Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Jag vet inte hur jag skall agera. Jag behöver hämta min medicin i morgon mm. Ingen av de mina har en fullmakt. Vet inte om det räcker att de har mitt körkort och deras körkort
Har hosta, ont i bröstet allmänt hängig.
Funderar ändå att smita ut, hålla mig på avstånd, fixa allt jag behöver ihop med min familj , de kan köpa det jag behöver, de som inte har symtom utav dem Osv. Så mycket som möjligt hålla mig på avstånd. Sedan sätta mig helt och hållet i karantän.
Skulle ha träffat min gamla chef och min nya chef i morgon. Avbokat, dels för mina symtom och dels för att den nya chefen har insjuknat.
Helt j....a galet allt.
Du kan skriva en fullmakt. Det är ju du som lämnar den - och då är det ju du som ska skriva den! Eller är det special med mediciner? Hör isf med apoteket, 1177 (om de svarar) eller annan lämplig instans.
Googla på fullmakt, det finns mallar och formuleringar, byt bara ut de relevanta orden. Skicka sen med ditt ID.
EDIT
Det har kommit in andra enklare råd.
Men strular det med internet så kan det vara bra att veta att man kan skriva en på papper, typ ”Härmed ger jag NN fullmakt att för min räkning hämta min medicin XXX i enlighet med bifogat recept. ÅÅMMDD Påskrift”, typ.
Det kan ju redan nu vara bra att kolla upp hur en sån fullmakt ska formuleras. Går ”mallen” på hemsidan att skriva ut?