2020-03-17, 18:34
Medlem
Steppvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
WHO avråder från att ta läkemedel med ibuprofen

Vad var det som Socialstyrelsen gick ut med, tror det var igår, Italien hade ingen evidens att Ibuprofen var ett dåligt val och vi kommer inte att ge samma riktlinjer.

Nu går WHO ut med samma information. Det går inte att lita PÅ EN ENDA MYNDIGHET I SVERIGE NU.

Står vi inför en ny Världsordning? Kommer det här djävla viruset att vara slutet på demokratin i väst så som vi känner den? Kommer det här viruset att skapa fullständig anarki till slut? Kommer vi hamna i samma situation som Sovjetunionen hamnade i då alla butiker hade slut på varor? Står vi inför ett fullständigt systemkollaps?

Det vet jag naturligtvis inte. Men herregud, vilken hysteri detta virus skapat. Vill absolut inte vara cynisk, men gamla och sjuka dör varje år av influensa. Vad står denna hysteri för? Jag vet inte, men misstänker att det ligger något ondskefullt och lurt bakom skiten.

Vill poängtera att jag följer alla rekommenderade riktlinjer av respekt för de utsatta grupperna.
Citera
2020-03-17, 18:35
Medlem
severustheemperors avatar
Hur i he kan ett virus utveckla resitstens? Darwinism?

Furthermore they warn that the new SARS-CoV-2 coronavirus is constantly evolving and to date many of the initial antivirals and treatment protocols are no longer working as the coronavirus had developed a resistance to them.

https://www.thailandmedical.news/news/china-approves-favipiravir-avigan--as-an-experimental-drug-to-treat-coronavirus
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Med tanke på att tråden så är jag nog skarpare i tonen än behövligt. Däremot så får vi dagligen dementera rykten som dessa.

3 döda barn på Södersjukhuset. Barn på skolor som anklagas för att vara sjuka osv. Sånt här ger allvarliga konsekvenser.

Om du förlorat en närstående ber jag om ursäkt. Men att en ung person skulle dö av Corona på svensk mark just nu med noll rapportering håller jag för föga troligt.

Det var inte jag som hade förlorat någon.
Jag reagerade bara på ditt sätt att skriva till någon som förlorat en bekant.

Det är inte din uppgift att dementera rykten. Om det är besvärande kan moderatorn göra det. Lite halvjobbigt med folk som sitter och ska bestämma i tråden vad som är sant och inte. Det måste alla få avgöra själva.
Detta är ett forum för vuxna trots allt. Många saker som avfärdats som rykten har visat sig senare vara sant. Hellre för mycket information än för lite. Vi som är i tråden kan tänka själva.
Citera
Medlem
Ytterligare 14 personer i England som testade positivt för coronavirus har dött.

Därmed är den totala dödsfall i England uppe i 67, enligt den statliga brittiska hälsoorganisationen NHS.

Det ska handla om personer mellan 45 och 93 år, med sedan sedan tidigare nedsatt hälsa.
(Aftonbladet)
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Man kan ju inte göra annat än att garva åt det här.
Folk dör som flugor, alla är smittade.
Alla sitter hemma och håller andan.
Ekonomin kraschar
Myndigheterna sekretessbelägger information.

Det var någon här som skrev att han skulle korka upp en fin whiskey nu och vänta in det värsta...
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Att vara i coronavirus karantän kan vara riktigt underhållande om är i Italien:

Video: https://twitter.com/i/status/1238452634090000385
Citera
2020-03-17, 18:36
Medlem
Helt otroligt att det fortfarande finns människor som tror att det här är en vanlig influensa!!??
Tror ni på riktigt att hela världen håller på att stänga igen pga en vanlig influensa, och NEJ, det är inte bara gamla med underliggande sjukdomar som behöver intensivvård, googla hur det ser ut i bla Frankrike, Nederländerna....
Svenskar är fan dumma i huvudet....och jo, jag är tyvärr svensk också...
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Finns ingen lag som gör det möjligt för regeringen att stänga grundskolan. Man arbetar på lagen och eventuellt kan den vara på plats tidigast på måndag.

Ja, de har en pressträff på Torsdag och då blir det att Grundskolorna stängs på Måndag, men jag tror att förskolorna hålls öppna, så att föräldrarna kan arbeta.De kopierar Finlands modell..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
samhällsviktiga yrken

Vilka tror ni att det blir som räknas som automatiskt beordrade att arbeta och dessutom att deras barn ska gång skolan?
Förutom personal inom sjukvården och vård av äldre
Begravningsverksamhet. Riktigt lågavlönat yrke.
Citera
Medlem
Citat:
Fantastiskt att återuppleva barndomen för oss som är från Sovjet.

Stängda gränser

Schemaladga flyg som inte avgår

Brist på basvaror typ pasta, toapapper

Allmänna restriktioner i posterform

Tomma butiker med kassapersonal som inte vill hälsa/prata/hjälpa
Lena Wilderäng https://twitter.com/thewicked/status/1239829267074162688
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Utdela andningsskydd till alla i befolkningen och kräv att de ska vara på i umgänge/ närhet med andra.
Personligt ansvar då? Man kunde fortfarande köpa andningsskydd hela januari och februari utan problem.

Kräva, ja, men hur ska de implementera kravet?
Citera
Medlem
Raggsokks avatar
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/03/17/195658404/svensk-sykepleier-vi-ma-forberede-oss-pa-worst-case-scenario

Fra norsk media.

"– Det er veldig hysj-hysj, og man endrer rutinene i prinsippet hver eneste dag. Dessverre opplever jeg at helsemyndighetene har diktert vilkårene, noe som har resultert i at alt er bagatellisert helt fra starten. I stedet løser man problemene først når de kommer. Alle rutiner må på en måte krasje før man skal løse disse, forteller en anonym lege til den svenske storavisen Expressen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in