uppe och luftar sig ibland. Nej medicinen funkar lika bra varje år. Ibland försvinner det efter behandling några dar, för att dyka upp ett stycke från första angreppet. Men mig lurar det inte. Längre. Är på min vakt några dar efter det första försvunnit.
i 1 månad har det dykt upp på TRE , NYA ställen. orkar inte mer
Citera
2020-03-19, 20:35
Medlem
Citat:
Hade fått 2 st som efter 3 veckor nästan gått bort. Har nu fått stor jävla utbrott på ett nytt ställe. Tidigare har det bara funnits på bara 1 ställe och gått bort inom en vecka.
Va fan är det frågan om?
Kan jag kanske ha corona utan att visa symptom? Krigar virusen sinsemellan vilket av dom som ska fucka upp mig mest?
Citera
2020-03-19, 20:42
Medlem
Citat:
har hört att bastu kan döda viruset temporärt iaf. stämmer det tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in