2020-03-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kom ihåg även att USA är rustat till tänderna. De har fältsjukhus att använda om det behövs..

Om dom inte helt plötsligt börjar med gratis vård tror jag dom är rätt stekta. Förstå hur många människor som lever svart där samt hur många som inte söker vård.

Tror dom är ett av dom länder som kommer se flest döda i onödan.
Citera
2020-03-17, 22:22
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Kronisk nedsatt lungkapacitet

https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/942114-sa-mar-de-som-blivit-friska-efter-corona-som-frostat-glas

Står inget om kronisk?

Så här står det dock;
"Det är på tok för tidigt att säga hur coronaviruset påverkar människan långsiktigt."
Citera
2020-03-17, 22:23
Medlem
Måns Rosen, vilken jävla idiot! (På 4an)
Han tycker att vi gör för mycket.. hjärt och kärlsjukdomar och olyckor är ett större hot mot folkhälsan.
Lås in sådana omedelbart. Jag tyckte Corona Bob var klen, men denna jäveln är ju psykopat på riktigt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det er hun ikke. Her kan du selv sjekke hennes status som er - allmennmedisin og reumatologi.

https://wo.cristin.no/as/WebObjects/cristin.woa/wa/personVis?type=PERSON&pnr=1109&la=no

Har den här kvinnan påstått att 150000 norrmän kan komma att dö av Covid-19?

Vad har hon för specialkunskaper i ämnet, varför ska man lyssna på henne?

Tycks vara en vanlig panikslagen alarmist, finns ingen anledning att fästa någon vikt vid hennes siffror.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Ansvarsfullt föräldrarskap?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3Mjdx/svart-sjuka-sexbarnsmamman-lisa-fast-pa-corona-o
Citera
2020-03-17, 22:24
Medlem
Den här tråden har verkligen spårat ur. I takt med samhällsåtgärderna.
Fram till den gångna helgen så var den riktigt givande och det fanns många kompetenta synpunkter och inlägg...
Citera
2020-03-17, 22:24
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Säg det till Norge , Danmark , Frankrike och resten av EU. Säg det till Kina , Taiwan , Vietnam Australien.
Säg det till Us och Ryssland.Säg det till alla som kippar efter andan !

Nu begär du solidaritet och empati av en person som saknar de mentala mekanismerna.
Citera
2020-03-17, 22:25
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Coronavirus Kronisk nedsatt lungkapacitet

https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/942114-sa-mar-de-som-blivit-friska-efter-corona-som-frostat-glas
Det går ju då att likna det vid kol. Lungkapaciteten blir aldrig bättre utan stannar där den är.
Blir det då en omgång till utav Covid- 19 blir lungkapaciteten ännu sämre. Ungefär som vid kol.
Är det någon som med bestämdhet vet att man blir immun mot COVID- 19 efter att man haft det eller tror man att det är så eftersom andra coronainfluensor tenderar att bli så.
Om inte kommer det till slut att ta bort all lungkapacitet.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag gillar som bekant att sanningen förs fram. Men jag undrar om ens jag vill att detta ska bli publikt.... Det är alltså Norges främsta expert på infektionssjukdomar som sitter i TV-soffan och halvgråtande säger att det är fullt möjligt att 150000 norrmän dör innan detta är över.

150000! Det är så högt, för att hon räknar med att sjukvården kollapsar helt, och i princip ingen av de som behöver avancerad vård kan få det. Detta, mina damer och herrar, är en fullständig apokalyps som vi är rakt på väg in i.

Fake. Hon är inte expert på infektionssjukdomar. Hon är random läkare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Hur orkar du käfta emot när du sen du börjat skriva i denna tråd inte haft en enda rätt typ?

Du ser väl att vi är påväg mot de åtgärder som vi "alarmister" hela tiden snackat om, sakta men säkert?

Ser du inte det eller vill du inte se sanningen? Vad är det för fel på dig? Jag förstår inte

Say what? Antar att du citerade fel inlägg eller?
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vi människor är sega ja men virus är bra mycket intelligentare än människan. Fast den inte är levande sägs det. Någon form utav liv och hjärna måste det ju ha.
Egentligen helt otroligt att de där knappt synliga små sakerna kan förändra sig till monster och dessutom byta monsterdräkt lite då och då. Häftigt mitt i denna Covida- 19 pandemin.
Jag tänker så här. Vad var det som gjorde att SARS-CoV-2 skapade sjukdomen COVID-19.
Vilken pytteliten detalj var det som skapade sjukdomen.
Skulle vilja ha varit där mitt i viruset och sett hur det gick till 😂😂
Jag tror att det bara är något som bryter ner om det inte kan leva på sin värd. Det vore som sänt från Gud om vi får en enorm pandemi och sedan kan lösa viktiga gåtor. Nu drömmer jag bara men ändå. Sedan så växer det mer och mer, om vi kan stoppa det här, men nästa gång då? Överlever man? Jag har inte barn så jag bryr mig inte. Givetvis ska man vara rädd om de svaga. Vi är starka nog för det här. Men Afghanistan exempelvis. 22 sjuka idag (och säkert ett fåtal testade) och Iran är en smitthärd. Tror den högsta dödligheten kommer ske i Afrika och Mellanöstern. Nåväl, som männen där behandlar kvinnor eller de svagaste så kanske de behöver smärta. Vilket inte stämmer, det är vi som har det gott som behöver lära oss. Meeen, tror inte min död skulle kännas för någon. Om man känner sig religiös. Tänk att det skrämmer bort terrorister. Mäktigt som Guds hand. För i slutändan må vi ha olika starka kroppar, något mer vis diskriminerar inte sjukdomar. Jag får aldrig vård och har varit extremt dålig förr. Kanske klarar jag mig ännu en gång utan vård. Hoppas du och din familj iallafall mår bra 😊
Citera
Medlem
Karantäntän eller långsam immunitet vilar på hur fort man tror att ett vaccin konmer ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in