2020-03-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Antibiotika biter inte på virus så det är helt fel. Klorokin har ev visat viss effekt, likaså ev effekt av Remdesivir, ett antiviralt läkemedel men det är inte godkänt annat än för experimentell användning så vitt jag vet.

Fel. Detta antibiotika har effekt på virus. Klorokin är välkänt och "snällt".
Citera
2020-03-18, 15:58
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Vet inte varför vi ska hjälpa Italien när det fattas så mycket här i Sverige. Det är hemskt att tänka på hur vårdpersonal går till jobbet utan ordentlig utrustning och därmed riskerar livet. På svenska sjukhus verkar det mesta saknas vilket är en enorm skandal.

Italien har dessutom fått hjälp av China.

Sverige kommer inte att få någonting därför att folk här gör sig viktiga överallt och spelar Bror Duktig ute i världen.
Stackars alla unga vårdpersonal som måste lämna sina barn och gå och jobba utan ordentlig skyddsutrusning och veta att de riskerar att dö av stress också. Kanske aldrig får se sina barn växa upp.

Inte jag och inget av mina barn har någon vårdutbildning alls. Men jag kan verkligen känna med de som jobbar på sjukhusen. De är viktigast i Sverige just nu.
I Italien också, men de måste Italien betala för.

För att Sverige är ett skitjobbigt land som inte fixat något själva, förnekat problem i årtionden, och där alla röstar PK, det vill säga, man röstar för mer nedmontering, mer människor in i ett begränsat system och felaktiga satsningar. Många av sjukvårdspersonalen är ultra-PK, så de kan gott skylla sig själva lite.
Jag slängde i väg 500 kr till Italien.
Citera
2020-03-18, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Det vi vet

Corona-viruset är artificiellt skapat. Alltså människor har tillverkat viruset.

https://s3-ap-northeast-1.amazonaws.com/news.guo.offload.media/wp-content/uploads/2020/01/25133703/Brief-summary-of-evidence-of-lab-finish.pdf

Det var ju synnerligen hårdsmält information för en lekman, vad är storyn bakom detta dokument, vem har sammanställt detta? Var hittade du PDF;en?
Citera
2020-03-18, 15:59
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Samtidigt som Sydkorea som gjort flest tester av alla har missat detta, det var därför jag ställde frågan kan det ha testat folk som redan haft sina symptom.

Ja mycket möjligt. Man kan ju hoppas det iallafall men ta i beräkningen att det inte var så.

De kan ha haft sina symptom, och varit i slutet på infektionen där de testade positivt. Men de kan också varit asymptomatiska?

Jag tycker att man kan hoppas på att det är som du säger, men får räkna med att det kan vara på andra sättet.
Tack för klargörande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
God kontakt på en högstadieskola informerade mig om att det blir presskonferens på måndag 09:45 där man kommer meddela att samtliga skolor stänger.
Hur personen visste om det här eller hur sanningsenligt det är vet jag ej men nu har jag fört det vidare i vilket fall

Jag har synnerligen god insyn i svenska skolan av skäl jag inte tänker avslöja men jag kan garantera dig att det inte finns en enda person som jobbar på en skola i Sverige som sitter på sån information.
Citera
Medlem
En klinisk studie av lyckad behandling av Covid19, denna är i en engelsk version, läs själva och dra era egna slutsatser:

https://www.connexionfrance.com/French-news/French-researcher-in-Marseille-posts-successful-Covid-19-coronavirus-drug-trial-results
Citera
2020-03-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Fel. Detta antibiotika har effekt på virus. Klorokin är välkänt och "snällt".

Klorokin är inte ett antibiotika. Det dämpar ditt immunförsvar, vilket kan vara bra om man får ARDS som komplikation till infektion. Det är alltså INGET man skall äta bara för att, kommer snarare att förvärra en infektion initialt.
Citera
2020-03-18, 16:01
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du kommer med stor sannolikhet få Covid19. Och det är inget negativt, om du är under 65-70 år dvs.

