2020-03-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Aftonbladet just nu

- Professorn rasar, Livsfarligt att stänga skolorna, Agnes Wold sprider felaktighet
- Säljer Coronaskydd för 249 kr, moral artikel som måste ut, hur kan de ha skydd men inte den svenska vården.
- Anders Tegnell, Som hjälte i en äventyrsfilm, värst av dem alla. Otroligt dåliga och patetiska argument så ska Anders politurken räddas kvar så länge som möjligt. Helt oveteskapliga associationer till Jams Bond och Nord Korea.

Finns det någon hejd på propagandadet just nu. Denna statsmegafon är mkt farlig för det svenska folket och de som sitter och prostituera sig att skriva dessa artiklar har ingen skamm alls i kroppen.

Jag undvar mig att länka för att inte städja denna statsmakts tidning. Sverige är just nu Nord Korea/China ligth.

Korrekt analys, men Nordkorea=BästKorea medans Sverige=SämstKorea
Citera
2020-03-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
0.03% (0.3 promille) om man dividerar alla Kinas avlidna med Wuhans 11 miljoner invånare. Kinas årliga mortalitet är som sagt 0.7%. Och många av de här fallen överlappar den vanliga mortaliteten. Är du så lättskrämd?

Vad spelar det för roll hur stor andel av Kinas befolkning som dog i covid19. För det första vet vi ju att Kineserna tidigt begränsade smittan till Hubieprovinsen och att man har bekämpat den brutalt men effektivt över hela landet. Det säger egentligen ingenting om virusets farlighet. Skulle man ha låtit viruset spridas fritt i Kina hade vi sett helt andra siffror så klart.

Det är något mer intressant att titta på Italien. Där har man fortfarande inte fått kontroll och dödstalen är skrämmande höga. Sjukvården är utslagen. Det är den situationen man absolut inte får hamna i.
Citera
2020-03-18, 11:23
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Aftonbladet just nu

- Professorn rasar, Livsfarligt att stänga skolorna, Agnes Wold sprider felaktighet
- Säljer Coronaskydd för 249 kr, moral artikel som måste ut, hur kan de ha skydd men inte den svenska vården.
- Anders Tegnell, Som hjälte i en äventyrsfilm, värst av dem alla. Otroligt dåliga och patetiska argument så ska Anders politurken räddas kvar så länge som möjligt. Helt oveteskapliga associationer till Jams Bond och Nord Korea.

Finns det någon hejd på propagandadet just nu. Denna statsmegafon är mkt farlig för det svenska folket och de som sitter och prostituera sig att skriva dessa artiklar har ingen skamm alls i kroppen.

Jag undvar mig att länka för att inte städja denna statsmakts tidning. Sverige är just nu Nord Korea/China ligth.
Mycket bra, Sverige gör allt rätt vilket Wold bekräftar och hänvisar till nya studier, detta är goda nyheter.

Precis som hon skriver är det i skolstängarländerna med öppna arbetsplatser de gamla och svaga råkar värst ut, detta kommer också visa sig inom någon månad.
Citera
2020-03-18, 11:23
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Men din idiot, hade han brytt som om svenskar - på riktigt - så hade han gett ut dem GRATIS.

En äkta nationalist offrar sitt LIV för nationen. Han kan inte offra lite pengar?

Likt andra "nationalister" så ser han ett tillfälle att tjäna pengar med lögnen "I want to serve the people" HAHAHAHA

Eftersom du bryr dig om svenskar så delar du ut gratis mat antar jag? Eller du kanske handlar åt äldre så här i coronatider?
Citera
2020-03-18, 11:24
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Några exempel?

Gärna hela listan.

