2020-03-18, 11:16
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Tidigare än så, ingen vill att ekonomin backar till stenåldern.

Tänker samma. Tror vi kan se några kaosartade månader tills flera länder strukturerat om beredskap och skapat inhemsk produktion av materiel. Sen lär restriktioner lätta.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Du har inget minne alls av klimatrapportering det senaste decenniet?
Greta Thunberg och hennes skolstrejksgrej är helt okänd för dig?
Smog, ett stort problem sen mycket länge?

Ja nej, pressen har ju knappt uppmärksammat detta alls (OBS innehåller spår av ironi OBS).
Otroligt fiffigt att något som är välkänt sen länge helt plötsligt är "påhittat" nu (OBS innehåller spår av sarkasm OBS).
Nej jag är intresserad av fakta, inte fiktion. Gresus kan dra dit pepparn växer (Malaysia) och säga till dem på skarpen att sluta kasta plastpåsar med sopor i havet.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cassadesus
Och där gick Wold all-in mot "männen"...

Ja, HUR SKA man kunna ta hand om sitt eget UTTRÅKADE BAAAARN?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/opGb3W/livsfarligt-stanga-alla-skolor

Ja jösses.. de glömmer snabbt att det oftast är de själva som sparkat ut en partner för att vilja knulla runt och känna sig fria..Nu när det inte räcker med att ge tonåringen en 500:- och försvinna ut på stan och göra ofog så gnälls det. Hade de haft sin partner kvar så hade läget varit betydligt bättre. Men som vanligt är det lättare att gråta it i Afronhoran..(som tycks ta med allt dravel de kan hitta ute i landet) Allt utom sanningen om Corona, Antalet smittade och döda.. Att folk slänger pengar på den skiten övergår mitt förstånd..
¨
Citera
Medlem
Aftonbladet just nu

- Professorn rasar, Livsfarligt att stänga skolorna, Agnes Wold sprider felaktighet
- Säljer Coronaskydd för 249 kr, moral artikel som måste ut, hur kan de ha skydd men inte den svenska vården.
- Anders Tegnell, Som hjälte i en äventyrsfilm, värst av dem alla. Otroligt dåliga och patetiska argument så ska Anders politurken räddas kvar så länge som möjligt. Helt oveteskapliga associationer till Jams Bond och Nord Korea.

Finns det någon hejd på propagandadet just nu. Denna statsmegafon är mkt farlig för det svenska folket och de som sitter och prostituera sig att skriva dessa artiklar har ingen skamm alls i kroppen.

Jag undvar mig att länka för att inte städja denna statsmakts tidning. Sverige är just nu Nord Korea/China ligth.
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
De vanliga trollen som man kan avslöja med att analysera hur de uttrycker sig.. finns programvara för det på nätet för den som vill sätta sig in i det. PK-troll som enbart lobbar för att folk skall lyssna på regeringens propaganda och som inte hat ett uns av kritik i sina inlägg. En del är sp intelligensbefriade så man undrar verkligen hur landet kan styras om dessa individer röstar fram den regering vi har.

Många av dem är säkert anställda på provition och betalas av myndigheterna som vissa "neutrala hemsidor" är.

Så sålla bort denna felaktiga propaganda.. Flashback har oftasts haft rätt i mängder av ämnen..och lögner från makteliten avslöjas på löpande band i trådarna här..

Nu ska du inte vara missunnsam när jag tillfredsställer mina perversioner med att irritera den institutionaliserade sociopatin.

Hoppas det faller andra i smaken när jag rampar upp autismen från en relativt lindrig 7:a på den 10-gradiga skalan av obstinat. Nappar det så hamnar vredet genast på en solid 11:a
Senast redigerad av kaminocho 2020-03-18 kl. 11:25.
Citera
2020-03-18, 11:17
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Kina stoppet den verste smitten i Wuhan, i Hubei-provinsen, ved å stenge byen.

8 millioner av Kinas 1.4 milliarder mennesker bor i Wuhan, og slår ut med 1% på mortaliteten, det er skremmende.
0.03% (0.3 promille) om man dividerar alla Kinas avlidna med Wuhans 11 miljoner invånare. Kinas årliga mortalitet är som sagt 0.7%. Och många av de här fallen överlappar den vanliga mortaliteten. Är du så lättskrämd?
Citera
2020-03-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Så himla smart. Blir så glad när jag läser sånt här. Kreativitet kallas det.

https://www.expressen.se/dinapengar/permitterade-fran-sas-kan-skolas-om-till-vardpersonal/

En sak är säker. Nöden är uppfinningarnas moder. Jag tror sällan kreativiteten i världen har varit större än nu. Nya potentiella vaccin och läkemedel poppar upp varje dag. Nya obemannade lösningar för distribution av mat till exempel lanseras i Kina. Obemannade fordon börjar användas som taxibilar
Jag märker till och med på mig själv hur jag börjar fundera på olika lösningar hur man till exempel renar luften i en lokal. Det är ju enormt viktigt framför allt på arbetsplatser. Fabriker måste hålla igång produktionen och då får inte halva personalen bli sjuk.
Denna pandemi är hemsk men den kan också leda till en teknologisk revolution och kanske på sikt bättre hälsa för alla.
Citera
2020-03-18, 11:18
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Det mest intressanta är att det ploppat upp ett stort antal användare som registrerades i Augusti, September 2008 som inte har haft ett enda inlägg förrän nu och ALLA är Tengnellfans.
Några exempel?

Gärna hela listan.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
De som huvudsakligen dör är inte aktiva på arbetsmarknaden.

Ska vi fortsätta diskussionen så kan jag tillägga att planeten redan är överbefolkad och detta kanske rent av är bra, eller för att inte bara säga sanningen: detta är naturens gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Men din idiot, hade han brytt som om svenskar - på riktigt - så hade han gett ut dem GRATIS.

En äkta nationalist offrar sitt LIV för nationen. Han kan inte offra lite pengar?

Likt andra "nationalister" så ser han ett tillfälle att tjäna pengar med lögnen "I want to serve the people" HAHAHAHA

Varför kan inte du köpa andningsmaskerna av honom och ge till folket? Just det, du är inte nationalist, du är en äcklig liten pissliberal som blir bestört utav nationalister är handlingskraftiga och bidrar till mer resurser på marknaden. TOTALT VÄRDELÖS ÄR DU OCH DINA ARGUMENT!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Kortlek, pussel, böcker och TV och radio.
Det kommer att bli hårt för Millenials som inte minns världen före Internet.

Sen såg jag från Italien att folk hyrde ut sina hundar för 10 euro i timmen för att man fick gå ut och rasta hundar.😊
Tittar inte på tv, har ingen. Tack o lov att man äger några spel och kortlek, och en massa böcker.
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
jag rekommenderar en medicin mot corona medicinen heter Kärn vapen krig mot kina precis som Usa gjorde mot japan det är dax att hela europa och usa tillsamans utrotar Kina så vi andra kan leva normala liv. Alla dödliga sjukdomar kommer från kina bättre sent än aldrig att använda kärnvapen mot Kina och döda alla dessa kineser som är ett hot mot civilserad samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in