Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 20:35
  #709
Medlem
zebra121s avatar
En läkare skrev ut piller till mig mot herpes för två veckor sedan. Ska ta fem om dagen i en vecka - återstår att se om det ser bättre ut på dasen efter detta.

Någon som känner igen att de får ont i magen efter toalettbesök om man skulle ha herpes?
Citera
2017-12-21, 12:32
  #710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
En läkare skrev ut piller till mig mot herpes för två veckor sedan. Ska ta fem om dagen i en vecka - återstår att se om det ser bättre ut på dasen efter detta.

Någon som känner igen att de får ont i magen efter toalettbesök om man skulle ha herpes?


Vad har du fått utskrivet för piller?
Citera
2017-12-21, 19:47
  #711
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskinner
Vad har du fått utskrivet för piller?

Acoklovir.
Citera
2018-05-04, 09:27
  #712
Medlem
Mintafs avatar
En brud som jag låg med påstår sig ha fått herpes från mig. Jag har inga utslag eller några symptomer över huvud taget. Kan detta stämma?
Citera
2018-06-17, 22:08
  #713
Medlem
Hej jag lånar tråden lite för att förhoppningsvis få svar på min fråga..

Jag har precis fått mitt första utbrott av herpes där nere.. gör så j””vla ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart...

Men nu till frågan.. kan det vara så att jag haft herpes länge utan att det brutit ut innan?! Och att jag får mitt första skov efter en lång tid?

Och jag träffar en tjej nu som jag legat med 1 gång, och efter det låg jag med en annan tjej några veckor senare (dumt som fan.. har ångest, men det var precis innan jag och den nya tjejen började ”hålla på”) men måste det vara så att det är den senaste jag legat med som gav mig det? Eller kan det vara så att det vart någon annan en längre tid tillbaka? Typ mitt ex? (Låg med henne senast för 2-3 månader sedan). Tacksam för svar!

//jävligt ledsen kille
Citera
2018-07-19, 19:31
  #714
Medlem
Har herpes typ 2.
Vet att l-lysin är bra men vet ni annat man kan ta? I kosttillskotts form
Citera
2018-07-31, 14:48
  #715
Medlem
Jag tror jag har fått HSV2, könsherpes men jag tycker utbrotten beter sig märkligt. Jag hade ett ensamt utslag på sidan av penis för några veckor sedan som jag trodde var ett insektsbett eller en liten böld och den försvann efter ett par veckor och jag tänkte inte mer på den. Klipp till för ungefär en vecka sedan då den ensamma finnen kom tillbaka och en dag senare även fem nya varfyllda blåsor. Jag gick till läkaren som konstaterade att det nog var herpes (jag väntar fortfarande på provsvar). Blåsorna kliade och sved men började lägga sig i förrgår och såg 80% läkta ut, men så igår så uppstod ett nytt kluster snett ovanför de gamla så var mindre i individuellt omfång men mycket mer tättsittande och fler i antal.

Är detta normalt, att man får ett nytt utbrott precis när det gamla har börjat läka till sig? Visst måste det väl vara så att det ensamma originalutslaget var primärutbrottet? Jag har haft lite problem med lättare huvudvärk och ömmande ljumske på ena sidan men jag vet inte hur mycket som är inbillning och/eller beroende på det varma vädret.

En annan sak som kan vara intressant för alla här. Jag skummade lite på reddit angående Herpes och fann följande inlägg:

Citat:
This seems like a pertinent place for this info: Research in 2012 showed 100% permanent remission (over the 6 year study) rate for both diseases HSV1 and HSV2 following a chickenpox (varicella aka HSV3) vaccine. This is a well researched and controlled study published in a peer-reviewed journal, not from some rumor mill.

http://www.dovepress.com/efficacy-of...-article-OAJCT

I have cold sores that would flare up a couple times a year, since I got the vaccine myself I have had no recurrence. If you do try this, please let me know how it works out for you. I'm a microbiologist and I'm very interested in this stuff.

I had chickenpox as a child, but the vaccine seems to work on a different part of the virus from the naturally gained immunity.

