2020-03-17, 23:41
Medlem
HGs avatar
När kommer man att meddela att det inte blir ett OS i Japan i år? Varför skjuta upp beslutet som alla vet kommer att behöva fattas.

No OS Tokyo 2020
Citera
2020-03-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast den stora vinnaren här är Netflix. Det finns så många serier att du kan ligga hemma i en månad och bara titta på dessa ;-)

Ligger du bara i sängen och tittar på Netflix en månad så utvecklar du antagligen både diabetes och förkortar livslängden med minst ett par år....
Citera
2020-03-17, 23:42
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ja. Men man har sett att detta virus håller sig förhållandevis stabilt. Till skillnad från t.ex. Hepatit C med extremt hög genomisk instabilitet

Så du räknar med att detta virus dör ut, i så fall har du någon aning om hur lång tid det kan ta?
Jag tänker mig att åtgärder kan göra stor skillnad, som att folk bär andningsskydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Visst är handsprit bra, men ska du inte utöva kirurgi i hemmet klarar du handhygienen med tvål och vatten.

Jo, men är inte hemmet konstant tvungen åka till mitt jobb jag ska trycka på knappen på bussen (kör med armbågen) men alla gör inte det. Dörrhandtaget till byggnaden där jag jobbar, köpa mat osv.

Nu när inte handsprit finns till alla så blir det en risk.
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Myndigheterna borde förbjuda media att använda dessa förbannade krigsrubriker!
Aftonbladet = "Är Coronakrisen det tredje världskriget?"
Det handlar bara om att räkna hem "klick" och skrämma människor.
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Kina og Sør-Korea driver hver eneste dag med 100% smittesporing, altså tester alle som har kommet i kontakt med en smittet person.

Dette er årsaken til at det har begynt å få kontroll, og du mener det er ingen ide ?
Vilken personal föreställer du dig finns i Sverige som skulle kunna spåra upp tiotusentals människor och se till att de och testas och sätts i karantän? Ja, det hade varit bra om Sverige hade varit som Singapore, men nu är vi en kleptomanisk sosseborgerlig korruptokrati där ingen politisk reform av något slag har genomförs sedan millennieskiftet p.g.a. total inkompetens och likgiltighet för vad som händer med samhället. Alla svenskar tycker bara att det är "rättvist" att det går dåligt för Sverige. Varför ska vi vara världens bästa land med världens bästa sjukvård? Det är ju rasism-nazism-fascism! Och dessutom dåligt för klimatmiljön. Tänk på den stackars söta hundvalpen!
Citera
2020-03-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Haha ja det är sant men det mesta som länkas till är icke-peer reviewed skitstudier med kanske 10-12 patienter varje gång nya domedagsideer ska läggas fram. Tråden ligger i vetenskapsforumet men majoriteten av det som skrivs är inte vetenskap ens om det många gånger ger sken av det.
Nej det är mest en massa dumheter som skrivs här, tycker jag.

Jag kanske själv har skrivit dumheter men jag försöker hålla mig till forskning och beprövad erfarenhet.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Norge och Finland ligger på samma nivå i sina uppskattningar vad jag förstår.

Jag tror inte att Sverige och Finland ligger på samma uppfattning om COVID-19. Finland har aldrig talat om en flock immunitet eller dylikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
För att SAS är samhällskritiskt.

Ska du vara beroende av utländska flyg i krissituationer?

Om det blir krig i Sverige kan SAS transportera hundratusentals människor till säkrare platser på några få veckor.

TÄNK LITE.

Sluta sprida falska information. Fake News.

Runt om världen donerades pengar för att bygga
om den ”Notre Dame” I Frankike, efter branden.

Den totala beloppet blev mer än 300 miljoner ($)!, upp till en miljard ($)! gavs till en gammal byggnad. Vi kunde istället investera i människors hälsa, dem hemlösa och bland annat, men istället ligger fokuset på att återställa något vi bryr oss om i böckerna, men knappt i det verkliga vardags livet. Har människors liv blivit materialistiskt också?

Ifall du tycker att SAS är en av samhället viktiga funktioner, borde du ta en om-titt runt!
Citera
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det lättaste vore väl ändå om Apple, Samsung eller Huawei eller något annat storföretag började tillverka en sensor i sina nya telefoner som kan känna av COVID-19(och kanske andra virus/bakterier oxå) så att folk kan göra självtester, och även testa folk i sin närhet för att komma till bukt med detta problem, och även liknande problem i framtiden.

Det borde bli en standard inom kort. Ungefär som en fingeravtrycksavläsare hade nog varit smidigast.

Haha, om det vore så enkelt och billigt hade de utvecklat en sån apparat för länge sen, snarare än tillverkning av engångstestkit för 800 kr styck! Nej, finns inte den tekniken idag att implementera i en telefon. Tror inte det finns nån apparat som kan autodetecta virus ens. Sån teknik vore löjligt dyr också, samt säkert omöjlig at skala ner så väldigt.
Citera
2020-03-17, 23:44
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Så du räknar med att detta virus dör ut, i så fall har du någon aning om hur lång tid det kan ta?
Jag tänker mig att åtgärder kan göra stor skillnad, som att folk bär andningsskydd.

1-2 år
Citera
2020-03-17, 23:44
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras

Jag tror detta kommer förekomma som säsongsvirus tills vi fått ett vaccin. Huruvida det kommer lätta under sommaren är osäkert, men jag tror ändå spridningen kommer bli något långsammare. Hösten och vintern kan bli ett problem.

Men allt är spekulation, det är ingen som vet säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in