Citat:
Ursprungligen postat av
Internetkrigaren1
Fast nu tänkte du inte riktigt efter. Antingen är du frisk, varpå det du nyser i armvecket är ofarligt. Eller så är du smittad --- Det du nyser i armvecket är ditt virus, men eftersom du redan har det spelar det ingen roll hur många gånger du kommer i kontakt med det genom nysning.
Du går ju omkring med virushärden i armvecket kanske en hel dag på jobbet tex. Det kan ju smitta andra när du rör armen tex, kommer åt det själv och tar på saker som sedan andra tar på , eller om någon tar tag i armen och får hela handen full utav virus osv.
Du kan ju inte veta vad det är du har inom dig som gör att du får hostattacker just den dagen och blir sjuk dagen efter. Så snabbt kan det ju gå. Jag blev tvärt sjuk på julafton. Feber, hosta och vette sjutton allt. Det har inte gått över än. I allafall Inte hostan.
Exakt så kan det ju bli med COVID- 19. Du sitter på jobbet, blir hängig, börjar torrhosta eller har varit på jobbet fast du har hostat.
Nu skall väl förhoppningsvis ingen göra det nu då men det är svårt att avgöra när man skall gå hem. Direkt efter första och andra hostattacken eller inte. Mitt kom bara helt plötsligt nästan som att man hällde en hel hink med virus på mig. Vet inte vad det är. Får inte kolla heller. Hur många går omkring med COVID-19 utan att få det bekräftat eftersom de inte får kolla upp det. Kan finnas många man endast ber stanna hemma som också därför inte blir med i antalet smittade.
Går snabbt. Minsysterdotters grabb, tre år fick COVID- 19 dagen efter när han varit hos ögonläkaren. Familjen sitter nu i karantän i Oslo..
Kan inte förklara bättre hur jag tänker.