2020-03-17, 23:49
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ja. Men man har sett att detta virus håller sig förhållandevis stabilt. Till skillnad från t.ex. Hepatit C med extremt hög genomisk instabilitet

Att det ska hålla sig stabilt är en lögn som sprids av vaccintillverkare och deras intressenter, för att hålla aktievärdet uppe på dessa bolag. Sanningen är dock en annan, men den mörkas.

Det finns uppemot 49 mutationer eller strains idag, men detta är väldigt svårt att hitta information om via Google eftersom sådant mörkas, nerklassas i relevans osv. Google styrs av Judar liksom vaccinföretagen som t.ex Migal i Israel som har ett extremt intresse att få ut sitt vaccin.

Det är tur det finns oberoende medicinska forsknings-outfits som denna som rapporterar kring det t.ex.

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-new-research-indicates-sars-cov-2-coronavirus-is-indeed-mutating-into-various-strains-that- have-specific-preference-of-attacking-human-host-
Citera
2020-03-17, 23:50
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Riktigt obehagligt att så många får bestående men på lungorna.

https://www.businessinsider.com/coronavirus-recovery-damage-lung-function-gasping-air-hong-kong-doctors-2020-3?utm_campaign=sf-bi-ma in&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&fbcli d=IwAR1LqkANtus0xnBnZ1gAtxzVL5utI3n1mUZCcqvuApv2ar -v8hSE29SyuNA&r=US&IR=T

Med andra ord, bäst om vi kan få bort smittan från samhället och få så få sjuka som bara möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast den stora vinnaren här är Netflix. Det finns så många serier att du kan ligga hemma i en månad och bara titta på dessa ;-)

och ATG, travet går vidare med V86 och V75 :-)
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sverige befinner sig också i en fullt utvecklad pandemi, jordklotet är drabbat av en pandemi, Sverige finns på jordklotet.

Du menar kanske att Italien just nu är drabbat av en epidemi omfattande stora delar av landet?

Sverige har just nu ca 11000 smittade men känner till drygt 1000 av dessa.

Italien har just nu ca 3.5 miljoner smittade men känner till ca 31500 av dessa.

Ser du skillnaden? Däremot är dödligheten hittills i förhållande till antalet smittade ungefär densamma, 1 bekräftat död på 1500 smittade i nuläget. Detta beror bara på att det tar i genomsnitt 17 dagar från det att man smittas till dess att man dör. Och de som har dött hittills är ju en andel av de som smittades fram till för 17 dagar sedan. Hänger du med?
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Man kan kalla in till totalförsvarsplikt. Många blir ju arbetslösa nu och kan ingå i totalförsvaret där de kan utföra dessa uppgifter.
Gör som Spanien ta över all privat sjukvård och använde de resurserna
Citera
2020-03-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Jag spritar så fort jag får möjlighet. Handhygien är A och O om man vill undvika sjukdom, oavsett coronapandemi eller inte, och ibland är det som du säger svårt att tvätta med tvål och vatten, men så länge man är medveten om att inte stoppa fingrarna i munnen eller peta i ansiktet är det ingen större fara

Jag ska vara ärlig : Jag spritar aldrig innan tvättar slarvigt kör knappt med tvål. Petar duktigt i ögon och näsa. Inte haft feber eller varit förkyld på över 15 år.

Men nu bröja jag tänka till mer, för jag vill inte smitta andra.
Citera
2020-03-17, 23:51
Medlem
NeoVains avatar
Citat:

https://www.businessinsider.com/coronavirus-recovery-damage-lung-function-gasping-air-hong-kong-doctors-2020-3?utm_campaign=sf-bi-ma in&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&fbcli d=IwAR1LqkANtus0xnBnZ1gAtxzVL5utI3n1mUZCcqvuApv2ar -v8hSE29SyuNA&r=US&IR=T

Ja 67% verkar få bestående men på lungorna även om de överlever. Andra men har oxå upptäckts, som Sterilitet, men det är något man normal upptäcker mycket senare, så indikationer är allt som finns än.
Citera
2020-03-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag tror detta kommer förekomma som säsongsvirus tills vi fått ett vaccin. Huruvida det kommer lätta under sommaren är osäkert, men jag tror ändå spridningen kommer bli något långsammare. Hösten och vintern kan bli ett problem.

Men allt är spekulation, det är ingen som vet säkert.
Jag har för mig att de har till och med sagt det, att corona kommer att förekomma som säsongvirus. Men jag tror också att inför eventuellt nästa våg (sen höst) så kommer beredskap i många länder att vara bättre och att åtminstone någon form av antiviralt läkemedel kommer att finnas (vaccin verkar dröja lite). Vilket kommer förmodligen att göra att vi inte har lika panikartat och ansträngt läge inför en eventuell nästa omgång. Jag tycker att det är därför som det är mest angeläget att vi "stryper" smittan nu och åtminstone får en paus från detta under sommaren...
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Fast nu tänkte du inte riktigt efter. Antingen är du frisk, varpå det du nyser i armvecket är ofarligt. Eller så är du smittad --- Det du nyser i armvecket är ditt virus, men eftersom du redan har det spelar det ingen roll hur många gånger du kommer i kontakt med det genom nysning.
Du går ju omkring med virushärden i armvecket kanske en hel dag på jobbet tex. Det kan ju smitta andra när du rör armen tex, kommer åt det själv och tar på saker som sedan andra tar på , eller om någon tar tag i armen och får hela handen full utav virus osv.
Du kan ju inte veta vad det är du har inom dig som gör att du får hostattacker just den dagen och blir sjuk dagen efter. Så snabbt kan det ju gå. Jag blev tvärt sjuk på julafton. Feber, hosta och vette sjutton allt. Det har inte gått över än. I allafall Inte hostan.
Exakt så kan det ju bli med COVID- 19. Du sitter på jobbet, blir hängig, börjar torrhosta eller har varit på jobbet fast du har hostat.
Nu skall väl förhoppningsvis ingen göra det nu då men det är svårt att avgöra när man skall gå hem. Direkt efter första och andra hostattacken eller inte. Mitt kom bara helt plötsligt nästan som att man hällde en hel hink med virus på mig. Vet inte vad det är. Får inte kolla heller. Hur många går omkring med COVID-19 utan att få det bekräftat eftersom de inte får kolla upp det. Kan finnas många man endast ber stanna hemma som också därför inte blir med i antalet smittade.
Går snabbt. Minsysterdotters grabb, tre år fick COVID- 19 dagen efter när han varit hos ögonläkaren. Familjen sitter nu i karantän i Oslo..
Kan inte förklara bättre hur jag tänker.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Jag spritar så fort jag får möjlighet. Handhygien är A och O om man vill undvika sjukdom, oavsett coronapandemi eller inte, och ibland är det som du säger svårt att tvätta med tvål och vatten, men så länge man är medveten om att inte stoppa fingrarna i munnen eller peta i ansiktet är det ingen större fara

Tror du verkligen på det själv? Det har ju nu helt bevisats att COVID-19 kan smittas vi luften i allmänna eller trånga utrymmen. Du får nog tänka om på detta faktum.
Håll dig hemma tills att samhället är fritt från COVID-19 eller att det finns ett vaccin!
Citera
2020-03-17, 23:53
Medlem
Citat:

De som tillfrisknat från lunginflammation brukar inte vara på topp konditionsmässigt. Sen kan de omöjligt veta hur lungstatusen på de som blivit undersökta var innan de blev sjuka. Snackar vi arbetare i kinesiska kolgruvor eller marathonlöpare? Ingetdera framgår och du kan inte dra slutsatser av det där. Sluta sprid villfarelser.
Citera
2020-03-17, 23:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Och hur ser uppgången per dag från detta? Kommer vi att gå i Italiens fotspår?

Ja, tyvärr, om inget dramatiskt händer så kommer vi det. Det enda som kan förhindra detta är som jag ser det drakoniska åtgärder för att bromsa smittspridningen. Liknande de som Finland, Danmark, Norge, Tyskland, Frankrike, Holland, Belgien, Spanien, Italien har satt in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in