Glaxo (or whomever makes anti HSV drugs) is probably not too interested in this research getting out since it means they don't get your money every month anymore if you're cured, treatments are always better for their bottom line. Discuss it here: https://www.reddit.com/r/todayilearn...old_sores_and/

Det finns alltså forskning på att den vanliga vaccinationen mot vattkoppor attackerar HSV1 och HSV2-viruset och genererade en komplett minskning av utbrott hos alla testsubjekt under hela testperioden på sex år. Mannen som skrev inlägget påpekar att vaccin verkar attackera viruset på ett annat sätt även om man haft vattkoppor som barn och att det inte finns någon egentlig skada i att få vaccinet även om man haft det som barn. Jag ska nog testa detta och boka en tid för vaccination även om jag hade det som barn (det kan vara värt att få en boost ändå tydligen då det var över trettio år sedan jag hade det nu). Tror ni sjukvården kommer låta mig få en vaccinationsspruta om jag ber om det bara?
Citera
2018-08-08, 16:19
  #716
Medlem
Aston-Martins avatar
Har sett en ny reklam som florerat runt om en revolutionerande produkt mot herpes. Virulite heter den och ska tydligen fungera som en ljusbehandling mot munsåret. Kostar dryga 1300 kronor. Någon som vet mer?
Citera
2018-08-12, 20:15
  #717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Har sett en ny reklam som florerat runt om en revolutionerande produkt mot herpes. Virulite heter den och ska tydligen fungera som en ljusbehandling mot munsåret. Kostar dryga 1300 kronor. Någon som vet mer?

Beställde en i fredags efter mitt senaste utbrott...
De flesta recensionerna på Amazon US / UK är positiva så kände att det var värt att testa, hoppas såklart att det funkar som alla skriver men försöker hålla förväntningarna nere (https://www.amazon.com/Virulite-Appr...ustomerReviews / https://www.amazon.co.uk/Virulite-In.../dp/B003YFV1D8)

Återkommer när jag testat. (har munherpes)
Citera
2018-08-26, 14:38
  #718
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riz
Det finns alltså forskning på att den vanliga vaccinationen mot vattkoppor attackerar HSV1 och HSV2-viruset och genererade en komplett minskning av utbrott hos alla testsubjekt under hela testperioden på sex år. Mannen som skrev inlägget påpekar att vaccin verkar attackera viruset på ett annat sätt även om man haft vattkoppor som barn och att det inte finns någon egentlig skada i att få vaccinet även om man haft det som barn. Jag ska nog testa detta och boka en tid för vaccination även om jag hade det som barn (det kan vara värt att få en boost ändå tydligen då det var över trettio år sedan jag hade det nu). Tror ni sjukvården kommer låta mig få en vaccinationsspruta om jag ber om det bara?

Har du hunnit testa? Låter för bra för att vara sant.
Fick du en spruta?
__________________
Senast redigerad av Jof 2018-08-26 kl. 14:46.
Citera
2018-11-05, 17:21
  #719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber93
Hej jag lånar tråden lite för att förhoppningsvis få svar på min fråga..

Jag har precis fått mitt första utbrott av herpes där nere.. gör så j””vla ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart...

Men nu till frågan.. kan det vara så att jag haft herpes länge utan att det brutit ut innan?! Och att jag får mitt första skov efter en lång tid?

Och jag träffar en tjej nu som jag legat med 1 gång, och efter det låg jag med en annan tjej några veckor senare (dumt som fan.. har ångest, men det var precis innan jag och den nya tjejen började ”hålla på”) men måste det vara så att det är den senaste jag legat med som gav mig det? Eller kan det vara så att det vart någon annan en längre tid tillbaka? Typ mitt ex? (Låg med henne senast för 2-3 månader sedan). Tacksam för svar!

//jävligt ledsen kille

Efter 5-8 dagar får du ditt första stora utbrott om du blev smittad.
10 dagar och längre för att smittan ska blossa ut har jag aldrig läst eller hört talas om.
För mig tog det 7 dagar efter sexet, sen var jag fucked up i ytterligare 7 dagar =/
Citera
2018-11-14, 15:18
  #720
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intramuscular
Kan man på något sätt testa för att se hur länge man haft det?

Nej, det kan man inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback