2020-03-18, 11:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Nu har det tickat över 200 000 fall och över 8000 döda. Räkna med in tiodubbling inom mindre än 14 dagar.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Det mest intressanta är att det ploppat upp ett stort antal användare som registrerades i Augusti, September 2008 som inte har haft ett enda inlägg förrän nu och ALLA är Tengnellfans.

Jag har också sett och reagerat på detta.

Det är ju dessa användare som kommer in i tråden och ställer idiotfrågor och drar upp idiotresonemang som redan besvarats flera 1000 gånger redan.

Ibland är det som om det är samma person som har flera konton.

Det är väl betalda troll som försöker styra den fria diskussionen.

Staten känner väl att de håller på att tappa greppet.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Det är så den institutionaliserade sociopatin fungerar. Man öppnar databasen och delar ut Flashback-användare till de utan integritet som vill upp i den sociala hierarkin och tjäna mer snabba Ca$h.

De vanliga trollen som man kan avslöja med att analysera hur de uttrycker sig.. finns programvara för det på nätet för den som vill sätta sig in i det. PK-troll som enbart lobbar för att folk skall lyssna på regeringens propaganda och som inte hat ett uns av kritik i sina inlägg. En del är sp intelligensbefriade så man undrar verkligen hur landet kan styras om dessa individer röstar fram den regering vi har.

Många av dem är säkert anställda på provition och betalas av myndigheterna som vissa "neutrala hemsidor" är.

Så sålla bort denna felaktiga propaganda.. Flashback har oftasts haft rätt i mängder av ämnen..och lögner från makteliten avslöjas på löpande band i trådarna här..
Citera
2020-03-18, 11:03
Medlem
Statistiken från Italien är intressant. Det är både negativa trender och positiva.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Både antalet nya fall och antalet dödsfall tenderar att minska de senaste dagarna. Detta beror säkert på karantänen.
Det skrämmande är att andelen som dör ökar. Den ligger nu på nära 50% av avslutade fall. Det är en extremt hög siffra och beror säkert på att vården är överbelastad. De flesta svårt sjuka får ingen hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Den smutsiga profitören William Hahne försöker nu kränga munskydd med ett prispåslag på 500 procent. Lyktstolpen är nästa anhalt för detta subversiva profiterande pack!

Du har helt korrekt, jag hade missat att det kostade 249 kr per andningsskydd utan att det var per paket. Det är inte smickrande precis. Nu har såklart babbeblaskan även känd som aftonhoran gjort artikeln om detta, på sikt kommer detta gynna AFS förhoppningsvis att fler får reda på vilka de är. Killen importerar fortfarande från Kina, istället för att plundra Sveriges sparsamma tillgångar, men priset är riktigt småborgerligt och ockermässigt!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7RAQ/alternativ-for-sverige-toppen-saljer-coronaskydd-for-250-kronor
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
<klipp>Jag erbjöd ett äldre grannpar att jag skulle handla åt dem. Kärringen, som ör superfet, har gångproblem och, säkert, diabetes, blev närmast förorättad, och berättade att de varit ute samma dag. Jag höll god min och konstaterade att jag kunde släppa saken, då deras son tydligen erbjudit dem att handla om de bara ringer och meddelar honom.

Ja samma här, men hon blev inte förorättad utan berättade att hon knatade runt omkring cirka 7 kilometer varje dag och att hennes son handlade åt henne.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ok, inte hängt med på en tid, det verkar som vi som hävdat asymptomatisk smitta hela tiden, och blivit frenetiskt påhoppade för det, fått rätt till slut. Viruset är som Jack the Ripper, smyger omkring obemärkt!

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Det finns alltså ett halvt dussin studier nu som visar detta. Dags att konstatera att det förhåller sig så, det förklarar ju också explosionerna av smittade.
https://edition.cnn.com/2020/03/14/health/coronavirus-asymptomatic-spread/index.html

Då kan du mycket väl ha helt rätt!

Smittspridningen är inte så dramatisk som den kunde vara, majoriteten gör ju samtidigt inget för att hindra smittspridning.
Citera
2020-03-18, 11:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.dn.se/nyheter/sverige/internet-klarar-trycket-under-coronakrisen-hittills/

Vi kanske måste börja ransonera vår internet tid.
Karantän utan internet, spel och Netflix? Oh dis gon be good....
Citera
2020-03-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IzQn
Med tanke på att du postat 18 sidor i denna tråd så, nej tack. Diskuterar du så får du bistå med källa. Framförallt med ett sådant uttalande som går emot vad tidigare forskning påstår kring hur kroppens immunförsvar fungerar.

Så källa, eller snälla, sluta skrik.

Undra hur familjeliv ser ut nu ? Känns ändå som det borde vara prio1 för neurotiska kvinnor
Citera
2020-03-18, 11:05
Medlem
sannes avatar
Undra om dödsfallen kommer redovisas separat vid presskonferensen varje dag from idag, för att undvika panik? Någon med info?
Citera
2020-03-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nu när jag ser vad jag skrivit så ska Kinas årliga mortalitet av alla orsaker vara 700 inte 7000 per 100000. Så coronan ökade mortaliteten i Kina med knappt 1% (så 101 döda istället för 100).

...

Men inte en plötslig panik som den här. Hemskt!

Kina stoppet den verste smitten i Wuhan, i Hubei-provinsen, ved å stenge byen.

8 millioner av Kinas 1.4 milliarder mennesker bor i Wuhan, og slår ut med 1% på mortaliteten, det er skremmende.
Citera
2020-03-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Detta virus smittar i aerosoldroppar. Dvs du kan smittas av att någon hostar/nyser upp till tre meter bort ifrån dig. Det jag har fetmarkerat är bra, men absolut inte är ett fullgott skydd.

Vidare kan dom som är på gymmet och kanske inte känner sig väldigt sjuka idag, mycket väl bära på viruset och vara i inkubationstiden. Dom kanske hostar enstaka gånger, men reagerar inte. Det räcker ändå för att sprida smittan till dom som befinner sig där.

Sen går du därifrån och kanske själv hostar 1,5 meter från den äldre kassörskan på ICA, upp till 3-4 dagar innan du känner dig sjuk......
Och kassörskan kanske hamnar på sjukhuset tre veckor senare.
(inkubationstiden är 3 veckor) .

Allt ovanstående är baserat på studier från Kina och Italien.
Men att du inte vet det, är våra myndigheters fel.

Ja? Tror nog de flesta, precis som jag, vet det.
Det är inget mördarvirus vi har här.

Blir man sjuk stannar man sedan hemma(den stora majoriteten, som jag, kommer ha svaga symtom).

Förr eller senare kommer man ändå dra på sig detta virus(Om man nu inte stänger in sig i 2 år och väntar på vaccination).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in