Citat:
Ursprungligen postat av
CliviaMiniata
Vet inte varför vi ska hjälpa Italien när det fattas så mycket här i Sverige. Det är hemskt att tänka på hur vårdpersonal går till jobbet utan ordentlig utrustning och därmed riskerar livet. På svenska sjukhus verkar det mesta saknas vilket är en enorm skandal.
Italien har dessutom fått hjälp av China.
Sverige kommer inte att få någonting därför att folk här gör sig viktiga överallt och spelar Bror Duktig ute i världen.
Stackars alla unga vårdpersonal som måste lämna sina barn och gå och jobba utan ordentlig skyddsutrusning och veta att de riskerar att dö av stress också. Kanske aldrig får se sina barn växa upp.
Inte jag och inget av mina barn har någon vårdutbildning alls. Men jag kan verkligen känna med de som jobbar på sjukhusen. De är viktigast i Sverige just nu.
I Italien också, men de måste Italien betala för.
För att Sverige är ett skitjobbigt land som inte fixat något själva, förnekat problem i årtionden, och där alla röstar PK, det vill säga, man röstar för
mer nedmontering, mer människor in i ett begränsat system och felaktiga satsningar. Många av sjukvårdspersonalen är ultra-PK, så de kan gott skylla sig själva lite.
Jag slängde i väg 500 kr till Italien.