Det får han inte skriva tyvärr. Emot flashbacks regler. Min polare stängdes av från flashback i ett år för att ha kallat en annan användare för en bot.
Citera
2020-03-18, 11:25
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Dödligheten är närmare 4 procent.
I Italien kanske, ingen annanstans. Men inte ens där.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja nu får alla finansiärer som investerat i bostäder, värdepapper flytta om fokus till att investera i forskning för vaccin, och tillverkning av respiratorer.
Ekonomin flytta bara fokus. Tycker jag är bra, för det ger ju ett mervärde som inte någon bostadsrätt på 15 miljoner kan ge idag, den eventuella vinst man kan maximera ur den är så gott som värdelös idag.
Många såg jag tänkte investera i läkemedelsbolagen som har börjat forskning kring vaccin, cirka 40 stycken fanns det, kapitalet kommer bara att styra om dit.

Enligt folk jag känner som jobbar på ett universitetssjukhus har just de ganska gott om respiratorer men få personal som kan sköta dem. Känns ju sådär
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Dödligheten är närmare 4 procent.

Nej. Räknar man även alla som som aldrig söker vård tror jag dödligheten är en bra bit under 1%
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
0.03% (0.3 promille) om man dividerar alla Kinas avlidna med Wuhans 11 miljoner invånare. Kinas årliga mortalitet är som sagt 0.7%. Och många av de här fallen överlappar den vanliga mortaliteten. Är du så lättskrämd?

Varför hålla på att glädjeräkna på det sättet.. Det är siffror som aldrig kommer bli aktuella i Sverige..

Ta andelen som någon gång smittats med viruset och sedan antalet döda.. Enkelt och väldigt pedagogiskt..dvs 4% kommer att avlida globalt med de siffror vi ser hittills, förmodligen många fler då länders sjukvård inte kan ta emot folk från slummen eller ens de som betalat för sin vård.

det skulle innebära runt 400 miljoner+ döda globalt sett på en 10 miljarders befolkning..
Citera
2020-03-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snälla...... Det här är lätt för dig att själv ta reda på.

Vanlig förkylning är också ett slags coronavirus, de tillhör samma familj. Får du immunitet mot förkylning? Nej, just det. Du kan bli förkyld om och om igen. Ingen immunitet.

Detta virus covid-19 är helt nytt för mänskligheten, i stort sett ingen har haft det förut, alltså finns det ingen immunitet att få! Förstår du?

Dessutom finns flera fall från Kina där de som redan haft viruset en gång får det igen! Ingen immunitet!

Dessutom är det bekräftat redan från första början av kineserna (du får gå långt tillbaka i tråden för att hitta länkar) att detta virus inte ger någon immunitet! Folk står och ljuger åt er i tv.

De som tror på den här idiot-teorin om flockimmunitet måste ju vara i behov av omhändertagande, för så korkad kan ingen vara som tror på detta. Det är en undermålig idé som alla världen över har förkastat - förutom Sverige.
Fast nu sitter ju du och gissar, och träffar dessutom inte bullseye. Det finns en handfull olika Coronavirus som orsakar förkylning. Plus ett gäng Rhino-virus, och säkert fler än så. Massor och massor förkylningsvirus, helt enkelt. Angående denna grupp av Corona-virus är det välkänt att patienten får några års immunitet.

I själva verket är det så att övriga coronavirus, alltså SARS och MERS, ger varierande grad av immunitet. Detta nya virus tros också ge någon form av immunitet.

Däremot vet man inte hur länge den kan tänkas vara. Det är problemet här.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Enligt folk jag känner som jobbar på ett universitetssjukhus har just de ganska gott om respiratorer men få personal som kan sköta dem. Känns ju sådär

Ja, det var något på YouTube om det, att man kanske kan låta läkaren styra en robot hemifrån i det fall han är sjuk. I denna tid tycker jag alla kreativa förslag som eventuellt kan fungera måste testas.
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Eftersom du bryr dig om svenskar så delar du ut gratis mat antar jag? Eller du kanske handlar åt äldre så här i coronatider?

Vad har det med något att göra? Jag ger mig inte ut för att värna om svenskar - HAN gör det.

Han är vicepartiledare för AFS - ett parti som säger sig värna om SVENSKAR.

Och vad gör han när Sverige befinner sig i kris? HAN PROFITERAR likt en JUDE.

Är det afs-svansen som vaknat till liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in