Nu får du fan sluta upp med dina psykopatlögner.

Du vet mycket väl att ungdommar kan behöva syre och i vissa fall respirator för att överleva.

Du vet ochså vid detta laget att många får permanenta skador även om de överlever.
Citera
2020-03-18, 16:01
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
äh hon ljuger, riggad video. Det är bara en förkylning era rädda töntar

Läs kommentarna. Videon är gammal.
Citera
2020-03-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
Saxat från expressen live chatt

9 minSara Malm - EXPRESSEN
ITALIEN. Över 99 procent av dödsfallen i Italien hade underliggande sjukdomar, enligt en studie som citeras av Bloomberg News.
Studien av de över 2 500 personerna som dött i covid-19 i Italien visar att endast 0,8 procent – tre dödsfall – var helt friska innan de smittades av SARS-Cov-2, och de flesta var multisjuka.
Över hälften hade minst tre underliggande sjukdomar, och en fjärdedel en eller tre tidigare sjukdomstillstånd. Över 75 procent hade högt blodtryck, över 35 procent diabetes och en tredjedel hjärt- och kärlsjukdomar.

Vem har inte lite högt blodtryck eller diabetes typ 2, utan att för den skull vara sjuk? Ganska många i åldern 45-65 skulle jag tro. Hoppas verkligen man slipper bestående men, om man åker på det, som nedsatt lung kapacitet e d.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag räknar till 13 fall på IVA i Stockholm, 12 igår så det var ingen stor uppgång. Någon som kan utläsa något annat ur diagrammet?

https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp

Danderyd IVA 3 st
Karolinska Huddinge IVA 4 st
Karolinska Solna IVA 1 st
Karolinska Solna ECMO 1 st
Södersjukhuset IVA 3 st
Södersjukhuset MIVA 4 st Vad M står för vet jag inte, möjligen extraplatser dom försöker ju ordna det

Men det blir totalt 16 stycken i region Stockholm
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Låt för f...n folk får vara hur de vill. Vem är du att tro att du vet hur det kommer att sluta.
Jag tycker att du är underlig.
Vad har du för rätt, tycker du, att bestämma hur människor skall tänka, resonera och inte vara ångestfulla.
Den dagen du kommer hem och hostar sönder dig och dina luftrör känns som att någon har ett hårt grepp runt dig och du inte får testa dig utan är tvingad sitta hemma i självvald/ påtvingad karantän och känna hur din lungkapacitet inte är som den skall vara.
Vem f...n tror du att du är?
I många länder tar man det säkra före det osäkra , tycker du att de är obegripligt också.
Det är i dessa tider man ser den svenska mentaliteten. Skäms på dig, fegis, din lilla hypokrondiker he, he, he.
Om du har valt att inte ta det på allvar, ge fan i att hånfullt be skribenter här inne att ta del utav ditt hånfulla " ni och folk är obegripliga"

Att ta det på allvar är precis det jag gör. Jag inser att det är oerhört komplext att försöka "platta ut" kurvan samtidigt som vi måste ha ett fungerande samhälle när det här är över. Att sätta hela eller delar av landet i karantän kommer att innebära katastrof för många människor då dom förlorar sina livsverk och blir ruinerade.

Jag har full respekt för att människor kan vara rädda och ångestfyllda speciellt om de har någon sjukdom som innebär en ökad risk om dom skulle drabbas av viruset. Men vi kan inte låta dom styra hur man bäst hanterar bekämpningen. Att vinna slaget mot Corona men förstöra samhället för många år framöver är inte annat än renodlad idioti,

Jag tror att det bästa sättet att hantera ångest inför viruset är att lyssna på de som kan något och mindre på massa foliehattar som t.ex skriver på Flashback eller den store epidemiologen Peter Wolodarski https://www.svd.se/johan-von-schreeb-wolodarski-bidrar-till-kunskapsforaktet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in