2020-03-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det är en tråd sanning.
Skit snack, han gick till o med ut och flyttade fram det ett par dagar.
Citera
Medlem
Covids avatar
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/jmv.25728

Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Kan du hänvisa till de forskningsartiklarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Jag står för ordning och reda och anser att alla ska vara registrerade och att det inte ska finnas papperslösa. Vi ska ha medborgare här samt folk med tillstånd att vara här och vi ska veta vilka alla är. Resten som inte har tillstånd/visa/giltigt skäl ska inte vara här.

Med det sagt så är det dock självklart att om en vänsterpartist skulle säga att "papperslösa" inte får stängas ute så är det helt rätt tänkt trots att de är vänsterpartister. De papperslösa smittar nämligen lika mycket, och de tar på dörrhandtagen lika mycket som alla andra, de går på gatan preci som alla andra och om Greve af Rodenqvist tar på samma dörrhandtag, eller passerar på gatan så blir även han smittad.

Ingen ska undkomma varken corona-åtgärder eller corona-vård vid behov.

Det du pratar om är i grunden en utopi, där svenska staten - mångkulturell, korrupt och dränerad på pengar - har resurser att behandla alla som behöver behandlas. Så är ju inte fallet på långa vägar. Grupp kommer att ställas mot grupp hur man än gör. Svenska medborgare borde ha förtur där (ja, egentligen etniska svenskar, men utvecklingen har ju inte kommit dit än). Sedan kan vi antagligen inte göra något åt att "papperslösa" kommer att smitta folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Hur mycket gick det ner -08 som mest på en dag? Jag hade inga aktier då men nu har jag och har bestämt att inte logga in på Nordnet förrän det blir lugnare med allt.

Det märklig aär att någon sitter och köper hela tiden.
Någon eller några kommer att bli förmodligen mycket rika om 10 år.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Diabetes typ 2 och i 50 års åldern, bör man gå till jobbet eller jobba hemifrån?

Alla som har möjlighet ska jobba hemifrån. Enligt mig gäller det i hela landet. Enligt staten gäller det i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Vad har jag med saken att göra? Det finns hundratals expert runtom i världen som skrattar åt liknande teorier som Tegnells.
Så situationen är följande:
Antingen är världens bästa epidemiologer runt om jordklotet korkade eller är Tegnell det.
Det är förstås alla i världen som är dumma i huvudet. För Tegnell är svensk. Landet som har bäst koll på sånt.

Vad rent konkret har han gjort för fel?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Du behöver inte för det finns inget land som gör mindre än Sverige i EU och det vet du också.

Citera gärna hela mina inlägg. Jag vill inte bli censurerad av dig.

Du sa att Sverige inte genomför åtgärder, det är lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dr Anthony Fauci, ett orakel på området, berättade just nu i CNN:

När man har att göra med spridningen av en infektionssjukdom, så ligger man alltid rejält efter kurvan, i det man kan se. Det man observerar (antalet kända fall, antalet döda) är alltid en stark eftersläpning jämfört med hur sjukdomen utvecklas.

Därför, det enda sättet att besluta om åtgärder är att ta i med åtgärder som vid det tillfället de tas, verkar vara alldeles för extrema.

Så sant och så klokt. Hur är det då möjligt att Anders Tegnell, som ju har ägnat hela sitt liv åt att arbeta inom området, kan sakna denna grundläggande insikt? Jag fattar det helt enkelt inte. Hans inställning är ju helt klart att "vänta och se", och inte göra något förrän det blivit alldeles försent. Det är faktiskt helt obegripligt.
Det Fauci säger låter ju som sunt förnuft när en stor fara hotar, man kalkylera med "worst case" scenario. Har man dessutom ett pågående fall - Kina- att dra lärdom från blir det lättare.
Det finns inom många områden folk som är minst sagt mediokra och är så under hela yrkeslivet, men åndå har en god försörjning. Att medelmåttor sorteras bort är en myt.

I dagens Aktuellt var allt vad kritiska röster heter bort sorterat. Man fyllde med FHM ryggdunkare. Trots att de gjort noll för att stoppa spridningen påstås det att de planar ut kurvan. Typ Kina och Sydkorea kommer minsann att få betala dyrt för att de brutit kurvan, de blir inte immuna som vi som helst ska smitta så många som möjligt. Att det så småningom kommer vaccin fanns inte med i bilden
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Refugees welcome?
De beslut som regeringarna Reinfledt och Lövfen har tagit angående "refugees welcome" har varit katastrof. Kanske är det därför bättre om myndigheter i Sverige har mer makt om åtgärderna mot corona-pandemin än regeringen? Regeringens track record är inte det bästa.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Diabetes typ 2 och i 50 års åldern, bör man gå till jobbet eller jobba hemifrån?

Ta det säkra före det osäkra, jobba hemifrån om du kan.
Citera
2020-03-16, 22:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jodå. Vår statsminister har uppmanat oss att tvätta händerna.

Du borde läsa lite mer
Citera
2020-03-16, 22:11
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det är en tråd sanning.

Eller så sa han verkligen det...

https://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-coronafall-i-sverige-kan-ha-natt-toppen-kommer-snart-att-klinga-av/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in