2020-03-18, 10:21
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Well this didn’t age well..
På vilket sätt? Jag ser inget problem med inlägget.
Citera
2020-03-18, 10:21
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Nej. Jag spekulerar inte kring mörkertal. Bara inser att de finns. Selektiv åsiktspropaganda får ni andra syssla med.
Wow...

Vad du säger är att du vill bara spekulera och flumma runt i det du vill tro på.

Det är väl ok men jag kan ju inte ta något du skriver som seriöst.
Citera
2020-03-18, 10:22
Medlem
sannes avatar
Citat:
Hade man tillåtit privata aktörer att tillhandahålla coronatester så vet du lika väl som jag att de hade testat varenda kotte åtta gånger om.

Alltså jag är dåligt insatt, men kan inte de privata aktörerna köpa in coronatester själva?
Citera
2020-03-18, 10:23
Medlem
RCI856645964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Väldigt tacksam om du kunde klistra in hela artikeln? Det kräver abonnemang och går inte att läsa efter prognostabellen...

Skulle velat höra den där presskonferensen som deras Epidemiolog höll. Håller på och söker.

Varför gör FHM inte liknande analyser om Sverige och informerar oss.....

Jag läste den utan prenumeration...

Det är väl inte tillåtet att klistra in hela artiklar?
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns mörkertal åt alla håll, både gällande antal smittade och döda.

Sydkorea är förstås ett glädjeexempel där hela systemet fungerat hela vägen. Således ett best case scenario. Bra som underlag så att säga.

Det går då VERKLIGEN INTE att överföra på Sverige som gör det mesta helt fel..
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Ja, för hur ska vi klara oss utan dessa 80-åringar. Lustigt nog struntar man i att de dör i drivor av influensa varje år. Men det kanske kommer att bli så här varje år nu, när vi kommit på att vi måste skydda våra urgamla till varje pris.
Jag antar att detta är köttbergets sista chans att ställa till det för kommande generationer.

Frågan är vad vi ska ha alla usla regimlojalister som dig till?

Hela ditt släktträd är inget annat än ett helt onödigt köttberg.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Att vara ute och röra på sig är bra för äldre. Höjer immunförsvaret. Sen kanske de inte ska slicka på lyktstolpar dock.

Absolut, men då ska deras anhöriga inte sitta och gnälla på sjukvården och samhället när dom blir smittade av corona. Speciellt nu när myndigheterna gått ut och sagt att dom ska stanna hemma och vara ute så lite som möjligt
Citera
2020-03-18, 10:24
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Wow...

Vad du säger är att du vill bara spekulera och flumma runt i det du vill tro på.

Det är väl ok men jag kan ju inte ta något du skriver som seriöst.

Det är väl du som insisterar på mörkertalen? Jag lutar mig på de aktuella siffrorna. Om det är flummande, så är jag skyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Hur ser det ut i övriga världen menar du? Vet du exakt antalet döda för att du varit på plats och räknat?

Ja, så idiotisk behöver man tydligen bli för att det ska nå fram.

Nej, jag vet inte exakt. Jag litar mer på statistik från vissa länder och mindre på andra. Men du måste väl förstå att mörkertalet för antal smittade är större än ett mörkertal för antalet döda?
Hur rapporteringen ser ut kan du följa här i olika upplösning.

https://coronavirus.jhu.edu/map.html
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jo men hela Sveriges befolkning kan ju inte stanna hemma.

Nej det är konstigt det där, hela Europas befolkning stannar i princip hemma men inte i Sverige.
Citera
2020-03-18, 10:25
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Under 2000-talet har ungefär 90 000 personer dött varje år, med en topp år 2002 då drygt 95 000 avled. År 2019 dog färre än 89 000 personer, vilket är det lägsta antalet döda under ett enskilt år sedan 1977.

Antalet döda under ett år beror till stor del på hur många personer det finns i de äldsta åldersgrupperna.

Det föddes jämförelsevis få barn i Sverige från mitten av 1920-talet till slutet av 1930-talet. Det påverkar hur många personer som dör nu, eftersom de är i åldrarna 80-95 år. Samtidigt ökar medellivslängden och vi lever allt längre.

Under 40-talet föddes det väldigt många barn i Sverige vilket gör att vi kan vänta oss att antal döda per år kommer att öka de närmsta tjugo åren.

Det blir intressant att se statistiken i framtiden...2020 och 2021...om man överlever..
Det mest intressanta är att det ploppat upp ett stort antal användare som registrerades i Augusti, September 2008 som inte har haft ett enda inlägg förrän nu och ALLA är Tengnellfans.
Citera
2020-03-18, 10:25
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Absolut, men då ska deras anhöriga inte sitta och gnälla på sjukvården och samhället när dom blir smittade av corona. Speciellt nu när myndigheterna gått ut och sagt att dom ska stanna hemma och vara ute så lite som möjligt

Det är ju skillnad på att vara ute för att röra på sig och att utsätta sig för smittsituationer. Men om en gamling är så pass idiotisk att denne utsätter sig för risk, så tycker jag nog att denne kan kila vidare utan att gnälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in